Copywriting

Marketing, kt├│ry zwi─Öksza sprzeda┼╝

Skuteczny marketing internetowy oparty o dane analityczne przyczyni si─Ö do zwi─Ökszenia liczby klient├│w.
laptop rakieta

Jakie korzy┼Ťci daje Copywriting?

Wyr├│┼╝nienie si─Ö na tle coraz silniejszej konkurencji
Nie da si─Ö ukry─ç, ┼╝e z siln─ů konkurencj─ů mo┼╝emy zetkn─ů─ç si─Ö w ka┼╝dej bran┼╝y, dlatego tak wa┼╝ne jest pozostawanie zawsze krok przed ni─ů. Jednym z element├│w to umo┼╝liwiaj─ůcych s─ů wysokiej jako┼Ťci tre┼Ťci publikowane na firmowej stronie, o tak samo wysokiej warto┼Ťci merytorycznej pozwalaj─ůcej przyci─ůgn─ů─ç uwag─Ö odbiorcy i daj─ůce mu dok┼éadnie takie informacje, jakich poszukuje. Stanowi─ů r├│wnie┼╝ skuteczn─ů zach─Öt─Ö do skorzystania z us┼éug prezentuj─ůcej je firmy lub zakupu oferowanych przez ni─ů produkt├│w.
Kreacja pozytywnego wizerunku firmy i oferowanej przez ni─ů marki
Dobrze napisany, fachowy, ale i ┼éatwy w odbiorze tekst, przyczynia si─Ö do kreacji wizerunku publikuj─ůcej go firmy, docieraj─ůc do docelowej grupy odbiorc├│w i jednocze┼Ťnie potencjalnych klient├│w. Dotyczy to nie tylko samego podmiotu gospodarczego, ale r├│wnie┼╝ sprzedawanej marki, produktu, kt├│ry udaje si─Ö zareklamowa─ç po to, aby na d┼éugo zapad┼é w pami─Ö─ç odbiorcy. Stanie si─Ö wi─Öc ┼éatwo rozpoznawalny, a taki spos├│b promowania pomaga w realizacji nawet najbardziej ambitnych cel├│w biznesowych.
Nawi─ůzanie trwa┼éych relacji biznesowych i zwi─Ökszona sprzeda┼╝
Budowa relacji z klientami to kolejne zadanie realizowane w Seospace przez profesjonalnych copywriter├│w. Stworzone przez nich tre┼Ťci, warto┼Ťciowe z punktu widzenia odbiorcy i regularnie aktualizowane, pozwalaj─ů nawi─ůza─ç trwa┼é─ů relacj─Ö biznesow─ů z odbiorc─ů. Zyskamy r├│wnie┼╝ jego lojalno┼Ť─ç, a tekst przekazuj─ůcy konkretne informacje pozwala tak┼╝e zyska─ç cenny wizerunek eksperta w danej dziedzinie. Trwa┼ée relacje to tak┼╝e przywi─ůzanie klienta do firmy i wi─Öksza sprzeda┼╝ tego, co mu oferuje.
Lepsza widoczno┼Ť─ç i pozycjonowanie strony tak┼╝e przek┼éadaj─ůce si─Ö na zyski firmy
Ka┼╝dy tekst publikowany na stronie powinien by─ç napisany zgodnie z wytycznymi Google, obejmuj─ůcymi jego d┼éugo┼Ť─ç, nasycenie s┼éowami kluczowymi, odpowiednie formatowanie, zastosowanie nag┼é├│wk├│w oraz linkowanie wewn─Ötrzne. Dzi─Öki pracy copywriter├│w staje si─Ö bardziej czytelny dla robot├│w wyszukiwania i mo┼╝e zaj─ů─ç wysokie miejsce w rankingu wyszukiwarki. Przek┼éada si─Ö to na jego lepsz─ů widoczno┼Ť─ç na tle konkurencji, rosn─ůc─ů liczb─Ö odwiedzin i co za tym idzie, zysk├│w firmy.

Copywriting

Poznaj nasz sprawdzony proces tworzenia strategii zwi─Ökszania sprzeda┼╝y dzi─Öki copywritingowi.

1
Okre┼Ťlenie cel├│w i grupy docelowej
Podstaw─ů wszelkich naszych dzia┼éa┼ä jest okre┼Ťlenie cel├│w jakie maj─ů by─ç osi─ůgni─Öte dzi─Öki Copywritingowi. W zale┼╝no┼Ťci od potrzeb danej firmy dostosowujemy strategi─Ö, cele i okre┼Ťlamy jaka jest grupa docelowa. Stosujemy podej┼Ťcie oparte o Data Driven Marketing. Ka┼╝de zlecenie to dla nas sprawa priorytetowa, traktujemy je indywidualnie i przyst─Öpujemy do pracy po zebraniu oraz dok┼éadnej analizie potrzebnych danych.
2
Tworzenie tre┼Ťci
Jednym z czynnik├│w warunkuj─ůcych skuteczno┼Ť─ç dzia┼éa┼ä zwi─ůzanych z copywritingiem s─ů unikalne, wolne od b┼é─Öd├│w i merytoryczne tre┼Ťci publikowane na stronie firmowej. Wp┼éywaj─ůc w istotny spos├│b na pozycj─Ö strony w rankingu Google, pozwalaj─ů tak┼╝e wyprzedzi─ç konkurencj─Ö w swojej bran┼╝y. W┼éa┼Ťnie dlatego ich przygotowaniem zajmuj─ů si─Ö profesjonalni copywriterzy z du┼╝ym do┼Ťwiadczeniem w tej dziedzinie.
3
Publikacja i promocja
Po publikacji w uzgodnionym ┼║r├│dle np. na blogu firmy przyst─Öpujemy do promocji, czy to w formie SEO czy dzia┼éa┼ä PPC. W trakcie kampanii na bie┼╝─ůco monitorujemy jej skuteczno┼Ť─ç, ca┼éy czas wprowadzaj─ůc niezb─Ödne modyfikacje, uwzgl─Ödniaj─ůce wszystkie uwagi klienta.
4
Analityka i wdrożenie ulepszeń
Podpi─Öcie ┼Ťledzenia konwersji pomaga nam dobiera─ç najlepiej konwertuj─ůce s┼éowa kluczowe, opr├│cz tego na bie┼╝─ůco analizujemy czy konwersja na stronach jest na dobrym poziomie. W razie potrzeby wdra┼╝amy ulepszenia w celu poprawy wsp├│┼éczynnika konwersji.

Copywriting ÔÇö dlaczego warto publikowa─ç warto┼Ťciowe teksty na swojej stronie firmowej

Jednym z najwa┼╝niejszych aspekt├│w prowadzenia dzia┼éalno┼Ťci gospodarczej na wsp├│┼éczesnym, nowoczesnym i stechnicyzowanym rynku jest szybkie dotarcie z informacjami do jak najwi─Ökszej liczby odbiorc├│w. Wykorzystuje si─Ö do tego wiele praktycznych dr├│g komunikacji, lecz najszybciej zrobimy to za po┼Ťrednictwem w┼éasnej firmowej strony internetowej. Obserwuj─ůc rozw├│j r├│┼╝nych ga┼é─Özi gospodarki, z ┼éatwo┼Ťci─ů zauwa┼╝ymy, ┼╝e to w┼éa┼Ťnie Internet sta┼é si─Ö g┼é├│wnym ┼Ťrodkiem przekazu. Pot─Ögi tego medium nie warto lekcewa┼╝y─ç, korzysta z niego codziennie, i to na r├│┼╝nych urz─ůdzeniach, w tym i mobilnych, najwi─Öksza liczba potencjalnych klient├│w ka┼╝dej firmy.

Znaczenie copywritingu dla prowadzenia firmy

Wydawa─ç by si─Ö mog┼éo, ┼╝e w dobie rozwoju nowoczesnych technik multimedialnych tradycyjne teksty straci┼éy na znaczeniu. Nie ma jednak nic bardziej mylnego, s┼éowo pisane nadal ma si─Ö bardzo dobrze, dlatego klienci tak ch─Ötnie korzystaj─ů z us┼éug copywriter├│w, z kt├│rymi wsp├│┼épracujemy w SEOSPACE. Ich praca przyniesie wymierne korzy┼Ťci ka┼╝dej firmie, spo┼Ťr├│d kt├│rych warto wymieni─ç:

  • wp┼éyw na ca┼éy proces pozycjonowania strony firmowej, dzi─Öki czemu staje si─Ö ona lepiej widoczna w sieci i dotrze do niej wi─Öksza liczba u┼╝ytkownik├│w, a ka┼╝dy z nich mo┼╝e okaza─ç si─Ö cennym kontrahentem. Tworzenie tekst├│w najwy┼╝szej jako┼Ťci, przygotowanych zgodnie z wytycznymi Google, sprawi, ┼╝e strona, staj─ůc si─Ö bardziej przyjazna dla robot├│w wyszukiwarki, znajdzie si─Ö wy┼╝ej w jej rankingu;
  • mo┼╝liwo┼Ť─ç skutecznego odr├│┼╝nienia si─Ö od konkurencji istniej─ůcej praktycznie w ka┼╝dej bran┼╝y, co przy podobnym asortymencie nie jest ┼éatwe. Pom├│c mog─ů w┼éa┼Ťnie profesjonalnie przygotowane tre┼Ťci, kt├│rych przekaz oparty na warto┼Ťci merytorycznej dociera do najszerszego grona odbiorc├│w, ich dok┼éadnie sprecyzowanej grupy. Informacje, jakie w ten spos├│b s─ů im dostarczane, u┼éatwiaj─ů jednocze┼Ťnie podj─Öcie decyzji o ewentualnym zakupie w danym sklepie internetowym, a nie u konkurencji;
  • kreacja pozytywnego wizerunku firmy skutkuj─ůca lepszym jej odbiorem przez stale rosn─ůc─ů liczb─Ö klient├│w. Odpowiednio przygotowane tre┼Ťci, pisane z du┼╝─ů doz─ů fachowo┼Ťci, lecz jednocze┼Ťnie ┼éatwe w odbiorze, to najprostsza droga pozwalaj─ůca skutecznie reklamowa─ç si─Ö na coraz bardziej wymagaj─ůcym rynku. Promuj─ůc w ten spos├│b swoj─ů mark─Ö, mo┼╝na liczy─ç, ┼╝e zostanie ona w┼éa┼Ťciwie zapami─Ötana i b─Ödzie natychmiast rozpoznawana po┼Ťr├│d wielu jej podobnych, znajduj─ůcych si─Ö cz─Östo w ofercie konkurencji;
  • wzrost zaufania do danej firmy, jedna z podstaw prowadzenia ka┼╝dego biznesu, umo┼╝liwiaj─ůca nawi─ůzanie d┼éugotrwa┼éych relacji biznesowych, zyskanie lojalno┼Ťci sta┼éych klient├│w. Prezentuj─ůc im teksty przygotowane przez profesjonalist├│w i daj─ůce dok┼éadnie takie informacje, jakich potrzebuj─ů, oparte na wiarygodnych ┼║r├│d┼éach, zyskamy r├│wnie┼╝ jak┼╝e cenn─ů opini─Ö eksperta. Mog─ůc w ten spos├│b tak┼╝e korzystnie wyr├│┼╝ni─ç si─Ö na tle konkurencji, b─Ödziemy niejednokrotnie cytowani na innych stronach czy profilach w popularnych portalach spo┼éeczno┼Ťciowych.

Pisanie tekst├│w, nie takie proste, jak mo┼╝e si─Ö wydawa─ç

Laptop na biurku

Patrz─ůc na rozmaite tre┼Ťci umieszczane na stronach internetowych, mo┼╝e nam si─Ö wydawa─ç, ┼╝e w ich tworzeniu nie ma nic trudnego i praktycznie ka┼╝dy mo┼╝e sobie z tym poradzi─ç. Prawda jest jednak inna, wszystkie publikowane teksty, niezale┼╝nie od ich d┼éugo┼Ťci, powinny spe┼énia─ç okre┼Ťlone z g├│ry wymagania, b─Öd─ůc istotn─ů cz─Ö┼Ťci─ů starannie zaplanowanej kampanii reklamowej. Nie jest to proste i w┼éa┼Ťnie dlatego przygotowaniem wszystkiego, co znajdzie si─Ö na witrynie firmowej i zintegrowanym z ni─ů blogu, musz─ů zaj─ů─ç si─Ö profesjonali┼Ťci. Opr├│cz programist├│w czy grafik├│w niezb─Ödny b─Ödzie w┼éa┼Ťnie dobry copywriter, czyli osoba swobodnie operuj─ůca j─Özykiem polskim, umiej─ůca nawet pozornie nieciekawe zagadnienia opisa─ç w pasjonuj─ůcy i wci─ůgaj─ůcy czytelnika spos├│b.

Dobry copywriter, co rozumiemy przez to poj─Öcie

Zanim zajmiemy si─Ö typowo technicznymi aspektami pracy copywritera, powinni┼Ťmy wiedzie─ç, kim naprawd─Ö jest i sk─ůd wzi─Ö┼éa si─Ö w naszym s┼éowniku ta obco brzmi─ůca i nieprzet┼éumaczalna nazwa. Pocz─ůtki tego trudnego, ale i satysfakcjonuj─ůcego zawodu si─Ögaj─ů prze┼éomu XIX i XX wieku, kiedy pojawi┼éo si─Ö zapotrzebowanie na kr├│tkie teksty reklamowe zamieszczane w prasie. Obecnie po tym poj─Öciem mie┼Ťci si─Ö o wiele szerszy zakres obowi─ůzk├│w, a najbardziej aktualna i zrozumia┼éa definicja m├│wi, ┼╝e copywriter pisze teksty o charakterze reklamowym, maj─ůce przynie┼Ť─ç okre┼Ťlone korzy┼Ťci klientowi, u┼éatwiaj─ůce promocj─Ö jego firmy i oferowanych towar├│w oraz us┼éug.

Oczywi┼Ťcie jak zawsze nie jest to definicja kompletna, a najlepiej skr├│ci─ç j─ů do informacji, ┼╝e copywriter to osoba umiej─ůca napisa─ç tekst na stron─Ö internetow─ů o niemal dowolnej tematyce zgodnie z podanymi wcze┼Ťniej wytycznymi. Musz─ů one spe┼énia─ç jednocze┼Ťnie ┼Ťcis┼ée wymagania jako┼Ťciowe oraz te, stawiane przez roboty wyszukiwarek, przede wszystkim Google, co u┼éatwia wspomniane ju┼╝ pozycjonowanie strony.

Rodzaje tre┼Ťci, z kt├│rymi trzeba si─Ö zmierzy─ç

W czasach przed gwa┼étownym rozwojem Internetu typowy copywriter musia┼é opanowa─ç przede wszystkim umiej─Ötno┼Ť─ç pisania tekst├│w reklamowych, kt├│rych d┼éugo┼Ť─ç si─Öga┼éa maksymalnie kilkudziesi─Öciu s┼é├│w. Wraz z ekspansj─ů globalnej sieci zacz─Ö┼éo si─Ö zmienia─ç zapotrzebowanie na teksty, chocia┼╝ pocz─ůtkowo dominowa┼éy tzw. precle, kr├│tkie tre┼Ťci ┼Ťrednio o d┼éugo┼Ťci 1000 znak├│w ze spacjami, zawieraj─ůce okre┼Ťlone s┼éowo kluczowe. Pisane by┼éy w olbrzymich ilo┼Ťciach i publikowane na specjalnie przygotowanych stronach, kt├│re mia┼éy pomaga─ç w pozycjonowaniu konkretnej witryny.

Obecnie jednak nie maj─ů ju┼╝ praktycznie ┼╝adnego znaczenia, zast─ůpione przez naprawd─Ö dobre teksty, pisane przez fachowc├│w korzystaj─ůcych z wiarygodnych, sprawdzonych i cz─Östo naukowych ┼║r├│de┼é. Znacznie zmieni┼éa si─Ö tak┼╝e ich d┼éugo┼Ť─ç, nierzadko na stronach spotykamy artyku┼éy, kt├│rych d┼éugo┼Ť─ç przekracza 15 ÔÇô 20 tys. znak├│w, zdarzaj─ů si─Ö jeszcze d┼éu┼╝sze, a wszystkie s─ů pisane zgodnie z konkretnym zam├│wieniem zleceniodawcy. Jednocze┼Ťnie specjalizacji uleg┼é sam zaw├│d copywritera i obecnie dzieli si─Ö na kilka kategorii zr├│┼╝nicowanych przede wszystkim ze wzgl─Ödu na rodzaj tworzonych tre┼Ťci.

Typowe teksty, jakie pisze wi─Ökszo┼Ť─ç copywriter├│w

Mimo specyfiki i coraz bardziej wyra┼║nego podzia┼éu kompetencji i umiej─Ötno┼Ťci, ka┼╝dy, kto chce nazywa─ç siebie copywriterem, musi umie─ç pisa─ç mi─Ödzy innymi nast─Öpuj─ůce tre┼Ťci:

Teksty reklamowe

Chwal─ůce zalety jakiego┼Ť produktu albo us┼éugi oferowanych przez zleceniodawc─Ö. Zazwyczaj przyjmuj─ů posta─ç recenzji, w kt├│rej przedstawia si─Ö cechy produktu, cz─Östo w odniesieniu do produkt├│w konkurencji, z kr├│tkim podsumowaniem i wykazaniem najistotniejszych r├│┼╝nic. Inna, tak samo cz─Östo spotykana forma, to kr├│tkie teksty pisane na bannery reklamowe pojawiaj─ůce si─Ö w sieci, stanowi─ůce wa┼╝ny element kampanii Google Ads.

Artykuły na strony internetowe

Tym razem maj─ůce charakter og├│lny, o szerokiej tematyce, w odr├│┼╝nieniu od np. artyku┼é├│w eksperckich. Tego typu wpisy mog─ů stanowi─ç korzystne uzupe┼énienie opis├│w produkt├│w, rozwijaj─ůce i szerzej przedstawiaj─ůce ich najwa┼╝niejsze cechy czy te┼╝ prezentuj─ůce zalecany spos├│b u┼╝ytkowania.

E-maile

Zazwyczaj wchodz─ůce w sk┼éad kampanii reklamowej prowadzonej w poczcie Gmail, poprzez kt├│re mo┼╝na dotrze─ç do ┼Ťci┼Ťle okre┼Ťlonej grupy odbiorc├│w zapisanych do newslettera i regularnie przesy┼éa─ç im potrzebne informacje.

Specyfika pisania tekst├│w, w jakich specjalizuje si─Ö SEO copywriter

W tym miejscu niezb─Ödny b─Ödzie kr├│tki wst─Öp przybli┼╝aj─ůcy nieco specyfik─Ö zawodu SEO copywritera. Jego praca jest nieroz┼é─ůcznie zwi─ůzana z samym poj─Öciem SEO (Search Engine Optimization), pod kt├│rym rozumiemy pozycjonowanie stron internetowych, ich optymalizacj─Ö pod k─ůtem robot├│w Google i innych u┼╝ywanych na ┼Ťwiecie wyszukiwarek stron. Specyfika tej odmiany copywritingu wymaga, opr├│cz oczywi┼Ťcie samego pisania, wielu specyficznych umiej─Ötno┼Ťci, przede wszystkim wykorzystywania w tekstach odpowiednio dobranych s┼é├│w kluczowych. Jeszcze do niedawna by┼éy to pojedyncze s┼éowa kluczowe, obecnie jednak u┼╝ywa si─Ö rozbudowanych wielocz┼éonowych fraz, dok┼éadniej odpowiadaj─ůcych zapytaniom u┼╝ytkownik├│w, dzi─Öki kt├│rym mo┼╝na te┼╝ liczy─ç na wysok─ů konwersj─Ö.

Same teksty, wchodz─ůce w sk┼éad tego, co obejmuje SEO copywriting, opr├│cz warto┼Ťci merytorycznej musz─ů spe┼énia─ç jeszcze inne wymagania, dotycz─ůce zw┼éaszcza ich w┼éa┼Ťciwego formatowania. Niezb─Ödny jest ich podzia┼é na odr─Öbne akapity, oddzielone od siebie okre┼Ťlon─ů liczb─ů nag┼é├│wk├│w, z pogrubionymi lub wypunktowanymi najwa┼╝niejszymi fragmentami. Je┼Ťli za┼Ť chodzi o rodzaje tekst├│w, nie ma tu wyra┼║nych r├│┼╝nic, chodzi w┼éa┼Ťnie o to odpowiednie przygotowanie tre┼Ťci przed ich publikacj─ů, optymalizacj─Ö umo┼╝liwiaj─ůc─ů efektywniejsze pozycjonowanie.

Content writer, od kt├│rego pracy zale┼╝y udana kampania marketingowa

tablet notesy i długopis

Je┼Ťli zaplanowana kampania reklamowa ma przynie┼Ť─ç zamierzone efekty, musi w niej wzi─ů─ç udzia┼é content writer, czyli osoba posiadaj─ůca du┼╝─ů wiedz─Ö zar├│wno o samych dzia┼éaniach marketingowych, jak i jego nowszej odmianie, jak─ů z pewno┼Ťci─ů jest content marketing. Specyfika tego typu copywritingu wymaga opanowania trudnych umiej─Ötno┼Ťci pisania takich przyk┼éadowych tekst├│w jak:

Poradniki tematyczne

To ich w┼éa┼Ťnie najcz─Ö┼Ťciej oczekuj─ů u┼╝ytkownicy odwiedzaj─ůcy dan─ů stron─Ö firmow─ů, szczeg├│lnie je┼Ťli takie teksty pozwalaj─ů dok┼éadniej zapozna─ç si─Ö ze wspomnianym rozszerzeniem cech poszczeg├│lnych oferowanych produkt├│w. Poradniki mog─ů mie─ç dwojak─ů form─Ö, by─ç bezpo┼Ťrednio publikowanymi na stronie, lecz lepszym rozwi─ůzaniem jest stworzenie e-booka, najlepiej w postaci pliku PDF, dost─Öpnego do pobrania przez odwiedzaj─ůcych stron─Ö.

Artykuły o charakterze eksperckim

Umiej─Ötno┼Ť─ç ich pisania musz─ů opanowa─ç wszyscy copywriterzy, lecz content writer, przy odpowiednim przygotowaniu, jest w stanie zrobi─ç to tak, aby osi─ůgn─ů─ç wszystkie zamierzone cele marketingowe. W przypadku wi─Ökszo┼Ťci stron jest to dokonanie z g├│ry okre┼Ťlonej konwersji np. za┼éo┼╝enie konta w sklepie internetowym i zakup oferowanych przez niego towar├│w lub us┼éug. Najlepiej, je┼Ťli ten rodzaj artyku┼é├│w staje si─Ö cz─Ö┼Ťci─ů bloga o charakterze eksperckim, pozwalaj─ůcego na skuteczn─ů promocj─Ö firmy i budow─Ö jej naprawd─Ö profesjonalnego wizerunku w oczach potencjalnych klient├│w.

Wywa┼╝one recenzje produkt├│w

Pisanie tekst├│w obejmuje tak┼╝e tego typu artyku┼éy b─Öd─ůce po prostu opisami produkt├│w z oferty zlecaj─ůcej to firmy. Je┼Ťli maj─ů stanowi─ç zach─Öt─Ö do zakupu, to powinny mie─ç zdecydowanie pozytywny wyd┼║wi─Ök, chocia┼╝ z chwaleniem ich nie nale┼╝y przesadza─ç, b─Öd─ůc zawsze obiektywnym, aby nie straci─ç wiarygodno┼Ťci w oczach odbiorc├│w.

Jak pracuj─ů copywriterzy w SEOSPACE?

To oczywi┼Ťcie tylko przyk┼éadowe rodzaje tre┼Ťci, jakie jest w stanie przygotowa─ç ka┼╝dy copywriter, z kt├│rym wsp├│┼épracujemy w SEOSPACE. Jest w stanie, bo specjalizuje si─Ö we wszystkich trzech odmianach tego trudnego, ale jak┼╝e pasjonuj─ůcego zawodu. Nasi copywriterzy to prawdziwi fachowcy, a w zakres ich umiej─Ötno┼Ťci, opr├│cz tych wymienionych powy┼╝ej, wchodzi r├│wnie┼╝:

  • p┼éynne pos┼éugiwanie si─Ö j─Özykiem polskim, dzi─Öki czemu tworzenie tekst├│w nie sprawia im ┼╝adnych problem├│w i przygotowuj─ů tre┼Ťci ┼éatwe w odbiorze, wolne od jakichkolwiek b┼é─Öd├│w, ortograficznych czy interpunkcyjnych;
  • skuteczne znalezienie w┼éa┼Ťciwych ┼║r├│de┼é pozwalaj─ůcych napisa─ç tekst o du┼╝ej wiarygodno┼Ťci, kt├│rego warto┼Ťci merytorycznej nie b─Ödzie mo┼╝na nic zarzuci─ç;
  • terminowo┼Ť─ç i powa┼╝ne podej┼Ťcie do swojej pracy i ka┼╝dy zleceniodawca mo┼╝e mie─ç pewno┼Ť─ç, ┼╝e zam├│wione przez niego teksty w terminie znajd─ů si─Ö na jego stronie internetowej albo zostan─ů mu przes┼éane;
  • otwarto┼Ť─ç na nowe, nawet najtrudniejsze wyzwania, ka┼╝de traktuj─ů indywidualnie, a du┼╝e zdolno┼Ťci komunikacyjne pozwalaj─ů na bie┼╝─ůco kontaktowa─ç si─Ö ze zleceniodawc─ů i wprowadza─ç wymagane przez niego poprawki;
  • znajomo┼Ť─ç profesjonalnego oprogramowania, nie tylko u┼╝ywanego do pisania, ale i do wyszukiwania s┼é├│w kluczowych oraz systemu WordPress, z kt├│rego pomoc─ů obs┼éugujemy wi─Ökszo┼Ť─ç stron naszych klient├│w.

Du┼╝─ů wag─Ö przywi─ůzujemy do samego procesu ich powstawania, przebiegaj─ůcego w kilku tak samo istotnych fazach:

1. Rozpoznanie potrzeb klienta

Odbywa si─Ö to podczas rozmowy z nim, a wiele informacji uzyskujemy tak┼╝e drog─ů mailow─ů. Mo┼╝emy wi─Öc ustali─ç wszystkie szczeg├│┼éy tekst├│w, jakie trzeba napisa─ç i dotyczy to mi─Ödzy innymi:

  • bran┼╝y zleceniodawcy;
  • docelowej grupy, do kt├│rej maj─ů dotrze─ç zawarte w nich informacje;
  • okre┼Ťlonego efektu, jaki maj─ů wywo┼éa─ç np. wype┼énienia formularza kontaktowego czy dokonania zakupu.

2. Dobór słów kluczowych

U┼╝yte w tek┼Ťcie s┼éowa kluczowe nie mog─ů by─ç przypadkowe, musz─ů jak najdok┼éadniej odpowiada─ç zapytaniom stawianym w Google przez u┼╝ytkownik├│w i profilowi dzia┼éalno┼Ťci klienta. Nie ograniczamy si─Ö do pojedynczych czy zbyt og├│lnych, z┼éo┼╝onych maksymalnie z dw├│ch, trzech wyraz├│w. Stosujemy rozbudowane frazy typu ÔÇ×long tailÔÇŁ, gwarantuj─ůce wysok─ů konwersj─Ö, efektywniejsze indeksowanie strony i rosn─ůc─ů liczb─Ö odwiedzin.

3. Analiza tekstu pod k─ůtem SEO

Tworzone teksty analizujemy tak┼╝e pod k─ůtem pozycjonowania strony, korzystamy przy tym z takich narz─Ödzi, jak Ahrefs i SurferSEO, daj─ůcych niezb─Ödne wytyczne co do przysz┼éego tekstu lub tego, kt├│ry wymaga modernizacji, obejmuj─ůce:

  • s┼éowa kluczowe, jakie trzeba u┼╝y─ç;
  • ilo┼Ť─ç s┼é├│w w tek┼Ťcie;
  • ilo┼Ť─ç nag┼é├│wk├│w h1, h2 ÔÇô h6 i ich ┼é─ůczn─ů d┼éugo┼Ť─ç liczon─ů w s┼éowach;
  • ilo┼Ť─ç mo┼╝liwych pogrubie┼ä;
  • s┼éowa kluczowe u┼╝yte przez konkurencj─Ö i ich konwersj─Ö.

4. Sprawdzenie poprawno┼Ťci tekstu

Jak ju┼╝ wspomnieli┼Ťmy, ka┼╝dy tekst powstaj─ůcy w SEOSPACE, przed trafieniem do klienta, przechodzi dok┼éadn─ů kontrol─Ö, sprawdzenie nie tylko jego poprawno┼Ťci pod k─ůtem mo┼╝liwych b┼é─Öd├│w ortograficznych, interpunkcyjnych i stylistycznych. Tak samo wa┼╝na jest dla nas jego unikalno┼Ť─ç i oryginalno┼Ť─ç, nigdy nie kopiujemy tre┼Ťci innych autor├│w, a je┼Ťli chcemy ich zacytowa─ç, to tylko za ich zgod─ů. Google r├│wnie┼╝ promuje takie podej┼Ťcie do pisania tekst├│w, co procentuje wy┼╝sz─ů pozycj─ů w rankingu.

5. Publikacja tekstu na stronie zleceniodawcy

laptop i telefon

Gotowy i sprawdzony tekst mo┼╝emy przes┼éa─ç odbiorcy, a je┼Ťli sobie ┼╝yczy, to r├│wnie┼╝ opublikowa─ç na jego stronie internetowej czy blogu. Nasi copywriterzy doskonale znaj─ů WordPress, najcz─Ö┼Ťciej u┼╝ywany CMS, czyli system obs┼éugi tre┼Ťci, dzi─Öki czemu szybko umieszcz─ů wpis, odpowiednio go sformatuj─ů, za┼é─ůcz─ů zdj─Öcia lub obrazki i opublikuj─ů. To tak┼╝e wchodzi w zakres oferowanych przez SEOSPACE us┼éug copywriterskich, zwalniaj─ůc z tego obowi─ůzku zleceniodawc─Ö, maj─ůcego gwarancj─Ö regularnej aktualizacji swojej witryny firmowej.

Jak wida─ç, nasze us┼éugi obejmuj─ů tworzenie najbardziej popularnych rodzaj├│w tre┼Ťci, z kt├│rymi zetkniecie si─Ö na wszystkich stronach internetowych. Nasi copywriterzy indywidualnie podchodz─ů do ka┼╝dego zlecenia, uwzgl─Ödniaj─ůc w trakcie pracy wszystkie uwagi klienta, gwarantuj─ů te┼╝ szybkie terminy realizacji i dotrzymanie ich, po to, aby tekst umieszczony na stronie zacz─ů┼é przynosi─ç wymierne zyski. Teksty tworzymy w j─Özyku polskim, lecz na ┼╝yczenie zamawiaj─ůcego mog─ů zosta─ç przet┼éumaczone na j─Özyk angielski, francuski, niemiecki, niderlandzki, w┼éoski, hiszpa┼äski i portugalski.