
Jest to jedno z darmowych narzędzi udostępnianych przez Google wykorzystywane do monitorowania ruchu na stronach internetowych. Google Analytics jest dostępny dla każdego użytkownika posiadającego konto Google, który ręcznie umieścił odpowiedni skrypt na swojej stronie internetowej albo zainstalował wtyczkę poprzez Google Tag Manager. Narzędzie jest darmowe dla stron, na których liczba odwiedzin nie przekracza 5 milionów miesięcznie, a zebrane dane można przedstawić w postaci wyczerpującego raportu zawierającego między innymi takie informacje jak:
- liczbę użytkowników odwiedzających stronę;
- ich wiek, płeć, zainteresowania, lokalizację, sposób trafienia na stronę, z wyszukiwarki czy bezpośredniego wpisania adresu URL;
- z jakiej przeglądarki korzystali, z jakiego systemu operacyjnego i na jakim urządzeniu, mobilnym czy stacjonarnym;
- treści, które przeglądali na stronie;
- czas spędzony na poszczególnych podstronach serwisu.
A
C
- Canonical
- Case Study
- CDN (Content delivery network)
- CLV (Customer Lifetime Value)
- CMS (Content Management System)
- Content Marketing
- Copywriting
- CPA (Cost Per Action)
- CPC (Cost Per Click)
- CPM (Cost Per Mille)
- CPV (Cost Per Visitor)
- Crawler
- Crawl budget
- Cross-selling
- CSS
- CTA (Call to action)
- CTR (Click Through Rate)
D
G
- GDN (Google Display Network)
- Geotargetowanie
- Google Ads
- Google Analytics
- Google Chrome
- Google Data Studio
- Google Merchant Center (GMC)
- Google Moja Firma
- Google News
- Google Panda
- Google Pingwin
- Google Search Console
- Google Sites
- Google Tag Assistant
- Google Tag Manager
- Google Trends
- Grupa odbiorców