Banner image

Remarketing w Google Ads

Remarketing w Google Ads

Remarketing: Telefon, Laptop

Nawet najlepiej zaprojektowana i wykonana strona internetowa mo┼╝e nie osi─ůgn─ů─ç sukcesu, zaplanowanego przez jej w┼éa┼Ťciciela, je┼Ťli nie zostanie wcze┼Ťniej poddana profesjonalnemu pozycjonowaniu stron. Dzi─Öki tej coraz powszechniej stosowanej us┼éudze, oferowanej r├│wnie┼╝ przez SEOSPACE, uda si─Ö skutecznie wypromowa─ç dan─ů witryn─Ö zapewniaj─ůc jej przede wszystkim wysokie miejsce na li┼Ťcie wyszukiwania Google. Wiemy r├│wnie┼╝, ┼╝e sam Internet to obecnie najskuteczniejszy i najcz─Ö┼Ťciej wykorzystywany no┼Ťnik reklamy, pozwalaj─ůcy dotrze─ç z firmow─ů ofert─ů do rekordowo du┼╝ej liczby u┼╝ytkownik├│w, b─Öd─ůcych jednocze┼Ťnie potencjalnymi klientami.

W┼éa┼Ťnie dlatego oferujemy wszystkim naszym kontrahentom skuteczn─ů form─Ö promocji, kampani─Ö Google Ads stworzon─ů przez Google, pozwalaj─ůc─ů zamieszcza─ç na r├│┼╝nych stronach tekstowe lub graficzne p┼éatne reklamy. Umieszcza si─Ö je bezpo┼Ťrednio w wynikach wyszukiwania albo na stronach partner├│w tej najcz─Ö┼Ťciej u┼╝ywanej wyszukiwarki stron. Mog─ů to by─ç np. popularne portale informacyjne, Onet, Wirtualna Polska, Interia czy Gazeta.pl, albo witryny b─Öd─ůce cz─Ö┼Ťci─ů Google, takie jak Zakupy Google, poczta Gmail b─ůd┼║ znany wszystkim i lubiany serwis video YouTube. Skuteczno┼Ť─ç tej formy reklamy przedstawili┼Ťmy w jednym z poprzednich wpis├│w, podobnie jak wchodz─ůce w jej sk┼éad elementy, a jeden z nich, remarketing Google Ads, opiszemy poni┼╝ej nieco dok┼éadniej.

Remarketing ÔÇô czym jest i do czego si─Ö go wykorzystuje

Ka┼╝dy u┼╝ytkownik globalnej sieci przegl─ůda dziennie dziesi─ůtki, a nawet setki stron, w tym i firmowe, odwiedzaj─ůc je w poszukiwaniu informacji albo konkretnych towar├│w i us┼éug, kt├│rymi mo┼╝e by─ç zainteresowany. Remarketing ma na celu sk┼éonienie go do ponownego odwiedzenia danej witryny, strony, aplikacji, czy do obejrzenia konkretnego filmu w serwisie YouTube. Definiuj─ůc to poj─Öcie w troch─Ö bardziej naukowy spos├│b, mo┼╝na powiedzie─ç, ┼╝e jest to og├│┼é dzia┼éa┼ä podejmowanych w ramach realizowanej kampanii Google Ads, maj─ůcych na celu dotarcie do u┼╝ytkownik├│w (klient├│w), kt├│rzy odwiedzili wcze┼Ťniej dan─ů stron─Ö, nie dokonuj─ůc jednocze┼Ťnie konwersji, czyli najcz─Ö┼Ťciej zakupu.

Remarketing Google Ads ÔÇô tworzenie listy remarketingowej

Potrzebne w kampanii dane o takich u┼╝ytkownikach s─ů gromadzone w postaci list remarketingowych, a skrypt wchodz─ůcy w sk┼éad odwiedzanej witryny przesy┼éa do ich przegl─ůdarki plik cookie, czyli tzw. ciasteczko. Plik ten pozwala uzyska─ç informacj─Ö o zachowaniach danego u┼╝ytkownika, stronach, jakie przegl─ůda┼é w sieci i produktach lub us┼éugach, kt├│rymi by┼é zainteresowany. Dzi─Öki temu mo┼╝na dopasowa─ç konkretne tre┼Ťci oraz tematyk─Ö wy┼Ťwietlanych reklam dok┼éadnie do jego wymaga┼ä i potrzeb. Sporz─ůdzaj─ůc tak─ů list─Ö korzystamy mi─Ödzy innymi z narz─Ödzia Google Analytics, lub tworzymy j─ů w panelu Ads, z u┼╝yciem tagu reklamowego, umieszczonego w witrynie reklamodawcy, ┼Ťci┼Ťle okre┼Ťlaj─ůc warunki, jakie powinien spe┼éni─ç u┼╝ytkownik, aby m├│c si─Ö na niej znale┼║─ç. Nadajemy jej nazw─Ö, podajemy ilo┼Ťci dni, przez kt├│re b─Ödzie si─Ö on znajdowa┼é na li┼Ťcie, wybieraj─ůc z zakresu od 1 do 540 i pozostaje ju┼╝ tylko wskazanie numer ID konta Google Ads, do kt├│rego chcemy do┼é─ůczy─ç utworzon─ů list─Ö remarketingow─ů. Mo┼╝na j─ů wykorzystywa─ç na r├│┼╝ne sposoby, w kampaniach prowadzonych bezpo┼Ťrednio w sieci wyszukiwania Google, jak i tych prowadzonych w reklamowej sieci jego partner├│w oraz we wspomnianym serwisie YouTube.

Remarketing Google Ads ÔÇô o czym nale┼╝y pami─Öta─ç, aby w pe┼éni wykorzysta─ç jego mo┼╝liwo┼Ťci

Planuj─ůc kampani─Ö Google Ads, razem z opcj─ů wykorzystaniem remarketnigu, nale┼╝y pami─Öta─ç o wielu jej aspektach, u┼éatwiaj─ůcych uzyskanie wszystkich zamierzonych rezultat├│w. Dlatego w SEOSPACE zawsze zwracamy szczeg├│ln─ů uwag─Ö na wszystkie istotne elementy, pozwalaj─ůce jednocze┼Ťnie unikn─ů─ç wielu powa┼╝nych b┼é─Öd├│w takich jak:

  • zastosowanie wy┼é─ůcznie domy┼Ťlnych list remarketingowych, zawieraj─ůcych du┼╝─ů ilo┼Ť─ç przypadkowych os├│b odwiedzaj─ůcych dan─ů stron─Ö i niepo┼Ťwi─Öcaj─ůcych jej wi─Öcej ni┼╝ kilka sekund uwagi. Domy┼Ťlne listy mo┼╝na r├│wnie┼╝ uzna─ç za niespe┼éniaj─ůce wymaga┼ä oraz potrzeb potencjalnych klient├│w, trudno wi─Öc na ich podstawie dopasowa─ç odpowiadaj─ůce im reklamy;
  • niedopasowanie czasu wy┼Ťwietlania reklam, zwi─ůzane jednocze┼Ťnie z okresem przebywania u┼╝ytkownika na li┼Ťcie. Podstawowym kryterium, jakie trzeba tu uwzgl─Ödni─ç, jest czas potrzebny mu na podj─Öcie decyzji o zakupie, nieprzekraczaj─ůcy zazwyczaj 3 ÔÇô 5 dni, zazwyczaj nie ma sensu wy┼Ťwietla─ç mu danej reklamy d┼éu┼╝ej, co mo┼╝e odnie┼Ť─ç wr─Öcz odwrotny skutek i zniech─Öci─ç go do dokonania zakup├│w;
  • brak wyklucze┼ä u┼╝ytkownik├│w, kt├│rzy ju┼╝ dokonali konwersji na danej witrynie. Dalsze, zbyt nachalne prezentowanie im reklam po zrobieniu przez nich zakup├│w, r├│wnie┼╝ mo┼╝e stanowi─ç element zniech─Öcaj─ůcy do korzystania z danej strony;
  • niedopasowanie tre┼Ťci i tematyki prezentowanej reklamy do faktycznych potrzeb u┼╝ytkownik├│w, co stanowi naszym zdaniem jeden z najpowa┼╝niejszych b┼é─Öd├│w. Reklama powinna przykuwa─ç uwag─Ö potencjalnego klienta, wzbudza─ç jego praktycznie natychmiastowe zainteresowanie. Warto wi─Öc dopasowa─ç j─ů do konkretnych wymaga┼ä, jednocze┼Ťnie proponuj─ůc mu podobne produkty, ewentualne zni┼╝ki czy inne atrakcyjne formy promocji;
  • nieprzemy┼Ťlana strategia wy┼Ťwietlania reklam, polegaj─ůca przede wszystkim na pojawianiu si─Ö podobnych, albo wr─Öcz tych samych tre┼Ťci niemal na ka┼╝dej odwiedzanej stronie. Trzeba wi─Öc wcze┼Ťniej zaplanowa─ç, z jak─ů cz─Östotliwo┼Ťci─ů dana reklama b─Ödzie wy┼Ťwietlana w okre┼Ťlonym czasie, zazwyczaj w ci─ůgu jednego dnia. Obowi─ůzuje tu prosta zasada, m├│wi─ůca, ┼╝e ma by─ç widoczna, lecz jednocze┼Ťnie nie m─Öczy─ç i nie zniech─Öca─ç jej odbiorcy.

Remarketing Google Ads ÔÇô najcz─Ö┼Ťciej stosowane rodzaje kampanii

Ten rodzaj reklamy wielokrotnie wykaza┼é swoj─ů wysok─ů skuteczno┼Ť─ç, dlatego w SEOSPACE ch─Ötnie polecamy go klientom, stosuj─ůc wy┼é─ůcznie jej najlepsze sprawdzone metody jej wdro┼╝enia. Sam remarketing Google Ads mo┼╝na podzieli─ç na kilka podstawowych typ├│w, kt├│re znajduj─ů zastosowanie w r├│wnie┼╝ w naszej firmie, a najwa┼╝niejsze spo┼Ťr├│d nich to:

1. Remarketing dynamiczny

Polegaj─ůcy na wy┼Ťwietlaniu spersonalizowanych reklam najdok┼éadniej dopasowanych do wymaga┼ä i potrzeb konkretnego odbiorcy, stosowany wy┼é─ůcznie w sklepach internetowych. Dzieje si─Ö tak dlatego, ┼╝e posiadaj─ů one du┼╝─ů baz─Ö danych o oferowanych produktach, ┼é─ůcznie z ich wyczerpuj─ůcymi opisami oraz zdj─Öciami, jakie mo┼╝na wy┼Ťwietla─ç. Na tej podstawie reklama jest tworzona automatycznie przez Google, prezentuj─ůc produkty ogl─ůdane wcze┼Ťniej w danym sklepie.

2. Remarketing standardowy (klasyczny)

Wy┼Ťwietlaj─ůcy na stronie reklamy wszystkim odbiorcom odwiedzaj─ůcym wcze┼Ťniej nasz─ů witryn─Ö, ale nie dokonuj─ůcym konwersji. Jest to rozwi─ůzanie ch─Ötnie wybierane przez w┼éa┼Ťcicieli niewielkich firm, a prezentowane reklamy maj─ů najcz─Ö┼Ťciej posta─ç efektownych graficznych baner├│w przyci─ůgaj─ůcych uwag─Ö u┼╝ytkownik├│w i pojawiaj─ů si─Ö nie tylko w wynikach wyszukiwania, lecz r├│wnie┼╝ na stronach oraz aplikacjach w sieci reklamowej Google.

3. Remarketing w wyszukiwarce, czyli RLSA

Jest to odmiana remarketingu stosowana w przypadku kampanii realizowanych w wyszukiwarce Google, pozwalaj─ůca na wy┼Ťwietlanie reklam u┼╝ytkownikom z niej korzystaj─ůcym. Jest szczeg├│lnie nastawiona na kilka grup potencjalnych klient├│w, takich jak:

  • osoby odwiedzaj─ůce nasz─ů stron─Ö, ale nie dokonuj─ůce za jej po┼Ťrednictwem ┼╝adnych zakup├│w;
  • wybieraj─ůcych produkty do koszyka, lecz nie finalizuj─ůcych zakupu;
  • tych kt├│rzy dokonali kiedy┼Ť zakup├│w, ale od d┼éu┼╝szego czasu nie wracaj─ů na nasz─ů stron─Ö, do czego w┼éa┼Ťnie mo┼╝e je zach─Öci─ç odpowiednio dobrana reklama;
  • osoby, kt├│re zakupi┼éy produkt nale┼╝─ůcy do jakiej┼Ť konkretnej grupy, a teraz mo┼╝na zaoferowa─ç im inny, uzupe┼éniaj─ůcy to, co ju┼╝ wcze┼Ťniej naby┼éy np. od┼╝ywk─Ö do w┼éos├│w, kiedy ju┼╝ kupi┼éy szampon.

Remarketing RLSA tak┼╝e opiera si─Ö na sporz─ůdzonych wcze┼Ťniej listach remarketingowych, umo┼╝liwiaj─ůc dotarcie z reklam─ů do w┼éa┼Ťciwej grupy odbiorc├│w w idealnie dopasowanym dla nich czasie. Mamy tak┼╝e mo┼╝liwo┼Ť─ç wykluczenia pewnych grup klient├│w z prowadzonej kampanii, po prostu blokuj─ůc im wy┼Ťwietlanie reklam.

4. Remarketing nakierowany na konkretn─ů list─Ö klient├│w

W tym przypadku nasze dzia┼éania opieramy na li┼Ťcie klient├│w, zawieraj─ůcej ich wszystkie niezb─Ödne dane kontaktowe, adres prowadzenia dzia┼éalno┼Ťci, adres e-mail czy numery telefon├│w. Dzi─Öki temu w momencie ich zalogowania do sieci, mamy mo┼╝liwo┼Ť─ç wy┼Ťwietlania im reklam we wszystkich us┼éugach Google, z kt├│rych korzystaj─ů np. poczcie Gmail, czy w trakcie przegl─ůdania zawarto┼Ťci serwisu YouTube.

5. Remarketing video

Ten rodzaj dzia┼éa┼ä skierowany jest z kolei do u┼╝ytkownik├│w YouTube, najbogatszej bazy plik├│w video, z kt├│rej na co dzie┼ä korzystaj─ů miliony ludzi w naszym kraju. W czasie gdy ogl─ůdaj─ů materia┼é video, mo┼╝na im wy┼Ťwietla─ç spersonalizowane reklamy, dopasowane na podstawie ich wcze┼Ťniejszych interakcji z filmami lub kana┼éem na YouTube, nale┼╝─ůcym do konkretnej firmy lub marki. Jego najwa┼╝niejsze, warte podkre┼Ťlenia zalety to:

  • dotarcie do wszystkich odbiorc├│w z przygotowanej listy remarketingowej;
  • atrakcyjne, stosunkowo niskie koszty reklamy, rozliczanej systemem CPV (cost per view), gdzie reklamodawca p┼éaci jedynie za obejrzane materia┼éy video.

6. Remarketing przeznaczony dla u┼╝ytkownik├│w aplikacji

Dotyczy on przede wszystkim u┼╝ytkownik├│w coraz popularniejszych aplikacji mobilnych, kt├│rych w ┼╝adnym razie nie nale┼╝y bagatelizowa─ç. W takich aplikacjach tak┼╝e warto wy┼Ťwietla─ç reklamy np. w czasie, kiedy korzysta z nich u┼╝ytkownik, dzi─Öki czemu r├│wnie┼╝ istnieje mo┼╝liwo┼Ťci dotarcia do niego z ofert─ů danej firmy skutecznie prezentuj─ůc─ů jej produkty czy us┼éugi.

Remarketing Google Ads ÔÇô zalety, jakie niesie ze sob─ů jego stosowanie

zwi─Ökszenie ruchu dzi─Öki remarketingowi

Obserwuj─ůc gwa┼étowny, szczeg├│lnie nasilony w ostatnich latach, rozw├│j nowych form reklamy, mo┼╝na ┼Ťmia┼éo zaryzykowa─ç stwierdzenie, ┼╝e remarketing to narz─Ödzie, kt├│re wprowadzi┼éo e-commerce na ca┼ékiem nowy poziom. O zaletach remarketingu Google Ads mo┼╝na by rozprawia─ç ca┼éymi godzinami, a podj─Öcie decyzji o jego zastosowaniu mog─ů przyspieszy─ç niew─ůtpliwe zalety, podkre┼Ťlane r├│wnie┼╝ przez naszych specjalist├│w w tej dziedzinie, takie jak:

  • szybkie trafienie z reklam─ů do konkretnej, docelowej grupy odbiorc├│w, mog─ůcych by─ç zainteresowanych kupnem towar├│w lub us┼éug, dostosowan─ů do ich wszystkich wymaga┼ä i potrzeb, co korzystnie wp┼éywa te┼╝ na zwi─Ökszenie konwersji;
  • cross-selling, czyli sprzeda┼╝ krzy┼╝owa, polegaj─ůca na zaoferowaniu klientowi nie jednego, lecz ca┼éej gamy produkt├│w, z kt├│rych ka┼╝dy kolejny mo┼╝e stanowi─ç atrakcyjne uzupe┼énienie poprzedniego;
  • skuteczna budowa ┼Ťwiadomo┼Ťci marki, czemu sprzyjaj─ů w┼éa┼Ťnie spersonalizowane reklamy z logiem jej lub firmy, pojawiaj─ůce si─Ö w du┼╝ych ilo┼Ťciach w wielu miejscach, jednocze┼Ťnie buduje si─Ö te┼╝ lojalno┼Ť─ç u┼╝ytkownik├│w na d┼éu┼╝szy czas przywi─ůzanych do jednej marki i jednego jej dostawcy;
  • wyj─ůtkowo szeroki zasi─Ög reklamy, mo┼╝liwy dzi─Öki nieograniczonemu zasi─Ögowi globalnej sieci, do kt├│rej dost─Öp mamy praktycznie wsz─Ödzie, tak┼╝e na powszechnie u┼╝ywanych urz─ůdzeniach mobilnych;
  • szybkie przekazanie informacji o oferowanych nowo┼Ťciach czy korzystnych promocjach cenowych, tak┼╝e stanowi─ůce zach─Öt─Ö do zakupu.