Co to jest Bot?

Są to wysoko specjalizowane programy, nazywane również robotami, których najważniejszym zadaniem jest cykliczne przeglądanie stron internetowych i gromadzenia różnorakich informacji na ich temat. Istnieje wiele grup botów, czyli robotów internetowych, a najważniejsze z pewnością są Googlebot, stworzone specjalnie dla najpopularniejszej na świecie wyszukiwarki stron. To one indeksują wszystkie witryny w sieci, gromadzą informacje o znajdujących się na nich treściach i zapisują je w olbrzymiej bazie danych Google. Dane te stanowią następnie podstawę do tworzenia rankingu stron, dlatego boty w znaczący sposób wpływają na proces pozycjonowania, a jeśli dana witryna nie zostanie przez nie zindeksowana, to po prostu nie istnieje dla wyszukiwarki. Dlatego należy ją na bieżąco optymalizować pod kątem działania robotów wyszukiwania, począwszy od kodu, aż po publikowaną treść i elementy graficzne.
A
C
- Canonical
- Case Study
- CDN (Content delivery network)
- CLV (Customer Lifetime Value)
- CMS (Content Management System)
- Content Marketing
- Copywriting
- CPA (Cost Per Action)
- CPC (Cost Per Click)
- CPM (Cost Per Mille)
- CPV (Cost Per Visitor)
- Crawler
- Crawl budget
- Cross-selling
- CSS
- CTA (Call to action)
- CTR (Click Through Rate)
D
G
- GDN (Google Display Network)
- Geotargetowanie
- Google Ads
- Google Analytics
- Google Chrome
- Google Data Studio
- Google Merchant Center (GMC)
- Google Moja Firma
- Google News
- Google Panda
- Google Pingwin
- Google Search Console
- Google Sites
- Google Tag Assistant
- Google Tag Manager
- Google Trends
- Grupa odbiorców