Polskie tłumaczenie tego pojęcia to sieć reklamowa Google Ads umożliwiająca publikację różnego rodzaju reklam w serwisach należących do Google, takich jak YouTube, Gmail, Blogger. Do sieci należy również stale rosnąca liczba serwisów zewnętrznych, a w naszym kraju jest to między innymi Onet, Gazeta, czy Wirtualna Polska. Badania wskazują, że do sieci należy już blisko 95% internetu w Polsce, a z tej formy reklamy przede wszystkim korzystają:
- banki;
- sklepy internetowe;
- producenci oraz dilerzy samochodów;
- branża farmaceutyczna i kosmetyczna;
- branża elektroniczna;
- sieci biur podróży.
Decydując się skorzystać z zalet, jakie daje Google Display Network, reklamy nakierowujemy dokładnie na ich odbiorcę, docierają do największej liczby odbiorców na całym świecie, dają praktycznie natychmiastowe efekty i mamy do wyboru kilka ich rodzajów:
- elastyczne, które można dostosować do ilości miejsca, jakie na nie przeznaczono, bannery zawierające zarówno tekst, jak i przyciągającą wzrok grafikę, generowane przez system Google Ads;
- graficzne, w których użyte obrazy są jednocześnie linkiem odsyłającym np. do sklepu internetowego;
- video, krótkie, efektowne filmy reklamowe publikowane najczęściej w serwisie YouTube;
- reklamy w poczcie Gmail.
A
C
- Canonical
- Case Study
- CDN (Content delivery network)
- CLV (Customer Lifetime Value)
- CMS (Content Management System)
- Content Marketing
- Copywriting
- CPA (Cost Per Action)
- CPC (Cost Per Click)
- CPM (Cost Per Mille)
- CPV (Cost Per Visitor)
- Crawler
- Crawl budget
- Cross-selling
- CSS
- CTA (Call to action)
- CTR (Click Through Rate)
D
G
- GDN (Google Display Network)
- Geotargetowanie
- Google Ads
- Google Analytics
- Google Chrome
- Google Data Studio
- Google Merchant Center (GMC)
- Google Moja Firma
- Google News
- Google Panda
- Google Pingwin
- Google Search Console
- Google Sites
- Google Tag Assistant
- Google Tag Manager
- Google Trends
- Grupa odbiorców