rwd

RWD

Rozwinięcie tego skrótu to Responsive Web Design, oznaczające strony responsywne. Pod tym pojęciem rozumiemy witryny internetowe dostosowujące się do rozdzielczości ekranu urządzenia na jakim są przeglądane. Coraz częściej jest to …

RWD Czytaj więcej »

roi

ROI

ROI, czyli Return On Investment, to często używana metoda pozwalająca określić opłacalność realizacji kampanii marketingowych. Nazywa się ją wskaźnikiem inwestycji i obrazuje stosunek zysków osiągniętych z inwestycji do poniesionych na …

ROI Czytaj więcej »

ruch płatny

Ruch płatny

Ruch płatny, z angielskiego Paid Traffic, jest to ruch na stronie internetowej pochodzący z płatnych wyników wyszukiwania, którymi mogą być: Tego typu wyniki znajdują się nad wynikami organicznymi, na górze …

Ruch płatny Czytaj więcej »

roas

ROAS

Pod pojęciem ROAS, będącego skrótem od słów Return On Advertising Spend, rozumiemy zwrot wydatków, jakie trzeba było ponieść na kampanię Google Ads. Jest to jednocześnie metoda takiego wyliczenia stawek, aby …

ROAS Czytaj więcej »

ruch organiczny

Ruch organiczny

Ruch organiczny, z angielskiego Organic Traffic, jest to ruch na danej stronie internetowej pochodzący od użytkowników, którzy trafili na stronę poprzez wyświetlane im wyniki wyszukiwania Google i innych wyszukiwarek. Są …

Ruch organiczny Czytaj więcej »

Co to jest rank brain

Rank Brain

Jest to algorytm wprowadzony przez Google, nazywany też algorytmem uczenia maszynowego. Używany od 2015 roku, dobiera wyświetlane wyniki wyszukiwania do wpisywanych w Google słów kluczowych. Jego wysoka skuteczność wynika z …

Rank Brain Czytaj więcej »

robots txt

robots.txt

Jest to plik tekstowy, poprzez który twórcy stron internetowych mogą wydawać polecenia robotom wyszukiwarki. W tym celu plik robots.txt trzeba umieścić w katalogu głównym domeny na serwerze danej witryny. Wydawane …

robots.txt Czytaj więcej »

remarketing

Remarketing

Remarketing to strategia stosowana w kampaniach Google Ads. Ta skuteczna metoda umożliwia dotarcie z ofertą do klientów, którzy już odwiedzili daną stronę internetową, lecz bez dokonania konwersji. Pod pojęciem konwersji …

Remarketing Czytaj więcej »

RTM (Real Time Marketing)

RTM

Rozwinięcie tego skrótu to Real Time Marketing, czyli działania marketingowe podejmowane w czasie rzeczywistym. Prowadzenie takiej kampanii polega na błyskawicznym reagowaniu na wszelkie aktualne, obowiązujące trendy. Nie da się więc …

RTM Czytaj więcej »

RSLA (Remarketing List for Search Ads)

RSLA

Rozwinięcie tego skrótu to Remarketing List for Search Ads, czyli listy remarketingowe dla reklam w wyszukiwarce. Stosuje się też nazwę remarketing w wyszukiwarce Google. Pod tym pojęciem rozumiemy kampanię reklamową …

RSLA Czytaj więcej »