Pozycjonowanie strony internetowej, obejmujące między innymi optymalizację tworzących ją elementów, powinno odbywać się zgodnie z obowiązującymi zasadami. Wiele z nich, przede wszystkim algorytmy, ustala Google, a przestrzeganie tych wskazówek pozwala stronie zająć wysoką pozycję w rankingu. Nie jest to jednak proste i niektórzy stosują w procesie pozycjonowania nielegalne i niedozwolone praktyki, znane pod nazwą Black Hat SEO. Odradzamy to stanowczo, postępowanie niezgodne z wytycznymi Google może się skończyć nałożeniem filtra na daną stronę. Taka kara sprowadza się do obniżenia jej miejsca w rankingu na określone frazy kluczowe a w niektórych przypadkach nawet usunięcia strony z indeksu. Przykładowe praktyki Black Hat SEO to:
- umieszczanie „na siłę” dużych ilości słów kluczowych w publikowanych na stronie treściach, nazywane keyword stuffing;
- wyświetlanie innej treści odwiedzającym stronę, a zupełnie innej robotom Google, czyli tzw. cloaking;
- używanie niewidzialnych linków i ukrytego tekstu;
- generowanie treści całkowicie bezwartościowych dla odbiorcy;
- korzystanie z systemów wymiany linków i ich kupowanie.
A
C
- Canonical
- Case Study
- CDN (Content delivery network)
- CLV (Customer Lifetime Value)
- CMS (Content Management System)
- Content Marketing
- Copywriting
- CPA (Cost Per Action)
- CPC (Cost Per Click)
- CPM (Cost Per Mille)
- CPV (Cost Per Visitor)
- Crawler
- Crawl budget
- Cross-selling
- CSS
- CTA (Call to action)
- CTR (Click Through Rate)
D
G
- GDN (Google Display Network)
- Geotargetowanie
- Google Ads
- Google Analytics
- Google Chrome
- Google Data Studio
- Google Merchant Center (GMC)
- Google Moja Firma
- Google News
- Google Panda
- Google Pingwin
- Google Search Console
- Google Sites
- Google Tag Assistant
- Google Tag Manager
- Google Trends
- Grupa odbiorców