Banner image

Reklama na YouTube – najważniejsze zalety dla Twojej firmy

Reklama na YouTube – najważniejsze zalety dla Twojej firmy

YouTube na laptopie

Jednym z najważniejszych serwisów należących do Google, jest niewątpliwie YouTube, największy w internecie zbiór klipów video, codziennie odwiedzany przez miliardy ludzi na całym świecie. Jest to jednocześnie miejsce, w którym zdecydowanie warto umieścić swoją reklamę, może ona bowiem dotrzeć do rekordowo dużej liczby odbiorców, przekraczając wszystkie granice i osiągając wręcz globalny zasięg. Niestety, ten sposób reklamy jest nadal zbyt mało wykorzystywany przez niewielkie firmy, mimo że może im w stosunkowo krótkim czasie przynieść liczne, wymierne korzyści. W SEOSPACE również zajmujemy się tą niezwykle atrakcyjną formą promocji, która powinna stać się istotną częścią każdej fachowo prowadzonej kampanii Google Ads. Zalet takiego rozwiązania jest naprawdę wiele, dającego rezultaty, o których jeszcze niedawno można było tylko pomarzyć.

Reklama Google Ads na YouTube – nakierowana na konkretną grupę odbiorców

Jak już wiemy, celem prowadzonej profesjonalnej kampanii Google Ads jest dotarcie z firmową ofertą do konkretnej, docelowej i ściśle określonej grupy odbiorców, którzy mogą być nią zainteresowani. Takie targetowanie pozwala jednocześnie na skuteczną promocję marki czy konkretnego produktu i dokładnie taki sam cel możemy osiągnąć umieszczając swoje reklamy w serwisie YouTube. Wyświetlane tam materiały video, czy proste, ale równie skuteczne bannery tekstowe, graficzne lub displayowe możemy ukierunkować na konkretnego odbiorcę według trzech najczęściej stosowanych metod, takich jak:

  • remarketing, opisany dokładniej w jednym z poprzednich wpisów i przypomnimy tylko, że polega on na skierowaniu reklamy do odbiorcy, który już wcześniej odwiedzał daną stronę czy obejrzał video zaprezentowane na YouTube. Odbywa się to na podstawie utworzonej listy remarketingowej, zebranych wcześniej informacjach o zachowaniach użytkownika, adresach stron, jakie odwiedzał, filmach, które oglądał i wszystkim, czym był zainteresowany;
  • z wykorzystaniem innych dostępnych informacji o potencjalnym odbiorcy reklamy, podobnie jak w przypadku Google Display Network, czyli danych demograficznych. Bierze się tu pod uwagę między innymi jego wiek, płeć, stan cywilny, ilość członków najbliższej rodziny, dokładne miejsce zamieszkania czy osiągane dochody, ważne wydarzenia i zmiany zachodzące w życiu;
  • z użyciem dokładnie dobranych słów i fraz kluczowych, dopasowanych do tematyki wyświetlanych reklam, oczywiście jak najbardziej zgodnych z tym, co wpisują w Google i jego serwisy użytkownicy szukający potrzebnych im informacji.

Ten rodzaj reklamy jest skierowany praktycznie do wszystkich podmiotów prowadzących działalność gospodarczą w dowolnej branży. Mimo że najczęściej widzimy w YouTube reklamy dużych firm, megakoncernów produkujących np. elektronikę czy samochody, nic nie stoi na przeszkodzie, aby każdy mógł w ten sposób promować to, co robi lub produkty, jakie chciałby zaprezentować szerokiemu gronu potencjalnych klientów. Kolejną istotną zaletą, stanowiącą zachętę do skorzystania z tego sposobu promocji, są jej stosunkowo niskie koszty, reklamy na YouTube są bowiem zazwyczaj rozliczane według systemu CPV (cost per view), czyli opłaty są naliczane dopiero po obejrzeniu przez użytkownika danej reklamy.

Reklama Google Ads na YouTube – najczęściej stosowane rodzaje reklam

Jak już wspomnieliśmy, prowadzona na YouTube kampania Google Ads może przybierać różne formy i to nie tylko filmu video. Google dało do ręki reklamodawcom potężne i wysoce funkcjonalne narzędzia umożliwiając wykorzystanie wielu formatów prezentowanych materiałów promocyjnych. Dzięki nim mamy możliwość dopasowania ich nie tylko do konkretnych potrzeb, lecz również do aktualnego budżetu, jakim dysponuje reklamodawca, a w razie potrzeby także modyfikowania i rozbudowywania wyświetlanych reklam, zgodnie z jego sugestiami. Najczęściej jednak wykorzystuje się ich kilka podstawowych typów, między innymi takich jak:

1. Reklamy typu Bumper Ads

Jest to reklama wyświetlana przed, po lub w trakcie filmu, zaprojektowana przede wszystkim z myślą o użytkownikach przeglądających zasoby YouTube na urządzeniach mobilnych, doskonale nadająca się do promocji konkretnej marki. Trwa zaledwie 6 sekund, ale użytkownik nie może jej pominąć, musi obejrzeć ją w całości i stanowi zazwyczaj odnośnik do strony reklamodawcy np. prowadzonego przez niego sklepu internetowego. Ten typ reklamy jest z kolei rozliczany systemem CPM (cost per mile), czyli opłaty są naliczane za każde jej 1000 wyświetleń, stosunkowo niewielkie są też koszty jej przygotowania.

2. Reklama TrueView In-Stream

W przeciwieństwie do Bumper Ads może się wyświetlać nie tylko w samym serwisie YouTube, ale również na stronach jego partnerów oraz we wszystkich innych witrynach czy aplikacjach wchodzących w skład Google Display Network i ma zazwyczaj długość od 12 sekund do nawet 3 i więcej minut. Ten typ reklamy możemy także pominąć po 5 sekundach jej wyświetlania na końcu, w środku lub na początku filmu, z czym z pewnością zetknął się każdy użytkownik sieci. Wykorzystuje się ją między innymi do budowania pozytywnego wizerunku marki, zwiększenia jej świadomości u jak największej liczby odbiorców, pozwala także na budowę zaufania do firmy i nawiązanie trwałych biznesowych relacji skutkujących wymiernymi, finansowymi zyskami. Reklamę TrueView In-Stream, nazywaną także preroll, rozlicza się właśnie według systemu CPV (cost per view), wysokość opłaty ustala wcześniej z reklamodawcą, a jej największe zalety to:

  • możliwość nakierowania na najszerszą grupę odbiorców, między innymi dzięki pełnej responsywności, czyli bezproblemowego wyświetlaniu praktycznie na każdym urządzeniu używanym do przeglądania zasobów globalnej sieci. Korzystamy w tym celu przecież nie tylko z komputerów, lecz również sprzętu mobilnego, smartfonów czy tabletów. Jeśli chodzi o zasięg takiej reklamy, to szacuje się, że tylko w naszym kraju udało w ten sposób dotrzeć aż do ponad 75 procent internautów;
  • dotarcie z reklamą do konkretnej docelowej grupy odbiorców poprzez jej kierowanie według wymienionych wyżej kryteriów targetowania;
  • pełne powiązanie z całym systemem Google Ads;
  • niskie koszty prowadzonej kampanii.

3. Reklama TrueView Discovery

Znana także pod inną nazwą, TrueView In-Display, wyświetlana obok głównego materiału video oglądanego na YouTube, zazwyczaj po prawej stronie pomiędzy listą filmów a menu. Ma najczęściej postać tekstową, połączoną z miniaturą filmu i jest jednocześnie odnośnikiem, który po kliknięciu umożliwia obejrzenie danego materiału, czyli reklamy w pełnym, dużym formacie. Jej nakierowanie na konkretnego odbiorcę odbywa się zazwyczaj z zastosowaniem słów kluczowych, a rozliczana jest systemem CPV lub CPC (cost per click), za ilość wyświetleń lub kliknięć w nią. Celem, jaki można osiągnąć, stosując właśnie TrueView In-Display jest przede wszystkim ułatwienie użytkownikom znalezienie interesujących ich treści reklamowych powiązanych z danym produktem albo konkretną marką, dokładnie dopasowanych do wyników ich wyszukiwania.

4. Reklama TrueView for shopping

Jak jej sama nazwa wskazuje nakierowywana przede wszystkim na miłośników zakupów, dostarczająca im informacji na temat oferowanych produktów i ułatwiająca podjęcie decyzji o ewentualnym zakupie. Ma postać w pełni interaktywnego video, umożliwiającego bezpośrednie robienie zakupów, nawet bez konieczności przenoszenia się na stronę sklepu internetowego. Tee rodzaj reklamy korzysta z danych, jakie oferuje Google Merchant Center, dzięki któremu można wygenerować specjalne karty wyświetlane z prawej strony filmu, na których widzimy zdjęcia prezentowanych w nim produktów razem z ich aktualną ceną.

5. Reklama Masthead

Największy i zdecydowanie najbardziej rzucający się w oczy rodzaj reklamy, wyświetlanej bezpośrednio na pierwszej stronie serwisu YouTube, w jego górnej, najbardziej eksponowanej części, jednocześnie najdroższy, ale i najszybciej przynoszący zamierzone efekty prowadzonej kampanii. Dociera do największej liczby użytkowników, potencjalnych klientów reklamującej się w ten sposób firmy, a jej duży format pozwala na najskuteczniejsze utrwalenie jej wizerunku, promowanej marki czy produktu w ich świadomości.

Reklama Google Ads na YouTube – korzyści, których nie powinien lekceważyć żaden przedsiębiorca

YouTube na tablecie

Obserwując zmieniające się formy przekazu, najbardziej trafiające do użytkowników internetu, nie da się nie zauważyć, że coraz częściej na pierwszy plan wysuwają się filmy video. Spotykamy je nie tylko w serwisie YouTube, ale i na innych witrynach należących do sieci reklamowej Google, w naszym kraju takich jak np. Onet, Wirtualna Polska czy Interia albo Gazeta. Zdecydowanie warto więc wykorzystać ten olbrzymi potencjał, z czego zdajemy sobie sprawę także w SEOSPACE, ten niezwykle skuteczny nośnik reklamy, niosący liczne korzyści dla osób prowadzących firmę, spośród których najbardziej warte podsumowania to:

  • wspomniane dotarcie do największej liczby odbiorców, którzy każdego dnia korzystają z YouTube, a jednocześnie poprzez właściwe nakierowanie reklamy zaprezentowanie jej precyzyjnie określonej, docelowej grupie osób mogących być zainteresowanymi promowanymi w ten sposób produktami lub usługami;
  • możliwość zastosowania praktycznie w każdej branży, niezależnie od wielkości prowadzonej działalności gospodarczej, a wymierne korzyści z tego osiągnie zarówno wielki koncern motoryzacyjny czy farmaceutyczny, jak i niewielka rodzinna firma usługowa, produkcyjna lub handlowa;
  • duży wybór przedstawionych powyżej typów reklam, jakie można zastosować w prowadzonej kampanii oraz różnorakie sposoby ich rozliczania, pozwalające na swobodne dostosowanie kosztów do aktualnych możliwości finansowych reklamodawcy;
  • mierzalność efektów działań i to praktycznie na każdym ich etapie z pomocą panelu administracyjnego Google Ads lub profesjonalnych narzędzi zewnętrznych. Sporządzane w ten sposób raporty i szczegółowe analizy pozwalają dokładnie określić, jakie ewentualne zmiany należy wprowadzić, aby jeszcze bardziej zwiększyć efektywność i skuteczność prowadzonych działań;
  • możliwość szerszego rozpropagowania prezentowanych reklam, które w przypadku, gdy wzbudzą zainteresowanie, mogą być rozpowszechniane przez odbiorców, chętnie umieszczających video z YouTube na swoich stronach internetowych lub profilach na popularnych portalach społecznościowych, co skutecznie zwiększa i tak duży zasięg ich działania.

Zobacz także: Pozycjonowanie Stron