Co to jest RWD?

Rozwinięcie tego skrótu to Responsive Web Design, oznaczające strony responsywne. Pod tym pojęciem rozumiemy witryny internetowe dostosowujące się do rozdzielczości ekranu urządzenia na jakim są przeglądane. Coraz częściej jest to sprzęt mobilny, tablety o smartfony o mniejszych wyświetlaczach. Strona jest obecnie tworzona w dwóch wersjach, jednej dla desktopów, a druga dla smartfonów. Ta druga staje się aktywna przy mniejszej rozdzielczości, co określa się wcześniej w kodzie strony i obsługujących ją kaskadowych arkuszach stylów CSS. Najważniejsze zalety RWD to:
- wyższe pozycje w rankingu Google, który promuje strony responsywne;
- lepsza konwersja;
- większa atrakcyjność dla użytkowników;
- lepsza czytelność witryny;
- prostsza do przeprowadzenia aktualizacja;
- mniejsze koszty niż w przypadku tworzenia odrębnej mobilnej wersji strony.
A
C
- Canonical
- Case Study
- CDN (Content delivery network)
- CLV (Customer Lifetime Value)
- CMS (Content Management System)
- Content Marketing
- Copywriting
- CPA (Cost Per Action)
- CPC (Cost Per Click)
- CPM (Cost Per Mille)
- CPV (Cost Per Visitor)
- Crawler
- Crawl budget
- Cross-selling
- CSS
- CTA (Call to action)
- CTR (Click Through Rate)
D
G
- GDN (Google Display Network)
- Geotargetowanie
- Google Ads
- Google Analytics
- Google Chrome
- Google Data Studio
- Google Merchant Center (GMC)
- Google Moja Firma
- Google News
- Google Panda
- Google Pingwin
- Google Search Console
- Google Sites
- Google Tag Assistant
- Google Tag Manager
- Google Trends
- Grupa odbiorców