Co to jest AMP (Accelerated Mobile Pages)?

Większość użytkowników Internetu przegląda jego zawartość za pomocą urządzeń mobilnych, oczekując przy tym jak najszybszego ładowania się stron. Jeśli nie spełniają one tych wymagań, należy zastosować technologię AMP (Accelerated Mobile Pages), rozwijaną przez środowisko open source i wspieraną przez Google, przyspieszającą ładowanie właśnie na sprzęcie mobilnym z jednoczesnym zachowaniem pełnej funkcjonalności strony internetowej. Z punktu widzenia pozycjonowania ważne jest też zmniejszenie współczynnika odrzuceń, powodowanych przez wolne wczytywanie witryny, zwiększenie współczynnika konwersji i ruchu z urządzeń mobilnych. AMP składa się z trzech elementów to umożliwiających:
- AMP HTML, rozszerzenia języka tworzenia stron zgodnie z wymogami smartfonów czy tabletów;
- AMP JS, podobnie działające biblioteki języka skryptowego JavaScript;
- AMP CDN, opcjonalny element pozwalający dostarczać gotowy kod HTML dla strony robionej w zgodzie z wytycznymi AMP.
A
C
- Canonical
- Case Study
- CDN (Content delivery network)
- CLV (Customer Lifetime Value)
- CMS (Content Management System)
- Content Marketing
- Copywriting
- CPA (Cost Per Action)
- CPC (Cost Per Click)
- CPM (Cost Per Mille)
- CPV (Cost Per Visitor)
- Crawler
- Crawl budget
- Cross-selling
- CSS
- CTA (Call to action)
- CTR (Click Through Rate)
D
G
- GDN (Google Display Network)
- Geotargetowanie
- Google Ads
- Google Analytics
- Google Chrome
- Google Data Studio
- Google Merchant Center (GMC)
- Google Moja Firma
- Google News
- Google Panda
- Google Pingwin
- Google Search Console
- Google Sites
- Google Tag Assistant
- Google Tag Manager
- Google Trends
- Grupa odbiorców