Co to jest Omnichannel?

Jest to nowa strategia sprzedaży, której nazwa powstała z połączenia dwóch słów, omni – wszystko i channel, w tym przypadku oznaczającego kierunek. Wprowadzenie tej strategii praktycznie zniosło istniejący od dawna podział na handel online i offline. Wychodzi to naprzeciw potrzebom klientów, do których trzeba obecnie docierać wieloma dostępnymi kanałami, takimi jak:
- firmowa strona WWW;
- e-mail marketing;
- wpisy w mediach społecznościowych;
- sklep internetowy;
- usługi typu call center;
- usługi realizowane w domu klienta;
- reklamy na urządzeniach mobilnych;
- cross-selling.
Dzięki tym kanałom ofertę można kierować dokładnie do docelowej grupy odbiorców. Coraz częściej szukają oni towarów w domu na laptopie lub smartfonie, ale po zakupie wolą odebrać w sklepie stacjonarnym. Jednocześnie może łatwo zwrócić albo zareklamować produkt, kupiony w punkcie stacjonarnym, poprzez stronę internetową sklepu. Jak widać wdrożenie omnichannel w swoim sklepie niesie wiele korzyści dla obu stron. Jednakże wymaga też pewnych inwestycji, zwłaszcza wdrożenia nowoczesnego systemu informatycznego i zakupu odpowiedniego oprogramowania e-commerce.
A
C
- Canonical
- Case Study
- CDN (Content delivery network)
- CLV (Customer Lifetime Value)
- CMS (Content Management System)
- Content Marketing
- Copywriting
- CPA (Cost Per Action)
- CPC (Cost Per Click)
- CPM (Cost Per Mille)
- CPV (Cost Per Visitor)
- Crawler
- Crawl budget
- Cross-selling
- CSS
- CTA (Call to action)
- CTR (Click Through Rate)
D
G
- GDN (Google Display Network)
- Geotargetowanie
- Google Ads
- Google Analytics
- Google Chrome
- Google Data Studio
- Google Merchant Center (GMC)
- Google Moja Firma
- Google News
- Google Panda
- Google Pingwin
- Google Search Console
- Google Sites
- Google Tag Assistant
- Google Tag Manager
- Google Trends
- Grupa odbiorców