Omnichannel

Co to jest Omnichannel?

omnichannel

Jest to nowa strategia sprzedaży, której nazwa powstała z połączenia dwóch słów, omni – wszystko i channel, w tym przypadku oznaczającego kierunek. Wprowadzenie tej strategii praktycznie zniosło istniejący od dawna podział na handel online i offline. Wychodzi to naprzeciw potrzebom klientów, do których trzeba obecnie docierać wieloma dostępnymi kanałami, takimi jak:

  • firmowa strona WWW;
  • e-mail marketing;
  • wpisy w mediach społecznościowych;
  • sklep internetowy;
  • usługi typu call center;
  • usługi realizowane w domu klienta;
  • reklamy na urządzeniach mobilnych;
  • cross-selling.

Dzięki tym kanałom ofertę można kierować dokładnie do docelowej grupy odbiorców. Coraz częściej szukają oni towarów w domu na laptopie lub smartfonie, ale po zakupie wolą odebrać w sklepie stacjonarnym. Jednocześnie może łatwo zwrócić albo zareklamować produkt, kupiony w punkcie stacjonarnym, poprzez stronę internetową sklepu. Jak widać wdrożenie omnichannel w swoim sklepie niesie wiele korzyści dla obu stron. Jednakże wymaga też pewnych inwestycji, zwłaszcza wdrożenia nowoczesnego systemu informatycznego i zakupu odpowiedniego oprogramowania e-commerce.