Omnichannel

omnichannel

Jest to nowa strategia sprzeda偶y, kt贸rej nazwa powsta艂a z po艂膮czenia dw贸ch s艂贸w, omni – wszystko i channel, w tym przypadku oznaczaj膮cego kierunek. Wprowadzenie tej strategii praktycznie znios艂o istniej膮cy od dawna podzia艂 na handel online i offline. Wychodzi to naprzeciw potrzebom klient贸w, do kt贸rych trzeba obecnie dociera膰 wieloma dost臋pnymi kana艂ami, takimi jak:

  • firmowa strona WWW;
  • e-mail marketing;
  • wpisy w mediach spo艂eczno艣ciowych;
  • sklep internetowy;
  • us艂ugi typu call center;
  • us艂ugi realizowane w domu klienta;
  • reklamy na urz膮dzeniach mobilnych;
  • cross-selling.

Dzi臋ki tym kana艂om ofert臋 mo偶na kierowa膰 dok艂adnie do docelowej grupy odbiorc贸w. Coraz cz臋艣ciej szukaj膮 oni towar贸w w domu na laptopie lub smartfonie, ale po zakupie wol膮 odebra膰 w sklepie stacjonarnym. Jednocze艣nie mo偶e 艂atwo zwr贸ci膰 albo zareklamowa膰 produkt, kupiony w punkcie stacjonarnym, poprzez stron臋 internetow膮 sklepu. Jak wida膰 wdro偶enie omnichannel w swoim sklepie niesie wiele korzy艣ci dla obu stron. Jednak偶e wymaga te偶 pewnych inwestycji, zw艂aszcza wdro偶enia nowoczesnego systemu informatycznego i zakupu odpowiedniego oprogramowania e-commerce.