Remarketing w Google Ads

remarketing

Nawet najlepiej zaprojektowana i wykonana strona internetowa mo偶e nie osi膮gn膮膰 sukcesu, zaplanowanego przez jej w艂a艣ciciela, je艣li nie zostanie wcze艣niej poddana profesjonalnemu pozycjonowaniu stron. Dzi臋ki tej coraz powszechniej stosowanej us艂udze, oferowanej r贸wnie偶 przez SEOSPACE, uda si臋 skutecznie wypromowa膰 dan膮 witryn臋 zapewniaj膮c jej przede wszystkim wysokie miejsce na li艣cie wyszukiwania Google. Wiemy r贸wnie偶, 偶e sam Internet to obecnie najskuteczniejszy i najcz臋艣ciej wykorzystywany no艣nik reklamy, pozwalaj膮cy dotrze膰 z firmow膮 ofert膮 do rekordowo du偶ej liczby u偶ytkownik贸w, b臋d膮cych jednocze艣nie potencjalnymi klientami.

W艂a艣nie dlatego oferujemy wszystkim naszym kontrahentom skuteczn膮 form臋 promocji, kampani臋 Google Ads stworzon膮 przez Google, pozwalaj膮c膮 zamieszcza膰 na r贸偶nych stronach tekstowe lub graficzne p艂atne reklamy. Umieszcza si臋 je bezpo艣rednio w wynikach wyszukiwania albo na stronach partner贸w tej najcz臋艣ciej u偶ywanej wyszukiwarki stron. Mog膮 to by膰 np. popularne portale informacyjne, Onet, Wirtualna Polska, Interia czy Gazeta.pl, albo witryny b臋d膮ce cz臋艣ci膮 Google, takie jak Zakupy Google, poczta Gmail b膮d藕 znany wszystkim i lubiany serwis video YouTube. Skuteczno艣膰 tej formy reklamy przedstawili艣my w jednym z poprzednich wpis贸w, podobnie jak wchodz膮ce w jej sk艂ad elementy, a jeden z nich, remarketing Google Ads, opiszemy poni偶ej nieco dok艂adniej.

Remarketing 鈥 czym jest i do czego si臋 go wykorzystuje

Ka偶dy u偶ytkownik globalnej sieci przegl膮da dziennie dziesi膮tki, a nawet setki stron, w tym i firmowe, odwiedzaj膮c je w poszukiwaniu informacji albo konkretnych towar贸w i us艂ug, kt贸rymi mo偶e by膰 zainteresowany. Remarketing ma na celu sk艂onienie go do ponownego odwiedzenia danej witryny, strony, aplikacji, czy do obejrzenia konkretnego filmu w serwisie YouTube. Definiuj膮c to poj臋cie w troch臋 bardziej naukowy spos贸b, mo偶na powiedzie膰, 偶e jest to og贸艂 dzia艂a艅 podejmowanych w ramach realizowanej kampanii Google Ads, maj膮cych na celu dotarcie do u偶ytkownik贸w (klient贸w), kt贸rzy odwiedzili wcze艣niej dan膮 stron臋, nie dokonuj膮c jednocze艣nie konwersji, czyli najcz臋艣ciej zakupu.

Remarketing Google Ads 鈥 tworzenie listy remarketingowej

Potrzebne w kampanii dane o takich u偶ytkownikach s膮 gromadzone w postaci list remarketingowych, a skrypt wchodz膮cy w sk艂ad odwiedzanej witryny przesy艂a do ich przegl膮darki plik cookie, czyli tzw. ciasteczko. Plik ten pozwala uzyska膰 informacj臋 o zachowaniach danego u偶ytkownika, stronach, jakie przegl膮da艂 w sieci i produktach lub us艂ugach, kt贸rymi by艂 zainteresowany. Dzi臋ki temu mo偶na dopasowa膰 konkretne tre艣ci oraz tematyk臋 wy艣wietlanych reklam dok艂adnie do jego wymaga艅 i potrzeb. Sporz膮dzaj膮c tak膮 list臋 korzystamy mi臋dzy innymi z narz臋dzia Google Analytics, lub tworzymy j膮 w panelu Ads, z u偶yciem tagu reklamowego, umieszczonego w witrynie reklamodawcy, 艣ci艣le okre艣laj膮c warunki, jakie powinien spe艂ni膰 u偶ytkownik, aby m贸c si臋 na niej znale藕膰. Nadajemy jej nazw臋, podajemy ilo艣ci dni, przez kt贸re b臋dzie si臋 on znajdowa艂 na li艣cie, wybieraj膮c z zakresu od 1 do 540 i pozostaje ju偶 tylko wskazanie numer ID konta Google Ads, do kt贸rego chcemy do艂膮czy膰 utworzon膮 list臋 remarketingow膮. Mo偶na j膮 wykorzystywa膰 na r贸偶ne sposoby, w kampaniach prowadzonych bezpo艣rednio w sieci wyszukiwania Google, jak i tych prowadzonych w reklamowej sieci jego partner贸w oraz we wspomnianym serwisie YouTube.

Remarketing Google Ads 鈥 o czym nale偶y pami臋ta膰, aby w pe艂ni wykorzysta膰 jego mo偶liwo艣ci

Planuj膮c kampani臋 Google Ads, razem z opcj膮 wykorzystaniem remarketnigu, nale偶y pami臋ta膰 o wielu jej aspektach, u艂atwiaj膮cych uzyskanie wszystkich zamierzonych rezultat贸w. Dlatego w SEOSPACE zawsze zwracamy szczeg贸ln膮 uwag臋 na wszystkie istotne elementy, pozwalaj膮ce jednocze艣nie unikn膮膰 wielu powa偶nych b艂臋d贸w takich jak:

  • zastosowanie wy艂膮cznie domy艣lnych list remarketingowych, zawieraj膮cych du偶膮 ilo艣膰 przypadkowych os贸b odwiedzaj膮cych dan膮 stron臋 i niepo艣wi臋caj膮cych jej wi臋cej ni偶 kilka sekund uwagi. Domy艣lne listy mo偶na r贸wnie偶 uzna膰 za niespe艂niaj膮ce wymaga艅 oraz potrzeb potencjalnych klient贸w, trudno wi臋c na ich podstawie dopasowa膰 odpowiadaj膮ce im reklamy;
  • niedopasowanie czasu wy艣wietlania reklam, zwi膮zane jednocze艣nie z okresem przebywania u偶ytkownika na li艣cie. Podstawowym kryterium, jakie trzeba tu uwzgl臋dni膰, jest czas potrzebny mu na podj臋cie decyzji o zakupie, nieprzekraczaj膮cy zazwyczaj 3 鈥 5 dni, zazwyczaj nie ma sensu wy艣wietla膰 mu danej reklamy d艂u偶ej, co mo偶e odnie艣膰 wr臋cz odwrotny skutek i zniech臋ci膰 go do dokonania zakup贸w;
  • brak wyklucze艅 u偶ytkownik贸w, kt贸rzy ju偶 dokonali konwersji na danej witrynie. Dalsze, zbyt nachalne prezentowanie im reklam po zrobieniu przez nich zakup贸w, r贸wnie偶 mo偶e stanowi膰 element zniech臋caj膮cy do korzystania z danej strony;
  • niedopasowanie tre艣ci i tematyki prezentowanej reklamy do faktycznych potrzeb u偶ytkownik贸w, co stanowi naszym zdaniem jeden z najpowa偶niejszych b艂臋d贸w. Reklama powinna przykuwa膰 uwag臋 potencjalnego klienta, wzbudza膰 jego praktycznie natychmiastowe zainteresowanie. Warto wi臋c dopasowa膰 j膮 do konkretnych wymaga艅, jednocze艣nie proponuj膮c mu podobne produkty, ewentualne zni偶ki czy inne atrakcyjne formy promocji;
  • nieprzemy艣lana strategia wy艣wietlania reklam, polegaj膮ca przede wszystkim na pojawianiu si臋 podobnych, albo wr臋cz tych samych tre艣ci niemal na ka偶dej odwiedzanej stronie. Trzeba wi臋c wcze艣niej zaplanowa膰, z jak膮 cz臋stotliwo艣ci膮 dana reklama b臋dzie wy艣wietlana w okre艣lonym czasie, zazwyczaj w ci膮gu jednego dnia. Obowi膮zuje tu prosta zasada, m贸wi膮ca, 偶e ma by膰 widoczna, lecz jednocze艣nie nie m臋czy膰 i nie zniech臋ca膰 jej odbiorcy.

Remarketing Google Ads 鈥 najcz臋艣ciej stosowane rodzaje kampanii

Ten rodzaj reklamy wielokrotnie wykaza艂 swoj膮 wysok膮 skuteczno艣膰, dlatego w SEOSPACE ch臋tnie polecamy go klientom, stosuj膮c wy艂膮cznie jej najlepsze sprawdzone metody jej wdro偶enia. Sam remarketing Google Ads mo偶na podzieli膰 na kilka podstawowych typ贸w, kt贸re znajduj膮 zastosowanie w r贸wnie偶 w naszej firmie, a najwa偶niejsze spo艣r贸d nich to:

1. Remarketing dynamiczny

Polegaj膮cy na wy艣wietlaniu spersonalizowanych reklam najdok艂adniej dopasowanych do wymaga艅 i potrzeb konkretnego odbiorcy, stosowany wy艂膮cznie w sklepach internetowych. Dzieje si臋 tak dlatego, 偶e posiadaj膮 one du偶膮 baz臋 danych o oferowanych produktach, 艂膮cznie z ich wyczerpuj膮cymi opisami oraz zdj臋ciami, jakie mo偶na wy艣wietla膰. Na tej podstawie reklama jest tworzona automatycznie przez Google, prezentuj膮c produkty ogl膮dane wcze艣niej w danym sklepie.

2. Remarketing standardowy (klasyczny)

Wy艣wietlaj膮cy na stronie reklamy wszystkim odbiorcom odwiedzaj膮cym wcze艣niej nasz膮 witryn臋, ale nie dokonuj膮cym konwersji. Jest to rozwi膮zanie ch臋tnie wybierane przez w艂a艣cicieli niewielkich firm, a prezentowane reklamy maj膮 najcz臋艣ciej posta膰 efektownych graficznych baner贸w przyci膮gaj膮cych uwag臋 u偶ytkownik贸w i pojawiaj膮 si臋 nie tylko w wynikach wyszukiwania, lecz r贸wnie偶 na stronach oraz aplikacjach w sieci reklamowej Google.

3. Remarketing w wyszukiwarce, czyli RLSA

Jest to odmiana remarketingu stosowana w przypadku kampanii realizowanych w wyszukiwarce Google, pozwalaj膮ca na wy艣wietlanie reklam u偶ytkownikom z niej korzystaj膮cym. Jest szczeg贸lnie nastawiona na kilka grup potencjalnych klient贸w, takich jak:

  • osoby odwiedzaj膮ce nasz膮 stron臋, ale nie dokonuj膮ce za jej po艣rednictwem 偶adnych zakup贸w;
  • wybieraj膮cych produkty do koszyka, lecz nie finalizuj膮cych zakupu;
  • tych kt贸rzy dokonali kiedy艣 zakup贸w, ale od d艂u偶szego czasu nie wracaj膮 na nasz膮 stron臋, do czego w艂a艣nie mo偶e je zach臋ci膰 odpowiednio dobrana reklama;
  • osoby, kt贸re zakupi艂y produkt nale偶膮cy do jakiej艣 konkretnej grupy, a teraz mo偶na zaoferowa膰 im inny, uzupe艂niaj膮cy to, co ju偶 wcze艣niej naby艂y np. od偶ywk臋 do w艂os贸w, kiedy ju偶 kupi艂y szampon.

Remarketing RLSA tak偶e opiera si臋 na sporz膮dzonych wcze艣niej listach remarketingowych, umo偶liwiaj膮c dotarcie z reklam膮 do w艂a艣ciwej grupy odbiorc贸w w idealnie dopasowanym dla nich czasie. Mamy tak偶e mo偶liwo艣膰 wykluczenia pewnych grup klient贸w z prowadzonej kampanii, po prostu blokuj膮c im wy艣wietlanie reklam.

4. Remarketing nakierowany na konkretn膮 list臋 klient贸w

W tym przypadku nasze dzia艂ania opieramy na li艣cie klient贸w, zawieraj膮cej ich wszystkie niezb臋dne dane kontaktowe, adres prowadzenia dzia艂alno艣ci, adres e-mail czy numery telefon贸w. Dzi臋ki temu w momencie ich zalogowania do sieci, mamy mo偶liwo艣膰 wy艣wietlania im reklam we wszystkich us艂ugach Google, z kt贸rych korzystaj膮 np. poczcie Gmail, czy w trakcie przegl膮dania zawarto艣ci serwisu YouTube.

5. Remarketing video

Ten rodzaj dzia艂a艅 skierowany jest z kolei do u偶ytkownik贸w YouTube, najbogatszej bazy plik贸w video, z kt贸rej na co dzie艅 korzystaj膮 miliony ludzi w naszym kraju. W czasie gdy ogl膮daj膮 materia艂 video, mo偶na im wy艣wietla膰 spersonalizowane reklamy, dopasowane na podstawie ich wcze艣niejszych interakcji z filmami lub kana艂em na YouTube, nale偶膮cym do konkretnej firmy lub marki. Jego najwa偶niejsze, warte podkre艣lenia zalety to:

  • dotarcie do wszystkich odbiorc贸w z przygotowanej listy remarketingowej;
  • atrakcyjne, stosunkowo niskie koszty reklamy, rozliczanej systemem CPV (cost per view), gdzie reklamodawca p艂aci jedynie za obejrzane materia艂y video.

6. Remarketing przeznaczony dla u偶ytkownik贸w aplikacji

Dotyczy on przede wszystkim u偶ytkownik贸w coraz popularniejszych aplikacji mobilnych, kt贸rych w 偶adnym razie nie nale偶y bagatelizowa膰. W takich aplikacjach tak偶e warto wy艣wietla膰 reklamy np. w czasie, kiedy korzysta z nich u偶ytkownik, dzi臋ki czemu r贸wnie偶 istnieje mo偶liwo艣ci dotarcia do niego z ofert膮 danej firmy skutecznie prezentuj膮c膮 jej produkty czy us艂ugi.

Remarketing Google Ads 鈥 zalety, jakie niesie ze sob膮 jego stosowanie

remarketing a generowanie ruchu

Obserwuj膮c gwa艂towny, szczeg贸lnie nasilony w ostatnich latach, rozw贸j nowych form reklamy, mo偶na 艣mia艂o zaryzykowa膰 stwierdzenie, 偶e remarketing to narz臋dzie, kt贸re wprowadzi艂o e-commerce na ca艂kiem nowy poziom. O zaletach remarketingu Google Ads mo偶na by rozprawia膰 ca艂ymi godzinami, a podj臋cie decyzji o jego zastosowaniu mog膮 przyspieszy膰 niew膮tpliwe zalety, podkre艣lane r贸wnie偶 przez naszych specjalist贸w w tej dziedzinie, takie jak:

  • szybkie trafienie z reklam膮 do konkretnej, docelowej grupy odbiorc贸w, mog膮cych by膰 zainteresowanych kupnem towar贸w lub us艂ug, dostosowan膮 do ich wszystkich wymaga艅 i potrzeb, co korzystnie wp艂ywa te偶 na zwi臋kszenie konwersji;
  • cross-selling, czyli sprzeda偶 krzy偶owa, polegaj膮ca na zaoferowaniu klientowi nie jednego, lecz ca艂ej gamy produkt贸w, z kt贸rych ka偶dy kolejny mo偶e stanowi膰 atrakcyjne uzupe艂nienie poprzedniego;
  • skuteczna budowa 艣wiadomo艣ci marki, czemu sprzyjaj膮 w艂a艣nie spersonalizowane reklamy z logiem jej lub firmy, pojawiaj膮ce si臋 w du偶ych ilo艣ciach w wielu miejscach, jednocze艣nie buduje si臋 te偶 lojalno艣膰 u偶ytkownik贸w na d艂u偶szy czas przywi膮zanych do jednej marki i jednego jej dostawcy;
  • wyj膮tkowo szeroki zasi臋g reklamy, mo偶liwy dzi臋ki nieograniczonemu zasi臋gowi globalnej sieci, do kt贸rej dost臋p mamy praktycznie wsz臋dzie, tak偶e na powszechnie u偶ywanych urz膮dzeniach mobilnych;
  • szybkie przekazanie informacji o oferowanych nowo艣ciach czy korzystnych promocjach cenowych, tak偶e stanowi膮ce zach臋t臋 do zakupu.