Co to jest UX?

Rozwinięcie skrótu UX to User Experience, będące bardzo szerokim pojęciem. Z jego pomocą określamy wszelkie odczucia użytkowników odnośnie usług, produktów, stron internetowych czy aplikacji. Mówimy tu więc o reakcjach związanych z ich używaniem, towarzyszących temu stanach emocjonalnych. Celem UX jest właściwe rozpoznanie tych emocji, tak aby dokładnie dostosować do nich:
- oferowane przez firmę produkty;
- interfejsy obsługi aplikacji lub stron internetowych, co dotyczy nie tylko ich funkcjonalności, ale i estetyki, także istotnej z punktu widzenia użytkownika.
Dobrze zaprojektowany UX wpływa także pozytywnie na pozycjonowanie strony. Przyciągając uwagę odbiorcy, podnosi między innymi konwersję, zwłaszcza, gdy jest intuicyjny, ułatwiający znalezienie potrzebnych informacji.
A
C
- Canonical
- Case Study
- CDN (Content delivery network)
- CLV (Customer Lifetime Value)
- CMS (Content Management System)
- Content Marketing
- Copywriting
- CPA (Cost Per Action)
- CPC (Cost Per Click)
- CPM (Cost Per Mille)
- CPV (Cost Per Visitor)
- Crawler
- Crawl budget
- Cross-selling
- CSS
- CTA (Call to action)
- CTR (Click Through Rate)
D
G
- GDN (Google Display Network)
- Geotargetowanie
- Google Ads
- Google Analytics
- Google Chrome
- Google Data Studio
- Google Merchant Center (GMC)
- Google Moja Firma
- Google News
- Google Panda
- Google Pingwin
- Google Search Console
- Google Sites
- Google Tag Assistant
- Google Tag Manager
- Google Trends
- Grupa odbiorców