T膮 nazw膮 okre艣la si臋 po prostu roboty wyszukiwarki, r贸wnie偶 Googlebot, u偶ywane do indeksowania stron internetowych. Przeszukuj膮c zasoby globalnej sieci, gromadz膮 wszystkie niezb臋dne informacje stanowi膮ce nast臋pnie podstaw臋 do uwzgl臋dniania witryny w wynikach wyszukiwania, czyli SERP (Search Engine Results Page). Aby strona mog艂a si臋 znale藕膰 na li艣cie wynik贸w, roboty musz膮 przy indeksacji uwzgl臋dni膰 takie jej elementy jak:
- zawarto艣膰 strony, czyli publikowane na niej tre艣ci;
- kod 藕r贸d艂owy, zar贸wno samej witryny, jak i dodatkowych skrypt贸w;
- aktualizacje zamieszczanych tre艣ci.
Niekiedy, z r贸偶nych przyczyn, w艂a艣ciciele stron nie chc膮, aby by艂y w cz臋艣ci lub ca艂o艣ci indeksowane przez roboty wyszukiwarki. Aby crawlery nie mia艂y do niej dost臋pu, nale偶y odpowiednio zmodyfikowa膰 plik robots,txt, umieszczaj膮c w nim instrukcj臋 noindex, usuwaj膮c膮 witryn臋 z wynik贸w wyszukiwania.
A
C
- Canonical
- Case Study
- CDN (Content delivery network)
- CLV (Customer Lifetime Value)
- CMS (Content Management System)
- Content Marketing
- Copywriting
- CPA (Cost Per Action)
- CPC (Cost Per Click)
- CPM (Cost Per Mille)
- CPV (Cost Per Visitor)
- Crawler
- Crawl budget
- Cross-selling
- CSS
- CTA (Call to action)
- CTR (Click Through Rate)
D
G
- GDN (Google Display Network)
- Geotargetowanie
- Google Ads
- Google Analytics
- Google Chrome
- Google Data Studio
- Google Merchant Center (GMC)
- Google Moja Firma
- Google News
- Google Panda
- Google Pingwin
- Google Search Console
- Google Sites
- Google Tag Assistant
- Google Tag Manager
- Google Trends
- Grupa odbiorc贸w