Kampanie zagraniczne Google Ads

Kampanie zagraniczne Google Ads – jak zaplanować ekspansję firmy za granicą

Wiele firm prowadzących działalność w naszym kraju, chce ją rozszerzyć na nowe rynki zagraniczne, dotrzeć w ten sposób z ofertą do klientów z innych krajów i zwiększyć rozpoznawalność swojej marki. Podstawowym działaniem, jakie w takim przypadku należy podjąć, to zaplanowanie długofalowej, skutecznej kampanii reklamowej, a najlepiej sprawdzi się tu kampania zagraniczna Google Ads, nazywana kiedyś Adwords.

Czym jest Google Ads i jakie pozwala wyświetlać reklamy?

Zanim zajmiemy się zaplanowaniem kampanii eksportowej Google Ads, powinniśmy wcześnie dowiedzieć się, czym właściwie jest sam Google Ads. Jest to niezwykle skuteczny, chętnie wykorzystywany system reklamowy, stworzony przez potentata rynkowego Google, dzięki któremu użytkownicy mogą wyświetlać kilka podstawowych rodzajów reklam:

responsywnosc

graficzne, w tym reklamy produktowe np. w sieci reklamowej

inoowacyjne podejscie

tekstowe, w sieci partnerów Google i bezpośrednio w wynikach wyszukiwania;

inoowacyjne podejscie

reklamy video;

inoowacyjne podejscie

reklamy aplikacji.

Dzięki temu można skutecznie prowadzić różnego rodzaju marketingowe kampanie w sieci wyszukiwania i docierać z nimi do ściśle określonej docelowej grupy odbiorców.

Kampanie zagraniczne Google Ads

Reklamy zagraniczne Google Ads, nakierowane na określone lokalizacje geograficzne, są zalecane w wielu branżach. Skorzystać z zagranicznych kampanii powinni przede wszystkim tacy przedsiębiorcy z naszego kraju jak:

sklepy e-commerce, które w ten sposób mogą reklamować swoje produkty za granicą, tworząc dodatkowe inne wersje językowe strony sklepu internetowego;

firmy technologiczne, mogące kierować reklamy do firm zagranicznych o podobnym profilu działalności poza granicami kraju;

firmy prowadzące usługi turystyczne, w ich przypadku kampanie reklamowe Google Ads mogą pomóc w przyciągnięciu turystów do naszego kraju;

firmy IT, a kampanie za granicą mogą im ułatwić zapoznanie się ze stosowanymi tam rozwiązaniami z tej branży.

Jakie korzyści daje kampania Google Ads za granicą?

Korzyści, jakie dają kampanie eksportowe w Google Ads, nie da się zbagatelizować, dlatego zdecydowanie warto zainwestować w reklamę za granicą. Eksperci w tej dziedzinie podkreślają liczne zalety takiego rozwiązania marketingowego, a najważniejsze spośród nich to:

  • elastyczność działania, uruchamianie lub wstrzymywanie kampanii zgodnie z wymaganiami klienta oraz możliwość szybkiego wprowadzania niezbędnych zmian decydujących o skuteczności;
  • największy zasięg dający faktyczną możliwość otwarcia firmy na nowe, zagraniczne rynki;
  • szybkie uzyskanie widocznych efektów kampanii, pierwsze już po kilku dniach od jej uruchomienia;
  • precyzyjne określenie i dotarcie do konkretnej, docelowej grupy odbiorców, między innymi z pomocą linków sponsorowanych;
  • możliwość wyprzedzenia istniejącej konkurencji w danej branży, również na wymagających rynkach zagranicznych;
  • elastyczne dopasowanie budżetu, jaki firma chce w danym okresie przeznaczyć na kampanię Google Ads;
  • zachowanie pełnej kontroli nad kampanią, co umożliwia wspomniane ciągłe monitorowanie jej przebiegu i uzyskiwanych efektów i wprowadzanie zmian w strukturach kampanii;
  • możliwość dopasowania czasu wyświetlania reklam do tych godzin w ciągu doby, kiedy użytkownicy w danym kraju wykazują największa aktywność w sieci;
  • ułatwienie użytkownikom podjęcia decyzji zakupowej, także z pomocą działań remarketingowych, będących częścią skutecznej kampanii Google Ads;

W jaki sposób zaplanować skuteczną kampanię eksportową Google Ads?

Zaplanowanie i przeprowadzenie zagranicznych kampanii reklamowych Google Ads nie jest prostym zadaniem, dlatego warto powierzyć je specjalistom w tej dziedzinie, którzy zadbają o wszystkie aspekty razem składające się na dobre wyniki kampanii zarówno w sieci wyszukiwania, jak i wszędzie tam, gdzie pojawią się stworzone reklamy. Cały proces przebiega w kilku kolejnych krokach:

Krok 1 – analiza możliwości reklamowania firmy za granicą

Pierwszym krokiem planowania strategii zagranicznych kampanii Google Ads jest przeprowadzenia dokładnej analizy rynku w danym kraju. Trzeba między innymi przeanalizować dane dotyczące branży, w której działamy, jej popularność na rynkach zagranicznych, wielkość, czy zainteresowanie klientów. Warto także wziąć pod uwagę ich preferencje zakupowe, istotne z punktu widzenia możliwości sprzedażowych.
 
Można w tym celu użyć wysoce praktycznego narzędzia, wykorzystać Google Market Finder, Google Analytics, czy Google Trends. Niezbędna będzie też analiza treści reklamowych na stronach konkurencji w tych krajach, gdzie chcemy umieścić swoje reklamy Google Ads, zwłaszcza słów kluczowych zapewniających najwyższą konwersję, wpisywanych w wyszukiwarkę przez użytkowników.

Krok 2 – określenie docelowych odbiorców reklam za granicą

Kolejną sprawą, której w żadnym wypadku nie wolno zaniedbać, jeśli marketing w postaci kampanii w sieci reklamowej Google ma przynieść pozytywne efekty, jest określenie grupy docelowej, do której będzie skierowany. Trzeba przede wszystkim zwrócić uwagę na jej preferencje zakupowe i najczęstsze zachowania podczas przeglądania Internetu.

Krok 3 – zaplanowanie strategii zagranicznej kampanii reklamowej Google Ads

Na podstawie wszystkich uzyskanych danych możemy zacząć dokładne planowanie całej strategii zagranicznej kampanii Google Ads. Dlatego warto jeszcze raz podkreślić, jakie informacje musimy uwzględnić w swojej kampanii, a są to:

– informacje na temat już przeprowadzonych kampanii Google Ads swojej firmy;
– dane demograficzne kraju, na który zamierzamy rozszerzyć działalność;
– informacje na temat działania konkurencji, z jaką będziemy mieli do czynienia w danej lokalizacji;
– dane demograficzne w docelowym kraju, ogólna liczba ludności, język urzędowy, odsetek osób korzystających z Internetu, czy zachowania użytkowników sieci;
– informacje o aktualnej sytuacji gospodarczej i ekonomicznej na konkretnym rynku, jakim jesteśmy zainteresowani, inna może być w państwach UE, a inna np. w Wielkiej Brytanii, czyli poza Unią Europejską;
– dane, jakie marki i rodzaje towarów lub usług cieszą się największą popularnością w kraju docelowym

Dzięki temu będzie można ją realizować krok po kroku, bez ryzyka popełnienia błędów, które mogą negatywnie wpłynąć na ostateczny wyniki kampanii i utrudnić lub wręcz uniemożliwić czerpanie z niej zysków.

Krok 4 – dostosowanie strony do potrzeb zagranicznych kampanii Google Ads

Następnym krokiem, jaki pozostaje do zrobienia, jest dostosowanie swojej strony do potrzeb użytkowników Google Ads, do których chcemy kierować reklamy w ich kraju. Należy przy tym uwzględnić jego specyfikę, zwłaszcza kulturową, często odmienną od naszej, sporządzić reklamy napisane w tym języku, jaki jest powszechnie używany, a nawet uwzględnić upodobania dotyczące kolorystki witryny.

Krok 5 – regularne monitorowanie efektów reklam Google Ads w danej lokalizacji

Warto także na bieżąco monitorować efektywność prowadzonych działań reklamowych, logując się na swoim koncie Google Ads w celu optymalizacji osiągniętych wyników i ewentualnie dokonując niezbędnych modyfikacji ustawień kampanii w zależności od zmieniających się warunków rynkowych.
 
Dobra agencja, taka jak SEOSPACE, z której usług warto skorzystać, zapewnia również przygotowanie co miesiąc szczegółowego raportu pokazującego zakres i skuteczność prowadzonych działań, łącznie z planami na przyszłość.

Zaufali nam

Opinie klientów

Krzysztof Łyżwiński

Psycholog Kliniczno-Sądowy, Certyfikowany Coach oraz Trener Biznesu i Rozwoju Osobistego.

⭐⭐⭐⭐⭐

Współpraca z zespołem SeoSpace to czysta przyjemność. W podejściu do tworzenia strony Eneba Szkolenia Coaching można było zobaczyć w pracy ekipy SeoSpace zaangażowanie, merytoryczne przygotowanie do każdego rozwiązania na stronie oraz bardzo szybkie działanie w realizacji projektu. Kontakt z firma bardzo dobry i otwarty na rozwiązania. Co dawało duży komfort w czasie całej współpracy nad budową strony. Zespół bardzo dostępnym językiem wytłumaczył mi jak obsługiwać zaplecze strony. Co dało mi pełną kontrolę nad zarządzaniem stroną Eneby. Zdecydowanie polecam współpracę z SeoSpace.

enebaszkolenia.pl

Jakub Matyjaśkiewicz

Trener Jakub Matt Siła Oddechu

⭐⭐⭐⭐⭐

Jestem bardzo zadowolony i bardzo wdzięczny za wykonanie mojej nowej strony www specjalistom firmy SEOspace. Wygląd, funkcjonalność i wszystko co mogło, przerosło moje oczekiwania. Wszystko zostało wykonane według mojej wizji i teraz już wiem, że chłopaki są w stanie wykonać na najwyższym poziomie dosłownie to czego klient oczekuje. Moja stara strona, zamieniła się w platformę, która zawiera w sobie wszystko to co sobie wymarzyłem. Nie wiem jak opisać mam swoją wdzięczność. Dziękuję.

silaoddechu.pl

Wojtek Kaczmarski

Ratownik WOPR i instruktor pływania.

⭐⭐⭐⭐⭐

Jestem bardzo zadowolony ze strony internetowej, którą wykonała dla mnie firma Seospace. Kolorystyka i rozkład witryny, zostały świetnie dobrane do mojej branży. Strona zawiera wszystkie elementy, na których mi zależało, a przy tym jest bardzo elegancko wykonana. Polecam wszystkim, którym zależy na porządnej witrynie w rozsądnych pieniądzach.

kaczmarskiwojciech.pl

Mirosław Zegarek

Przedsiębiorca

⭐⭐⭐⭐⭐

Z firmą Seospace współpracuję już od dłuższego czasu. Do tej pory korzystałem z usług tworzenia kampanii reklamowych Google. Świetne wyniki zachęciły mnie do zlecenia firmie Seospace wykonanie dla mnie sklepu internetowego. Z czystym sumieniem polecam każdemu, kto oczekuje dużej wiedzy, dobrych pomysłów, generalnie porządnie wykonanej roboty za konkurencyjną stawkę. Na duży plus zasługuje również kontakt - sprawnie, szybko, fachowo

garden-concrete.pl

Aneta Kalbarczyk

Dyrektor Zespołu Niepublicznych Placówek Oświatowych Specjalnych w Radomiu

⭐⭐⭐⭐⭐

Pan Rafał Kita i firma Seospace to profesjonalizm w każdym wydaniu. Wiedza i otwartość zespołu spowodowała, że wszelkie zmiany jakie chcieliśmy zastosować na naszej stronie internetowej bardzo szybko były realizowane. Serdecznie polecam usługi Rafała i firmy Seospace.