Prowadzenie bloga firmowego

Skuteczne prowadzanie bloga Twojej firmy

Jakie korzyści daje prowadzenie bloga firmowego?

Jest skuteczniejszy od tradycyjnego marketingu

Content marketing generuje 3 razy więcej potencjalnych klientów niż tradycyjny marketing przy tym samym budżecie.¹ Korzyści dla firmy korzystającej z tego typu promocji są więc oczywiste i przekładające się na jej wymierne, finansowe zyski.

Mniej nachalny, lepiej pozostaje w pamięci klientów

78% konsumentów woli dowiedzieć się o firmie za pomocą artykułów niż reklam.¹ Kogo z nas nie irytują wyskakujące reklamy w momencie gdy chcemy coś znaleźć? A może lepiej być po tej drugiej stronie? Dostarczyć użytkownikowi wartość a przy okazji zaprezentować swój produkt który okaże mu się pomocny.

Zwiększa zaufanie i rozpoznawalność marki

Podstawą prawidłowej współpracy z klientem, jest zyskanie jego zaufania, co skutkuje nawiązaniem długotrwałych relacji biznesowych, korzystnych dla obu stron. Równie ważna jest rozpoznawalność oferowanej przez firmę marki, która powinna na stałe zapaść w pamięć klienta, a oba te czynniki zapewnia właściwie przeprowadzona kampania content marketingowa.

Zwiększa generowanie leadów i sprzedaż bezpośrednią

Wartościowe i dobrze napisane treści sprawiają, że klient chętniej skorzysta z promowanych przez Ciebie usług czy produktów. Prowadzenie bloga firmowego może przyczynić się do sprzedaży bezpośredniej lub generowania leadów w formie zapytań ofertowych, zapisów na newsletter.

Prowadzenie bloga firmowego

Poznaj nasz sprawdzony proces tworzenia strategii zwiększania sprzedaży dzięki prowadzeniu bloga.

Określenie celów i grupy docelowej

Podstawą wszelkich naszych działań jest określenie celów jakie mają być osiągnięte dzięki Content Marketingowi. W zależności od potrzeb danej firmy dostosowujemy strategię, cele i określamy jaka jest grupa docelowa. Stosujemy podejście oparte o Data Driven Marketing. Każde zlecenie to dla nas sprawa priorytetowa, traktujemy je indywidualnie i przystępujemy do pracy po zebraniu oraz dokładnej analizie potrzebnych danych.

Tworzenie treści

Jednym z czynników warunkujących skuteczność działań związanych z copywritingiem są unikalne, wolne od błędów i merytoryczne treści publikowane na stronie firmowej. Wpływając w istotny sposób na pozycję strony w rankingu Google, pozwalają także wyprzedzić konkurencję w swojej branży. Właśnie dlatego ich przygotowaniem zajmują się profesjonalni copywriterzy z dużym doświadczeniem w tej dziedzinie.

Publikacja i promocja

Treści z odpowiednio dobranymi frazami kluczowymi mają olbrzymie znaczenie do pozycji osiąganej przez stronę, będąc istotnym elementem kampanii content marketingowej. Z użyciem takich programów, jak SurferSEO czy Ahrefs znajdujemy dla nich te słowa, a następnie optymalizujemy je według uzyskanych wskazówek, łącznie ze strukturą tekstu, nagłówkami czy niezbędnymi pogrubieniami. Oferujemy także usługę tworzenia nowych treści, zgodnych z wymaganiami Google, ciekawych, poprawnych gramatycznie oraz stylistycznie i w pełni wyczerpujących zadany temat.

Analityka i wdrożenie ulepszeń

Podpięcie śledzenia konwersji pomaga nam dobierać najlepiej konwertujące słowa kluczowe, oprócz tego na bieżąco analizujemy czy konwersja na stronach jest na dobrym poziomie. W razie potrzeby wdrażamy ulepszenia w celu poprawy współczynnika konwersji.

Prowadzenie bloga firmowego w innych językach?

Teksty tworzymy w języku polskim, lecz na życzenie zamawiającego mogą zostać przetłumaczone na język angielski, francuski, niemiecki, niderlandzki, włoski, hiszpański i portugalski. Posiadamy także doświadczenie SEO na tych rynkach, co może okazać się niezwykle przydatne dla Twojego biznesu.

Nasze usługi Twój sukces

Nasze usługi, które sprawią, że ruch na Twojej stronie się zwiększy, co przyczyni się do większej ilości klientów.

Google Ads

Profesjonalnie prowadzone kampanie Google Ads to skuteczna forma reklamy w Internecie. Umożliwia reklamowanie się w wielu miejscach, wyszukiwarce czy sieci reklamowej Google, docierając do największej liczby odbiorców. Efekty kampanii są prawie natychmiastowe, w pełni mierzalne, dające wyraźny wzrost sprzedaży i wymierne zyski.

Content Marketing

Wysokiej jakości treści to podstawa każdej udanej kampanii marketingowej, a przygotowywane przez doświadczonych copywriterów pozwalają na zwiększenie widoczności w sieci danej marki, produktu i oferującej je firmy. Skutecznie kreują jej pozytywny wizerunek, zwiększając zaufanie stale rosnącej liczby klientów.

Pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie stron to ogół zadań, jakie podejmujemy w celu optymalizacji strony internetowej po to, aby znalazła się wysoko w rankingu wyszukiwarki Google. Obejmuje aspekty techniczne strony, przygotowanie odpowiednich treści, dobór właściwych słów kluczowych oraz pozyskanie dużej ilości wartościowych linków.

Google Zakupy

Bardzo skuteczny element kampanii Google Ads, skierowany do firm posiadających sklep internetowy. Pozwala zaprezentować w wyszukiwarce internetowej własne produkty wraz z opisem, zdjęciem i ceną. Wyświetlane są w najbardziej wyróżnionym miejscu w wyszukiwarce, najczęściej bezpośrednio nad wynikami organicznymi.

Pisanie tekstów na strony internetowe

Pisanie najlepszych tekstów na strony internetowe, treści pozwalających na promocję firmy, skutecznie docierających do odbiorcy, budujących z nim trwałe relacje. Oferujemy teksty na blogi, opisy produktów, artykuły eksperckie i reklamowe, ułatwiające pozycjonowanie strony, poprawne pod względem stylistycznym, gramatycznym i interpunkcyjnym.

Audyt SEO

Audyt SEO, czyli kompleksowa analiza strony pod kątem wymagań stawianych przez wyszukiwarkę Google. Analiza zakończona szczegółowym raportem obejmuje wyszukanie wszystkich błędów negatywnie wpływających na pozycję w rankingu wyszukiwania, stanowiąc podstawę do dalszego pozycjonowania strony .

Zaufali nam

Opinie klientów

Krzysztof Łyżwiński

Psycholog Kliniczno-Sądowy, Certyfikowany Coach oraz Trener Biznesu i Rozwoju Osobistego.

⭐⭐⭐⭐⭐

Współpraca z zespołem SeoSpace to czysta przyjemność. W podejściu do tworzenia strony Eneba Szkolenia Coaching można było zobaczyć w pracy ekipy SeoSpace zaangażowanie, merytoryczne przygotowanie do każdego rozwiązania na stronie oraz bardzo szybkie działanie w realizacji projektu. Kontakt z firma bardzo dobry i otwarty na rozwiązania. Co dawało duży komfort w czasie całej współpracy nad budową strony. Zespół bardzo dostępnym językiem wytłumaczył mi jak obsługiwać zaplecze strony. Co dało mi pełną kontrolę nad zarządzaniem stroną Eneby. Zdecydowanie polecam współpracę z SeoSpace.

enebaszkolenia.pl

Jakub Matyjaśkiewicz

Trener Jakub Matt Siła Oddechu

⭐⭐⭐⭐⭐

Jestem bardzo zadowolony i bardzo wdzięczny za wykonanie mojej nowej strony www specjalistom firmy SEOspace. Wygląd, funkcjonalność i wszystko co mogło, przerosło moje oczekiwania. Wszystko zostało wykonane według mojej wizji i teraz już wiem, że chłopaki są w stanie wykonać na najwyższym poziomie dosłownie to czego klient oczekuje. Moja stara strona, zamieniła się w platformę, która zawiera w sobie wszystko to co sobie wymarzyłem. Nie wiem jak opisać mam swoją wdzięczność. Dziękuję.

silaoddechu.pl

Wojtek Kaczmarski

Ratownik WOPR i instruktor pływania.

⭐⭐⭐⭐⭐

Jestem bardzo zadowolony ze strony internetowej, którą wykonała dla mnie firma Seospace. Kolorystyka i rozkład witryny, zostały świetnie dobrane do mojej branży. Strona zawiera wszystkie elementy, na których mi zależało, a przy tym jest bardzo elegancko wykonana. Polecam wszystkim, którym zależy na porządnej witrynie w rozsądnych pieniądzach.

kaczmarskiwojciech.pl

Mirosław Zegarek

⭐⭐⭐⭐⭐

Z firmą Seospace współpracuję już od dłuższego czasu. Do tej pory korzystałem z usług tworzenia kampanii reklamowych Google. Świetne wyniki zachęciły mnie do zlecenia firmie Seospace wykonanie dla mnie sklepu internetowego. Z czystym sumieniem polecam każdemu, kto oczekuje dużej wiedzy, dobrych pomysłów, generalnie porządnie wykonanej roboty za konkurencyjną stawkę. Na duży plus zasługuje również kontakt - sprawnie, szybko, fachowo

garden-concrete.pl

Aneta Kalbarczyk

Dyrektor Zespołu Niepublicznych Placówek Oświatowych Specjalnych w Radomiu

⭐⭐⭐⭐⭐

Pan Rafał Kita i firma Seospace to profesjonalizm w każdym wydaniu. Wiedza i otwartość zespołu spowodowała, że wszelkie zmiany jakie chcieliśmy zastosować na naszej stronie internetowej bardzo szybko były realizowane. Serdecznie polecam usługi Rafała i firmy Seospace.

* Źródło: https://www.lyfemarketing.com/blog/why-is-content-marketing-important/

Prowadzenie bloga firmowego – jak zacząć i jakie korzyści można z tego mieć

Jedną z podstaw prowadzenia praktycznie każdej działalności gospodarczej jest dotarcie ze swoją ofertą do jak największej grupy odbiorców. Jeszcze do niedawna stosowano w tym celu bardziej tradycyjne kanały komunikacji, najczęściej reklamy prasowe czy w popularnych mediach, telewizji lub radiu. Dziesięć czy piętnaście lat temu nie doceniano jednak znaczenia Internetu, najważniejszego obecnie nośnika reklamy, którego jedną z zalet jest nieograniczony, globalny zasięg. Stopniowo docierało to do świadomości właścicieli firm, decydujących się na posiadanie swoich witryn w sieci, a teraz warto do nich dołączyć również blog firmowy, umożliwiający nie tylko rozszerzenie tego, co prezentujemy na stronie. Dzięki niemu uda się lepiej dotrzeć do potencjalnych klientów, a nawiązanie z nim bardziej osobistych relacji może skutkować wieloletnią owocną dla obu stron współpracą biznesową.

Blog firmowy – nowoczesne i skuteczne narzędzie marketingowe

Znaczenia dołączenia bloga do swojej firmowej strony internetowej nie warto lekceważyć, zrobiło to już wiele firm, czerpiąc z tego naprawdę sporo korzyści. Nie bez powodu jest uważany z jedno z najskuteczniejszych działań, jakie można podjąć, prowadząc kampanię content marketinu, a jego znaczenie docenia już blisko 90% klientów z sektora B2B. Badania rynku w różnych branżach pokazują też, że ponad 80% użytkowników Internetu regularnie czytuje jakieś blogi, odnotowano też znaczne wzrosty zysków firm, które zdecydowały się na ich prowadzenie.

Można więc śmiało powiedzieć, że jest to jedna z najlepszych form reklamy, chociaż założenie bloga będzie wymagało pewnego wysiłku. Oczywiście nie trzeba robić tego samemu, lepiej zlecić to zadanie naszym specjalistom, a decydując się prowadzić bloga, trzeba zadbać o wiele jego aspektów, zarówno technicznych, jak i przygotowanie wysokiej jakości, merytorycznej treści.

Korzyści, jakie można osiągnąć decydując się na posiadanie bloga firmowego

Decydując się na blog firmowy, trzeba przede wszystkim pamiętać, że prowadzimy go nie dla siebie, lecz dla osób, które będą go czytały. Istotny jest też fakt, że wiele z nich to potencjalni klienci, warto więc w pełni wykorzystać szansę nawiązania z nimi długotrwałej, obustronnie korzystnej biznesowej relacji.

Zyskanie zaufania czytelników i jednocześnie potencjalnych klientów

Blog daje szerokie możliwości pozwalające na zyskanie zaufania u czytelników poprzez przekazywanie im takich informacji, jakich dokładnie poszukują, a badania pokazały, że jest to aż 82 procent internautów. Treści oparte na wiarygodnych, sprawdzonych źródłach, pełne cennych wskazówek to również zachęta do interakcji.

Czytelnicy mogą czynnie uczestniczyć w ich tworzeniu poszczególnych wpisów dzięki komentarzom, jakie pod nimi umieszczają. Zalecamy zapoznawanie się z nimi dokładnie i szybkie odpowiadanie na wszystkie zadawane pytania, nawet te najtrudniejsze. Dzięki czemu zyskamy jednocześnie pełne zaufanie użytkowników, które trudno byłoby zdobyć w inny sposób. Pamiętajmy też o bezwzględnym usuwaniu z listy komentarzy wszelkich wulgaryzmów, spamu, nachalnych reklam mogących negatywnie rzutować na odbiór całego bloga, a jeśli nie mamy czasu sami się tym zająć, to koniecznie wyznaczmy osobę, do której obowiązków będzie to należało.

Pokazanie swojej firmy od wewnątrz, jej historii oraz pracowników

Jednym ze sposobów nawiązania głębszych i długotrwałych relacji biznesowych z potencjalnymi klientami, jest pokazanie im, jak działa firma, jej historię i pracowników. Takie działanie marketingowe ma już nawet swoją nazwę, storytelling, czyli tłumacząc opowiadanie historii, w tym przypadku o firmie oraz ludziach, którzy ja tworzą. Wykorzystuje się tu naturalną cechę ludzkiego charakteru, ciekawość i chęć słuchania, a w tym przypadku czytania interesujących tekstów. Marketing narracyjny, bo z tą nazwą również można się zetknąć, buduje i skutecznie utrwala więź odbiorcy/klienta z daną marką albo produktem poprzez opowiedzenie o nim w nietypowy sposób. Nie wystarczy tylko przedstawienie danych technicznych czy składu chemicznego, trzeba stworzyć o nim pasjonującą opowieść, mającą wpływ na emocje czytelnika, odwołującą się do jego sfery uczuciowej oraz wyobraźni.

Oczywiście to, co piszemy, musi być prawdziwe, niedozwolony jest fałsz i ubarwianie opowieści faktami niemającymi odbicia w rzeczywistości, bo skutek takiego działania będzie odwrotny do zamierzonego. Do takich działań warto zachęcić swoich pracowników, niech sami, oczywiście, jeśli mają do tego talent, opisują doświadczenia ze swojej pracy. Jeśli nie czują się dobrze w pisaniu, to mogą opowiedzieć swoją historię profesjonalnemu copywriterowi, który ubierze ją we właściwe słowa, tworząc nawet z tak pozornie prozaicznych tematów pasjonującą i wzbudzającą zainteresowanie opowieść.

Budowa świadomości i lepsza rozpoznawalności marki

Prowadzenie firmy, zwłaszcza z branży handlowej, wiąże się ze sprzedażą produktów określonej marki lub marek, które trzeba skutecznie wypromować. Oprócz różnych form reklamy, takiej jak np. Google Ads, wysoką skuteczność wykazuje właśnie blog firmowy. To na nim można dokładniej zaprezentować poszczególne produkty, nie w formie suchej oferty, lecz wyczerpujących opisów pokazujących ich zalety, ewentualne wady czy zalecany sposób wykorzystania.

Tutaj ponownie korzystna okazuje się możliwość komentowania wpisów i w ten sposób użytkownicy na bieżąco dzielą się swoimi doświadczeniami czy wymieniają opiniami. W ten sposób marka lepiej utrwala się w ich świadomości, wzrasta zaufanie do niej i staje się bardziej rozpoznawalna. Blog firmowy sprawdzi się też w roli solidnej podstawy do planowania oraz przeprowadzenia dłuższej kampanii content marketingowej. Pozwala na przyciągnięcie grupy klientów, którzy dotychczas nie byli zainteresowani oferowaną marką i otwarcie całkiem nowych, niedostępnych wcześniej rynków zbytu.

Zyskanie opinii eksperta w swojej branży

Jeśli nawet jesteśmy ekspertami w dziedzinie, którą się zajmujemy, to zazwyczaj nie wie o tym nikt poza ograniczoną liczbą naszych klientów. Czując się pewnie, należy to pokazać, podzielić się posiadaną wiedzą, dzięki czemu zyskamy duże uznanie w oczach czytelników, korzystnie wyróżniając się na tle konkurencji istniejącej przecież w każdej branży. Sprzyja to jednocześnie wykreowaniu wizerunku profesjonalnej firmy, dbającej o wszystkie potrzeby klienta.

Można tu zaobserwować interesujący, ale korzystny trend polegający na rezygnacji ze stricte naukowych treści, pełnych skomplikowanych zwrotów, których zrozumienie wymaga zazwyczaj fachowej wiedzy. W ich miejsce lepiej publikować teksty w przejrzysty sposób wyjaśniające dane zagadnienie, pisane zrozumiałym dla wszystkich językiem, pokazujące praktyczne, a nie czysto teoretyczne rozwiązania.

Możliwość badania potrzeb rynku, na którym działamy

Koszty zlecenia takiej usługi zewnętrznej firmie są zazwyczaj bardzo wysokie, jednak samodzielną analizę rynku, oczywiście w pewnym ograniczonym zakresie, umożliwia właśnie blog firmowy, a konkretnie będący jego częścią system komentarzy. Czytelnicy, wyrażając swoje opinie, pozytywne oraz negatywne, dają nam obraz tego, co sądzą np. o opisywanym na blogu produkcie, sposobie jego użycia czy poradach, jakie tam umieszczamy. Analizując ich wypowiedzi, zyskujemy za darmo informację, jakie są ich potrzeby, co im się podoba, a co nie i jakie zmiany musimy natychmiast wprowadzić, aby to zmienić. Sami również mamy możliwość zadawania im pytań, co wydatnie ułatwi prowadzenie działalności, dostosowując ją do aktualnych i rzeczywistych potrzeb klientów.

Prowadzenie bloga firmowego – o co trzeba zadbać zakładając go

Założenie bloga to nie tylko wybranie dla niego jakiejś platformy i od razu publikowanie na nim tekstów, wszystko to wymaga wcześniejszego przygotowania, jeśli ma przynieść pozytywne i oczekiwane efekty. Nie ma on być przecież miejscem prezentacji przypadkowych treści niezwiązanych z profilem czy branżą, w której działa firma albo osobistych przemyśleń jej właściciela. Skoro ma być uzupełnieniem i rozszerzeniem witryny firmowej, trzeba dokładnie zaplanować, co będziemy na nim publikować i w jakiej formie, uwzględniając również takie czynniki jak:

1. Cel prowadzenia bloga, dostosowanie do potrzeb odbiorcy

Określenie celu prowadzenia bloga firmowego i jego rodzaju, to pierwszy krok, lecz taki, którego nie można pominąć. Wybrana forma będzie bezpośrednio rzutowała na sposób jego odbioru przez czytelnika, musi więc spełniać wszystkie jego wymagania w tym zakresie. Odwiedzając stronę, przegląda prezentowaną na niej ofertę, jeśli jednak informacje o niej są dla niego niezadowalające, to zaczyna ich szukać gdzie indziej. Uzupełnić je może właśnie blog i taka jest jego główna funkcja, rozszerzenie oferty i zaprezentowanie np. najważniejszych cech sprzedawanych produktów, wad, zalet czy sposobu użycia. W takim przypadku zwiększają się szanse pozostania użytkownika i jednocześnie klienta na stronie, a uzyskawszy wiedzę, jakiej poszukiwał, może przejść do sklepu i dokonać zakupu.

Czasami pomysłu na bloga szukamy godzinami, a czasami jest to olśnienie i już wiemy, o czym będziemy pisać. W przypadku bloga firmowego lepiej nie poddawać się impulsom chwili tylko dokładnie zastanowić się, jaką ma mieć formę, a najczęściej spotykane to:

  • blog o charakterze informacyjnym, jak jego sama nazwa wskazuje, przekazujący konkretne, starannie wyselekcjonowane informacje z danej dziedziny, zgodnej z profilem firmy i przydatne dla jej klientów;
  • blog poradnikowy, a publikowane na nim teksty mają tak lubianą postać poradników, pokazujących w praktyczny sposób np. wspomnianą obsługę i sposób użycia sprzedawanych przez firmę towarów. Ten typ blogów sprawdza się również świetnie w przypadku firm z branży budowlanej, nie tylko sprzedających materiały czy sprzęt, ale i oferujących tego typu usługi. Takie porady specjalistów zawsze są chętnie czytane, zwłaszcza kiedy przygotowują je osoby doskonale zorientowane w tej tematyce;
  • blogi pomagający w kreacji i utrzymaniu pozytywnego wizerunku marki, produktu oraz samej oferującej go firmy.

2. Zarządzanie blogiem firmowym, wybór serwisu blogowego lub systemu CMS

Blog firmowy to nic innego, jak strona internetowa i wielu przedsiębiorców rezygnuje z niego, myśląc, że będą musieli poznać wszystkie tajniki ich tworzenia, w tym programowanie w językach HTML, JavaScript czy PHP. O ile pierwszy nie jest trudny i uda się go opanować w stosunkowo krótkim czasie, to dwa pozostałe wymagają poświęcenia dużo czasu na naukę. Można na szczęście sobie tego zaoszczędzić, chociaż podstawy HTML z pewnością się przydadzą, a do stworzenia i zarządzania blogiem wykorzystać ogólnodostępne serwisy blogowe albo system zarządzania treścią, czyli CMS.

Serwisy blogowe, to odmiana platform blogowych, czyli po prostu strony umożliwiających szybkie założenie bloga i wygodne zarządzanie nim. W większości przypadków są one darmowe, jednakże decydując się na korzystanie z nich, trzeba jednocześnie zaakceptować pewne ograniczenia narzucane przez ich właścicieli. Najpopularniejszą platformą blogową jest obecnie blogger.com, wchodzący w skład medialnego imperium Google, z którego korzystają miliony użytkowników na całym świecie, przyciągający ich następującymi zaletami:

  • brak kosztów, a założenie konta, rejestracja, założenie bloga i korzystanie z niego jest całkowicie darmowe;
  • darmowy hosting, czyli miejsce na serwerze przeznaczone dla plików tworzących blog;
  • wysoki poziom bezpieczeństwa, wynikający między innymi z zastosowania certyfikatu SSL szyfrującego wszystkie przesyłane przez użytkowników dane, a korzystanie z niego również jest darmowe;
  • proste założenie bloga i zarządzanie nim poprzez intuicyjny i równie łatwy obsłudze panel sterowania, dający dosyć duże możliwości formatowania tekstu, dodawanie zdjęć, dodatków czy szablonów zmieniających wygląd;
  • integracja z innymi usługami oferowanymi przez Google w ramach posiadanego konta;
  • łatwe tworzenie kopii zapasowych, chroniące przed utratą danych.

Korzystanie z serwisów blogowych ma jednak pewne wady, częściowo dyskwalifikujące je, jako platformę dla bloga firmowego, a najważniejsze, jakie warto rozważyć to:

  • ograniczone możliwości samodzielnej konfiguracji, ilość wtyczek mniejsza niż w płatnych systemach CMS;
  • właścicielem platformy jest zewnętrzna firma, więc de facto nigdy nie będziemy w stu procentach właścicielem swojego bloga, musimy więc się liczyć z tym, że jeśli likwidacji ulegnie sama platforma, to zniknie także nasz blog. Może on zostać też zamknięty lub wyłączony, kiedy serwis uzna, że to, co publikujemy, w jakikolwiek sposób narusza regulamin;
  • serwisy, w tym i blogger, narzucają użytkownikom końcówkę adresu URL i w tym przypadku będzie on miał postać: nazwa_bloga.blogspot.com;
  • mało funkcjonalny system komentarzy.

CMS (Content Management System), kompleksowe, rozbudowane, ale jednocześnie prosty w obsłudze systemy zarządzania treścią, dające użytkownikom możliwości o wiele szersze niż większość popularnych platform blogowych. Według specjalistów jest to najlepsze rozwiązanie, jakie warto zastosować nie tylko do obsługi swojego bloga, ale i całej strony firmowej. Dostępnych jest wiele CMS – ów, Drupal czy Joomla, lecz najczęściej używany to WordPress i naszym zdaniem w pełni zasłużenie, chociaż nie jest wolny od pewnych wad.

Często spotykamy się z pytaniem, dlaczego w SEOSPACE większością blogów czy stron zarządzamy właśnie z jego pomocą, a najlepszą odpowiedzią są oczywiste zalety tego systemu:

  • wyjątkowa łatwość obsługi, z czym poradzą sobie nawet początkujący użytkownicy. Jego obsługa jest wręcz intuicyjna, a duża społeczność skupiona wokół tego projektu open-source’owego sprawia, że zawsze znajdziemy w sieci rozwiązanie każdego problemu. Interfejs systemu jest wręcz wzorcowy, bez wysiłku znajdziemy też wszystkie potrzebne opcje, a wprowadzony jakiś czas temu system bloków znacznie ułatwia umieszczanie i edycję wpisów;
  • olbrzymia ilość motywów, w tym wiele dostępnych bezpłatnie, dzięki którym uzyskamy dokładnie taki wygląd bloga, na jakim nam zależy. Motywy można również w pewnym stopniu samodzielnie modyfikować, chociaż w tym przypadku pewna wiedza o programowaniu będzie niezbędna, zwłaszcza znajomość HTML, CSS i PHP;
  • równie duża ilość wspomnianych wtyczek;
  • pełna responsywność strony tworzonej przy użyciu tego CMS – a, jej dostosowanie do wyświetlania na urządzeniach mobilnych, co jest wręcz wymagane przez Google, który nie indeksuje stron niespełniających tych reguł;
  • praktycznie natychmiastowa gotowość do pracy, mamy bowiem możliwość od razu skorzystania z hostingu oferowanego przez sam WordPress. Zakładamy po prostu swoje konto na stronie WordPress.com i już możemy działać, chociaż w nieco ograniczonym zakresie. Dostajemy pełen dostęp do panelu administracyjnego, ale bez możliwości dodawania własnych szablonów, modyfikacji ich kodu i dodawania wielu darmowych wtyczek. Lepiej więc zainstalować ten CMS na swoim własnym przystosowanym do tego serwerze i zyskać w ten sposób jego pełną, niczym nieograniczoną funkcjonalność, albo skorzystać z usług zaufanej firmy hostingowej.

Wady, jak już wspomnieliśmy, też istnieją i wybierając WordPress, powinniście wiedzieć, że:

  • ten CMS jest niestety podatny na ataki hakerskie czy działanie wirusów, dlatego bezwzględnie należy pamiętać o jego regularnej aktualizacji, instalacji oficjalnych rozszerzeń zwiększających poziom bezpieczeństwa;
  • darmowa, podstawowa wersja WordPress ma niestety pewne ograniczenia, a dostęp do pełnej funkcjonalności zyskujemy dopiero po zakupie płatnej wersji. Dosyć kosztowny będzie również zakup wtyczek albo szablonów decydujących o stronie graficznej bloga;
  • występujące niekiedy problemy z wydajnością systemu, objawiające się między innymi spadkiem prędkości ładowania strony, co jest związane z ilością zainstalowanych wtyczek, które mogą stanowić nadmierne obciążenie.

3. Hosting, najlepsze miejsce na pliki tworzące blog firmowych

Następnym krokiem zakładania naszego bloga firmowego, jest znalezienie dobrego hostingu, lecz zanim go wybierzemy, powinniśmy wiedzieć, co to jest. Mianem hostingu określamy po prostu serwer mający stałe podłączenie do globalnej sieci, na którym będziemy przechowywać wszystkie pliki składające się na nasz blog. Wydaje się to proste, jednak w rzeczywistości hosting dla stron opartych na systemie WordPress musi spełniać kilka istotnych wymagań i trzeba zwrócić szczególną uwagę na takie jego parametry jak:

  • oferowana pojemność, czyli miejsce na dysku, które będzie musiało pomieścić wszystkie teksty, zdjęcia i multimedia, pozostawiając jednocześnie bezpieczny zapas dostępnej wolnej przestrzeni dyskowej. Decydując się na hosting bez ograniczonej ilości miejsca, sprawdźmy, czy przypadkiem nie ma jednocześnie innych ograniczeń, a najczęściej możemy się zetknąć np. z limitem ilości plików, jakie możemy przesłać na serwer. Z takiej oferty lepiej od razu zrezygnować i znaleźć korzystniejszą, bez ograniczeń utrudniających pracę;
  • transfer, rozliczany zazwyczaj w cyklach miesięcznych i oznaczający jaką ilość danych będziemy mogli w tym czasie wysłać do użytkowników. Trudno jest tu określić górną granicę, zależy ona od ilości gości odwiedzających nasz blog, ale jeśli firma hostingowa oferuje nam nielimitowany transfer, to zdecydowanie warto skorzystać z takiej oferty;
  • konta pocztowe tworzone w ramach domeny bloga, których ilość również powinna być nielimitowana. Może jest to działanie nieco na wyrost, jednakże większość dostawców oferuje to w standardzie, podobnie jak możliwość połączenia konta z domeny z posiadanym już kontem Gmail;
  • prosta obsługa, najlepiej, aby była tak samo intuicyjna, jak systemu WordPress, szczególnie wyboru interesujących nas opcji, czy ich późniejszej zmiany, jednoznacznie pokazujących, jakich modyfikacji dokonaliśmy i jakie będą ich ewentualne koszty;
  • bezpieczeństwo i mamy tu na myśli zarówno właściwe zabezpieczenie serwera przed nieautoryzowanym dostępem osób niepowołanych, jak i regularne robienie kopii przechowywanych na nim danych. Dostawca musi zastosować skuteczny firewall, oprogramowanie skanujące dyski i poszukujące na nich złośliwego kodu czy też takie, które blokuje tzw. niebezpieczne żądania. Oczywiście my również nie powinniśmy sprowadzać zagrożenia na stronę, klikając bezmyślnie w odnośniki przychodzące razem z mailami. Kwestia backupu danych, najlepiej robionego codziennie, to kolejny czynnik podnoszący zaufanie do wybranej firmy hostingowej. Kopia powinna obejmować duży zakres danych, sięgać co najmniej kilku dni wstecz, tak samo ważny jest sposób jej przechowywania, do czego powinno się wykorzystywać zabezpieczone macierze dyskowe. Zalecamy także samodzielne, cykliczne robienie kopii na nośnikach zewnętrznych, bo inaczej odtworzenie utraconych danych, zwłaszcza tekstów może okazać się co najmniej trudne, a zazwyczaj wręcz niemożliwe;
  • baza danych MySQL, bez której nie można prawidłowo korzystać z WordPress i wielu innych systemów CMS;
  • pełne wsparcie i dostępna całodobowa pomoc techniczna, usuwanie ewentualnych awarii praktycznie natychmiast po ich wystąpieniu, tak, aby nasz blog cały czas był dostępny dla czytających go użytkowników;
  • ewentualna pomoc w pozycjonowaniu bloga.

4. Chwytliwa, łatwa do zapamiętania nazwa domeny

Wybór hostingu odznaczamy jako załatwiony, zabieramy się więc za domenę, tak samo ważną, której wyboru nie zostawiajmy losowi. Domena to jednocześnie nazwa naszego bloga, chociaż w przypadku jego wersji firmowej jest związana z nazwą firmy. Musi być unikalna, stanowczo niedozwolone i niemile widziane jest używanie zarezerwowanych już nazw, zwłaszcza tych, stosowanych przez konkurencję. Jeśli chodzi o rozszerzenie domeny, raczej nie wybierajmy egzotycznych, ale pozostańmy przy końcówce .pl, jednoznacznie określającej, że funkcjonujemy na terenie naszego kraju, ewentualnie europejskiej .eu.

Wracając do nazwy domeny, to bezwzględnie musi ona pasować do profilu prowadzonej działalności, łącząc się również z prezentowaną tematyką i oferowaną marką. Dobrze wybrana domena niesie ze sobą wymierne korzyści, pozwalając na dotarcie do takiej grupy klientów docelowych, na której najbardziej nam zależy, szukających na blogu właśnie tych informacji, jakie prezentujemy.

5. Wygląd, efektowny, lecz jednocześnie nie przytłaczający

Z racji, że ludzie w większości są estetami, powinniśmy także zadbać o właściwą oprawę graficzną bloga, przyciągającą wzrok, ale nie nachalną i nadmiernie krzykliwą. Zastosowana kolorystyka czy elementy graficzne np. menu muszą idealnie współgrać z wyglądem całej strony firmowej, a pasujący nam szablon na pewno znajdziemy wśród tysięcy dostępnych dla WordPress. Właściwie dobrana szata graficzna w połączeniu z odpowiednim formatowaniem tekstu ułatwia czytanie i wręcz zachęca, aby to na naszym blogu zatrzymać się na dłużej, stając się z czasem jego wiernym czytelnikiem.

Prowadzenie bloga firmowego – co sprawia, że jest chętnie czytany

Jak widać na powyższych przykładach, założenie firmowego bloga nie powinno nastręczać zbyt dużo problemów, jednajże dla pewności poprawności wykonania wszystkich kroków, lepiej zlecić to specjalistom w tej dziedzinie. Daje to stuprocentową pewność, że blog natychmiast po uruchomieniu będzie działał prawidłowo, a zamieszczane wpisy przyciągną dużą liczbę użytkowników. Aby jednak tak się stało, trzeba w odpowiedni sposób go przygotować, ponownie nie na zasadzie przypadku, lecz dokładnie planując całą związaną z tym strategię marketingową.

Tym także powinni zająć się fachowcy, którzy z każdego tekstu zrobią profesjonalne narzędzie, przekładające słowa na zyski, a to przecież o nie chodzi w prowadzeniu dowolnej firmy. Tutaj również obowiązują pewne nienaruszalne zasady i kiedy zastosujemy się do nich, to sukces naprawdę będzie w zasięgu ręki. Ludzie, którym udało się to osiągnąć, dzielą się następującymi radami:

1. Co nasz blog daje użytkownikowi, czyli użyteczność

Ilość blogów znajdujących się w sieci przyprawia o ból głowy, jednak na temat użyteczności wielu z nich przez grzeczność nie będziemy się wypowiadać. A jednym z najważniejszych celów prowadzenia bloga jest przecież jego użyteczność, to, co lektura daje użytkownikowi, korzyści z czasu poświęconego na jego czytanie. Uzyskanie takiej oczekiwanej użyteczności jest możliwe dzięki publikowaniu wartościowych treści, przekazujących istotne informacje w lekkiej, przystępnej formie. O tym również nie wolno zapominać, bo „ciężki”, trudny w odbiorze tekst przeładowany fachową terminologią odstraszy, a nie zachęci do lektury.

2. Regularne publikowanie nowych wpisów

Tutaj obowiązuje prosta zasada, nieaktualizowany blog, to martwy blog, którego nikt nie czyta, dlatego tak wskazana jest systematyczność i obowiązkowość w jego prowadzeniu. Najlepiej ustalić sobie jakiś dzień lub dwa w tygodniu na publikowanie wpisów, bo mniejsza częstotliwość naprawdę nie ma sensu. Na blogu musi pojawić się co najmniej jeden tekst tygodniowo, w przeciwnym razie zaobserwujemy całkowity brak zainteresowania tym, co piszemy.

3. Przygotowanie wysokiej jakości treści

Powiedzmy sobie szczerze, że pisanie tekstów na blog firmowy nie jest proste. Stworzenie unikalnego i merytorycznego artykułu zajmuje sporo czasu, wymagając jednocześnie dużej wiedzy o samym procesie pisania czy poszukiwaniu niezbędnych źródeł. Jeśli nie mamy do tego talentu, to nawet nie próbujmy, bo Google preferuje treści wysokiej jakości i pisane bez żadnych błędów. Nie próbujmy także kopiować tego, co wcześniej stworzyli inni, plagiaty są prawie natychmiastowo wychwytywane, a stosującej je stronie grozi zbanowanie, czyli usunięcie z indeksu wyszukiwania. Brak talentu pisarskiego to nie powód do wstydu, wystarczy tylko skorzystać z pomocy profesjonalnych copywriterów zajmujących się tym na co dzień.

Większość z nich łączy swój zawód z pasją, możemy więc być pewni, że to, co napiszą, zainteresuje odbiorcę, spełniając jednocześnie wymogi Google co do pozycjonowania. Efekty ich pracy pełne są świeżych pomysłów, prezentacji nawet najbardziej skomplikowanych zagadnień w zrozumiały i pozytywny w odbiorze sposób, poprawne gramatycznie i składniowo. Współpraca z copywriterem powoduje też, że wszystkie teksty publikowane na blogu są ze sobą spójne i od razu widać, że pisane w tym samym, unikalnym dla danego twórcy stylu. Zanim jednak zabierze się on do pracy, musi wiedzieć, czego szukają czytelnicy, przewidywać wpisywane przez nich zapytania i pod tym kątem dobierać frazy kluczowe użyte w tekście, dopasowując wcześniej przygotowaną listę tematów kolejnych wpisów do ich rzeczywistych wymagań i potrzeb.

4. Optymalizacja bloga, wyeliminowanie błędów i skuteczna promocja w sieci

Ważnym, lecz często bagatelizowanym elementem prowadzenia bloga firmowego jest jego regularna optymalizacja. Jeśli założyliśmy go przy użyciu CMS – a to zazwyczaj odpadają nam typowe problemy techniczne, związane np. z kodem strony czy wyświetlaniem na urządzeniach mobilnych. Instalując odpowiednie wtyczki, zoptymalizujemy również obrazki, sprawiając, że będą wyświetlały się szybciej i nie obciążały sprzętu użytkownika. Jednakże optymalizację publikowanych tekstów musimy wykonać samodzielnie lub zlecając to copywriterowi, z którego usług korzystamy.

Profesjonaliści, stosując specjalne narzędzia, takie jak np. Surfer SEO, przygotują treści zgodne z aktualnymi wymaganiami stawianymi przez wyszukiwarkę Google, co do ilości słów, paragrafów czy nagłówków. Tak napisany i sformatowany tekst można lepiej i skuteczniej pozycjonować, dzięki czemu wzrośnie również pozycja całego bloga w rankingu stron. Równie istotna jest promocja w sieci, łącząca się zresztą z optymalizacją prezentowanych treści. Aby nasz blog szybko zyskał popularność wśród użytkowników, musimy przede wszystkim zadbać o:

  • opisaną powyżej optymalizację treści, co ułatwi jej zindeksowanie przez mechanizmy Google;
  • jakość tekstów, którą po raz kolejny podkreślamy, poruszanie ciekawej tematyki, wysoką wartość merytoryczną i brak błędów utrudniających czytanie. Pamiętajmy też o zastosowaniu linkowania wewnętrznego, pozwalającego odwoływać się do wcześniejszych wpisów poruszających podobną tematykę;
  • promocję w social mediach, wszędzie tam, gdzie posiadamy konto, nie pomijając tak ważnych mediów społecznościowych, jak Twitter, Linkedin, Facebook czy Instagram;
  • udzielanie się na forach tematycznych odpowiadających branży, w której działamy;
  • stosowanie systemu newsletter, powiadamiania czytelników o każdym nowym wpisie. Wbrew wielu twierdzeniom, system ten ma się nadal bardzo dobrze, pozwalając wysyłać użytkownikom informacje dokładnie o takich treściach, jakimi mogą być zainteresowani;
  • publikowanie zwiastunów, nazywanych potocznie zajawkami, wszystkich pojawiających się na blogu wpisów w Google Twoja Firma;
  • ewentualne wykupienie płatnych reklam, oferowanych między innymi na wielu portalach branżowych czy też w samej wyszukiwarce Google.

Zalety prowadzenia bloga firmowego są niepodważalne, dlatego czas, aby stał się elementem również Waszej strony. Jeśli nie czujecie się na siłach, aby samodzielnie tworzyć i publikować kolejne wpisy, skorzystajcie z pomocy profesjonalnych, doświadczonych copywriterów, których zatrudniamy w Seospace. Dzięki ich pracy możecie liczyć na teksty najwyższej jakości, poprawne gramatycznie, zgodne z wymogami SEO i przede wszystkim w pasjonujący, wzbudzający zainteresowanie sposób opisujące to, czym się na co dzień zajmujecie. My, ze swojej strony, zajmiemy się też obsługą techniczną bloga oraz jego opisaną wyżej optymalizacją i pozycjonowaniem, tak, aby mógł znaleźć się wysoko w rankingu Google.