GDN (Google Display Network)

Co to jest GDN Google Display Network

Polskie tłumaczenie tego pojęcia to sieć reklamowa Google Ads umożliwiająca publikację różnego rodzaju reklam w serwisach należących do Google, takich jak YouTube, Gmail, Blogger. Do sieci należy również stale rosnąca liczba serwisów zewnętrznych, a w naszym kraju jest to między innymi Onet, Gazeta, czy Wirtualna Polska. Badania wskazują, że do sieci należy już blisko 95% internetu w Polsce, a z tej formy reklamy przede wszystkim korzystają:

  • banki;
  • sklepy internetowe;
  • producenci oraz dilerzy samochodów;
  • branża farmaceutyczna i kosmetyczna;
  • branża elektroniczna;
  • sieci biur podróży.

Decydując się skorzystać z zalet, jakie daje Google Display Network, reklamy nakierowujemy dokładnie na ich odbiorcę, docierają do największej liczby odbiorców na całym świecie, dają praktycznie natychmiastowe efekty i mamy do wyboru kilka ich rodzajów:

  • elastyczne, które można dostosować do ilości miejsca, jakie na nie przeznaczono, bannery zawierające zarówno tekst, jak i przyciągającą wzrok grafikę, generowane przez system Google Ads;
  • graficzne, w których użyte obrazy są jednocześnie linkiem odsyłającym np. do sklepu internetowego;
  • video, krótkie, efektowne filmy reklamowe publikowane najczęściej w serwisie YouTube;
  • reklamy w poczcie Gmail.