SEM (Search Engine Marketing)

sem

Pod pojęciem SEM (Search Engine Marketing) rozumiemy działania marketingowe w wyszukiwarkach internetowych. Mają one na celu promocję strony internetowej na określone słowa kluczowe zarówno w bezpłatnych, jak i płatnych wynikach wyszukiwania. Kampania SEM, mająca przynieść zamierzone efekty, składa się z dwóch elementów:

  • SEO (Search Engine Optimization), czyli optymalizacji strony dokładnie pod kątem działania robotów wyszukiwarki, dzięki czemu strona może zająć wysoką pozycję w rankingu wyszukiwania. Za efekty nie trzeba płacić, koszty ponosi się tylko za optymalizację witryny;
  • PPC (Pay Per Click), model płatny,  w którym zleceniodawca ponosi koszty w momencie, gdy użytkownik kliknie w prezentowaną na stronie reklamę. Jest to link sponsorowany przenoszący zazwyczaj bezpośrednio do sklepu internetowego. PPC daje lepszą możliwość planowania budżetu kampanii SEM i jego elastyczną modyfikację w razie potrzeby.

SEM w obu przypadkach cieszy się dużą popularnością, przede wszystkim ze względu na niskie koszty. Dzięki temu mogą sobie na to pozwolić nawet niewielkie firmy dysponujące ograniczonym budżetem. Optymalizacja ich stron na określone dla każdej branży słowa kluczowe da długotrwałe i zadowalające rezultaty.