Co to jest robots.txt?

Jest to plik tekstowy, poprzez który twórcy stron internetowych mogą wydawać polecenia robotom wyszukiwarki. W tym celu plik robots.txt trzeba umieścić w katalogu głównym domeny na serwerze danej witryny. Wydawane przez ten plik rozkazy mogą zezwalać lub blokować dostęp do określonych folderów, plików czy adresów stron. Roboty wyszukiwania wiedzą więc, które podstrony witryny mają być przez nie indeksowane, a które nie. Plik ten jednak nie do końca jest skuteczny, niektóre boty mogą go ignorować, np. sprawdzające zabezpieczenia stron WWW, albo automatycznie zbierające dane o użytkownikach sieci.
A
C
- Canonical
- Case Study
- CDN (Content delivery network)
- CLV (Customer Lifetime Value)
- CMS (Content Management System)
- Content Marketing
- Copywriting
- CPA (Cost Per Action)
- CPC (Cost Per Click)
- CPM (Cost Per Mille)
- CPV (Cost Per Visitor)
- Crawler
- Crawl budget
- Cross-selling
- CSS
- CTA (Call to action)
- CTR (Click Through Rate)
D
G
- GDN (Google Display Network)
- Geotargetowanie
- Google Ads
- Google Analytics
- Google Chrome
- Google Data Studio
- Google Merchant Center (GMC)
- Google Moja Firma
- Google News
- Google Panda
- Google Pingwin
- Google Search Console
- Google Sites
- Google Tag Assistant
- Google Tag Manager
- Google Trends
- Grupa odbiorców