Pozycjonowanie zagraniczne

Pozycjonowanie zagraniczne – jak zrobić międzynarodowe SEO?

Nawet najlepiej zaprojektowana strona internetowa nie będzie widziana w globalnej sieci na tle jej podobnych pod względem tematycznym, jeśli nie przeprowadzimy wcześniej procesu jej pozycjonowania. Fachowo przeprowadzone pozycjonowanie stron internetowych ma na celu dostosowanie wszystkich elementów witryny do wymagań mechanizmów działania wyszukiwarki Google, co skutkuje wyższą pozycją w wynikach wyszukiwania.

Działania SEO obejmują przeważnie tylko nasz kraj, lecz jeśli firma prowadzi działalność na szerszym, nie tylko polskim rynku, to wyprzedzenie konkurencji będzie możliwe dopiero wtedy, gdy przeprowadzone zostanie pozycjonowanie i optymalizacja strony za granicą.

Czym jest pozycjonowanie stron WWW pod kątem wyszukiwarki Google?

Nie da się ukryć, że Google to najczęściej używana na świecie wyszukiwarka stron WWW, dlatego aż tak ważna jest widoczność danego serwisu czy sklepu internetowego w jej wynikach wyszukiwania. Docelowo najlepsze byłoby znalezienie się w czołówce rankingu np. dla danego regionu, w pierwszej dziesiątce wyświetlanych wyników. Uzyskanie takich spektakularnych rezultatów nie jest proste i wymaga dokładnego zaplanowania całej strategii pozycjonowania w Google.

Optymalizacja SEO

Optymalizacja aspektów technicznych

Optymalizacja obrazów

Zadanie optymalizacji technicznej witryny, zwłaszcza skutecznego pozycjonowania stron za granicą, lepiej zlecić profesjonalistom, skorzystać z usług polskiej agencji SEO, takiej, jak SEOSPACE. Dzięki temu można liczyć na wysoką skuteczność prowadzonych zadań, zadbanie nie tylko o aspekty techniczne optymalizowanej witryny, sprawdzenie jej kodu pod kątem możliwych błędów, czy osieroconych linków.

Eksperci zadbają jednocześnie o jej stronę graficzną, zwłaszcza rozmiar zdjęć i innych obrazów, których za duże rozmiary mogłyby negatywnie wpływać na prędkość ładowania się strony. Tak samo ważny jest właściwy dobór fraz kluczowych do publikowanych treści, dopasowanych do tematyki tekstów i dających jak najwyższy współczynnik konwersji.

Jakie korzyści daje usługa pozycjonowania strony za granicą?

Jeśli dana firma planuje ekspansję na szersze, europejskie czy globalne rynki, konieczne będzie przygotowanie kilku wersji językowych domeny, aby mogła bez problemu być zrozumiała i dostępna w danym kraju, czyli dla klientów zagranicznych. Zdecydowanie warto zainwestować w SEO za granicą, korzyści z jego przeprowadzenia są oczywiste, a podkreślane przez specjalistów w tej dziedzinie to:

Dotarcie z ofertą firmy na rynki międzynarodowe w różnych krajach, co może skutkować odczuwalnym wzrostem zysków

Wyższa rozpoznawalność marki i jej promocja na zagranicznych rynkach

Skierowanie oferty do konkretnej grupy potencjalnych klientów, którzy mogą być nią zainteresowani

Widoczność firmy i marki w organicznych wynikach wyszukiwania strony w języku innym niż polski, co także przekłada się na finansowe korzyści.

Co rozumiemy przez pojęcie zagranicznego pozycjonowania stron?

Większość stron i sklepów internetowych, także tych, które projektujemy i robimy w SEOSPACE, przechodzi proces pozycjonowania dotyczącego przeważnie tylko naszego kraju, np. pozycjonowanie lokalne, promujące daną witrynę i firmę na najbliższym rynku. Coraz więcej podmiotów gospodarczych myśli jednak o ekspansji na rynki zagraniczne, promując nowy, globalny model biznesowy i w takim przypadku muszą zlecić pozycjonowanie strony internetowej za granicą Polski.

Odpowiadając w najprostszy, ogólnie zrozumiały sposób, czym jest pozycjonowanie zagraniczne, można powiedzieć, że proces ten jest podobny do innych form przeprowadzenia tego zadania, lecz dokonuje się optymalizacji treści na stronie pod kątem innych języków i krajów, w których są używane. Dzięki temu będzie możliwa skuteczniejsza promocja Twojej strony za granicą i lepsza widoczność w obcojęzycznych wersjach wyszukiwarek, przede wszystkim w Google.

O co należy zadbać podczas pozycjonowania zagranicznego stron i sklepów internetowych

Pozycjonowanie międzynarodowe przeprowadza się podobnie, jak w naszym kraju, z tą jednak zasadniczą różnicą, że należy uwzględnić specyfikę rynku, na którym chcemy się promować. Optymalizacja witryny za granicą wymaga więc przeanalizowania wielu czynników, zaplanowania strategii SEO nieco odmiennej niż w przypadku pozycjonowania tylko w Polsce. Cały proces przebiega w kilku następujących po sobie krokach:

Krok 1 – wybór kraju decydujący o wersji językowej

Pierwsze, co należy zrobić, aby rozpocząć pozycjonowanie za granicą, to wybór kraju lub wielu krajów, danego rynku, na którym chcemy promować firmę. Warunkuje to jednocześnie konieczność przygotowania jednej lub więcej wersji językowych witryny, aby móc z jej pomocą dotrzeć do określonej grupy użytkowników z docelowego państwa.

Krok 2 – analiza konkurencji na rynku zagranicznym

Planując strategię na pozycjonowanie stron poza naszym krajem, agencja SEOSPACE dokonuje dogłębnej analizy konkurencji działającej w danej branży. W żadnym wypadku nie można tego pominąć, co będzie wymagało między innymi sprawdzenia, jakie pozycje za granicą w wyszukiwarce Google zajmują konkurencyjne witryny firm działających w tej samej branży. Ten proces także warto podzielić na kilka etapów obejmujących:
– kompleksowy i dokładny audyt SEO;
– analizę zastosowanych słów kluczowych;
– analizę tematyki treści publikowanych na witrynach konkurencji;
– sprawdzenie, jak duży ruch generuje dana strona i jakie czynniki za to odpowiadają.

Krok 3 – wybór domeny dla kraju, w którym chcemy przeprowadzić zagraniczne SEO

Nie da się ukryć, że decydując się na pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach zagranicznych, w większości przypadków obejmuje to państwa Unii Europejskiej, chociaż warto zaryzykować pozycjonowanie na rynki zagraniczne poza granicami Unii.
 
W przypadku SEO międzynarodowego postępuje się podobnie, jak w przypadku lokalnego SEO na polskim rynku i konieczne będzie wykupienie odpowiedniej domeny krajowej ccTLD, czyli country code Top-Level Domain. Pod tym skrótem kryją się po prostu dwie litery znajdujące się w nazwie po kropce, w przypadku Polski jest to .pl, Niemiec – .de, Czech – .cz, Francji – .fr.
 
Innym rozwiązaniem umożliwiającym pozycjonowanie zagraniczne dla Twojej firmy bez konieczności zakupu odrębnej domeny dla każdego kraju, są tzw. subdomeny stanowiące część domeny głównej. Jest to zdecydowanie prostsze i można bardzo szybko stworzyć inne wersje językowe swojej domeny głównej w języku polskim, zalecane szczególnie w przypadku, kiedy ma ona już ugruntowaną pozycję w rankingu wyszukiwarek internetowych.

Krok 4 – tłumaczenie treści

Kiedy mamy już gotowy szkielet zagranicznej wersji strony, wykupioną domenę lub stworzoną subdomenę, to nadszedł czas na kolejny krok, a skuteczne pozycjonowanie za granicą opiera się też na fachowym przetłumaczeniu treści publikowanych na stronie.

Warto zadbać o samą jakość tłumaczenia, bez błędów stylistycznych, ortograficznych, czy interpunkcyjnych, a profesjonalne tłumaczenie powinno zawsze dotyczyć nie tylko tekstów, ale i pozostałych elementów witryny:
– tytułu strony głównej i wszystkich poszczególnych podstron;
– adresów URL;
– atrybutów ALT w grafikach i zdjęciach publikowanych na stronie.

Tłumaczenie powinno zawsze uwzględniać specyfikę języka kraju, w którym chcemy się promować, miejscowe dialekty, znaki diakrytyczne czy gwarę, co będzie ułatwiało użytkownikom zrozumienie wszystkich informacji, jakie chcemy im przekazać.

Krok 5 – analiza i dobór skutecznych słów kluczowych

Bardzo duży wpływ na pozycjonowanie zagraniczne i jednocześnie ruch organiczny, ma właściwe dobranie fraz kluczowych. Zdecydowanie nie mogą być przypadkowe, dlatego należy wcześniej przeprowadzić Keyword Research, czyli analizę słów kluczowych.
 
Należy jednocześnie pamiętać, że pozycjonowanie stron za granicą wymaga nie tylko przetłumaczenia fraz na obcy język, ale i sprawdzenia ich skuteczności po przetłumaczeniu z użyciem odpowiednich narzędzi pokazujących np. czy są używane w danym kraju i jaką ilość wyszukiwań mają.

Krok 6 – optymalizacja techniczna i budowa profilu linków

Każda strona, niezależnie, w jakim kraju będziemy ją promować, powinna przejść proces optymalizacji technicznej obejmujący wszystkie jej elementy. Oprócz sprawdzenia poprawności kodu, rozmiarów zdjęć, innych elementów graficznych, czy wspomnianej poprawności tłumaczeń treści, należy też pamiętać o takim elemencie, jak atrybut hreflang. Jego zadaniem jest właśnie informowanie Google i inne wyszukiwarki stron o wersji językowej witryny, która powinna być wyświetlana użytkownikom w danym kraju.
 
Jeśli proces pozycjonowania zagranicznego ma być naprawdę skuteczny, konieczne będzie także zbudowanie profilu linków. Profesjonalnie przeprowadzony link building musi obejmować przede wszystkim dużą ilość wartościowych linków lokalnych w kraju, dla którego przygotowujemy wersję językową strony. Można również zdecydować się na usługę pozycjonowania lokalnego w wybranym regionie danego państwa, co pozwoli jeszcze skuteczniej wyróżnić się na tle istniejącej tam konkurencji w branży, w której firma prowadzi działalność.

Zaufali nam

Opinie klientów

Krzysztof Łyżwiński

Psycholog Kliniczno-Sądowy, Certyfikowany Coach oraz Trener Biznesu i Rozwoju Osobistego.

⭐⭐⭐⭐⭐

Współpraca z zespołem SeoSpace to czysta przyjemność. W podejściu do tworzenia strony Eneba Szkolenia Coaching można było zobaczyć w pracy ekipy SeoSpace zaangażowanie, merytoryczne przygotowanie do każdego rozwiązania na stronie oraz bardzo szybkie działanie w realizacji projektu. Kontakt z firma bardzo dobry i otwarty na rozwiązania. Co dawało duży komfort w czasie całej współpracy nad budową strony. Zespół bardzo dostępnym językiem wytłumaczył mi jak obsługiwać zaplecze strony. Co dało mi pełną kontrolę nad zarządzaniem stroną Eneby. Zdecydowanie polecam współpracę z SeoSpace.

enebaszkolenia.pl

Jakub Matyjaśkiewicz

Trener Jakub Matt Siła Oddechu

⭐⭐⭐⭐⭐

Jestem bardzo zadowolony i bardzo wdzięczny za wykonanie mojej nowej strony www specjalistom firmy SEOspace. Wygląd, funkcjonalność i wszystko co mogło, przerosło moje oczekiwania. Wszystko zostało wykonane według mojej wizji i teraz już wiem, że chłopaki są w stanie wykonać na najwyższym poziomie dosłownie to czego klient oczekuje. Moja stara strona, zamieniła się w platformę, która zawiera w sobie wszystko to co sobie wymarzyłem. Nie wiem jak opisać mam swoją wdzięczność. Dziękuję.

silaoddechu.pl

Wojtek Kaczmarski

Ratownik WOPR i instruktor pływania.

⭐⭐⭐⭐⭐

Jestem bardzo zadowolony ze strony internetowej, którą wykonała dla mnie firma Seospace. Kolorystyka i rozkład witryny, zostały świetnie dobrane do mojej branży. Strona zawiera wszystkie elementy, na których mi zależało, a przy tym jest bardzo elegancko wykonana. Polecam wszystkim, którym zależy na porządnej witrynie w rozsądnych pieniądzach.

kaczmarskiwojciech.pl

Mirosław Zegarek

Przedsiębiorca

⭐⭐⭐⭐⭐

Z firmą Seospace współpracuję już od dłuższego czasu. Do tej pory korzystałem z usług tworzenia kampanii reklamowych Google. Świetne wyniki zachęciły mnie do zlecenia firmie Seospace wykonanie dla mnie sklepu internetowego. Z czystym sumieniem polecam każdemu, kto oczekuje dużej wiedzy, dobrych pomysłów, generalnie porządnie wykonanej roboty za konkurencyjną stawkę. Na duży plus zasługuje również kontakt - sprawnie, szybko, fachowo

garden-concrete.pl

Aneta Kalbarczyk

Dyrektor Zespołu Niepublicznych Placówek Oświatowych Specjalnych w Radomiu

⭐⭐⭐⭐⭐

Pan Rafał Kita i firma Seospace to profesjonalizm w każdym wydaniu. Wiedza i otwartość zespołu spowodowała, że wszelkie zmiany jakie chcieliśmy zastosować na naszej stronie internetowej bardzo szybko były realizowane. Serdecznie polecam usługi Rafała i firmy Seospace.

Marketing?
Copywriting?
Strony internetowe?

Zamów bezpłatną wycenę.

Wiemy jak ważny jest czas.
Odpowiadamy na każde zapytanie w mniej niż 24h robocze.

Rafał Kita

Marketing internetowy

Piotr Płucienniczak

Copywriting

Karol Krzysztoszek

Strony i sklepy internetowe,
hosting, administracja

My Agile Privacy
Ta strona używa plików cookie technicznych i profilujących. Możesz zaakceptować, odrzucić lub dostosować pliki cookie, naciskając odpowiednie przyciski. Zamykając tę informację, będziesz kontynuować bez akceptacji.