
Pod pojęciem optymalizacji SEO rozumiemy wszystkie działania podejmowane w celu zapewnienia stronie internetowej jak najwyższej pozycji w rankingu wyszukiwarki, zazwyczaj Google. Stronę trzeba dostosować do wszystkich wymagań stawianych przez roboty wyszukiwania. Poprzedza to audyt SEO wykrywający wszystkie błędy, a proces optymalizacji obejmuje takie elementy witryny jak:
- kod w HTML i skrypty dodatkowe mające wpływ na funkcjonalność strony;
- obrazki, których rozmiary warto zmniejszyć, aby przyspieszyć ich ładowanie. Pamiętajmy też o ich opisach alternatywnych, atrybucie ALT;
- struktura witryny, zwłaszcza jej nawigacja ułatwiająca szybkie znalezienie informacji i poruszanie się pomiędzy podstronami;
- publikowane treści, które bezwzględnie muszą być unikalne, wolne od błędów, o wysokiej wartości merytorycznej, przygotowane zgodnie z wytycznymi Google i odpowiednio nasycone słowami kluczowymi;
- właściwe formatowanie tekstów, podział na akapity, zastosowanie nagłówków od h1 do h6;
- linkowanie wewnętrzne, także ułatwiające poruszanie się w obrębie strony;
- odpowiedni profil linków zewnętrznych prowadzących do naszej witryny.
A
C
- Canonical
- Case Study
- CDN (Content delivery network)
- CLV (Customer Lifetime Value)
- CMS (Content Management System)
- Content Marketing
- Copywriting
- CPA (Cost Per Action)
- CPC (Cost Per Click)
- CPM (Cost Per Mille)
- CPV (Cost Per Visitor)
- Crawler
- Crawl budget
- Cross-selling
- CSS
- CTA (Call to action)
- CTR (Click Through Rate)
D
G
- GDN (Google Display Network)
- Geotargetowanie
- Google Ads
- Google Analytics
- Google Chrome
- Google Data Studio
- Google Merchant Center (GMC)
- Google Moja Firma
- Google News
- Google Panda
- Google Pingwin
- Google Search Console
- Google Sites
- Google Tag Assistant
- Google Tag Manager
- Google Trends
- Grupa odbiorców