Banner image

SEM (Search Engine Marketing)

Co to jest SEM (Search Engine Marketing)?

sem

Pod poj臋ciem SEM (Search Engine Marketing) rozumiemy dzia艂ania marketingowe w wyszukiwarkach internetowych. Maj膮 one na celu promocj臋 strony na okre艣lone s艂owa kluczowe zar贸wno w bezp艂atnych, jak i p艂atnych wynikach wyszukiwania. Kampania SEM, maj膮ca przynie艣膰 zamierzone efekty, sk艂ada si臋 z dw贸ch element贸w:

  • SEO (Search Engine Optimization), czyli optymalizacji strony dok艂adnie pod k膮tem dzia艂ania robot贸w wyszukiwarki, dzi臋ki czemu strona mo偶e zaj膮膰 wysok膮 pozycj臋 w rankingu wyszukiwania. Za efekty nie trzeba p艂aci膰, koszty ponosi si臋 tylko za optymalizacj臋 witryny;
  • PPC (Pay Per Click), model p艂atny,  w kt贸rym zleceniodawca ponosi koszty w momencie, gdy u偶ytkownik kliknie w prezentowan膮 na stronie reklam臋. Jest to link sponsorowany przenosz膮cy zazwyczaj bezpo艣rednio do sklepu internetowego. PPC daje lepsz膮 mo偶liwo艣膰 planowania bud偶etu kampanii SEM i jego elastyczn膮 modyfikacj臋 w razie potrzeby.

SEM w obu przypadkach cieszy si臋 du偶膮 popularno艣ci膮, przede wszystkim ze wzgl臋du na niskie koszty. Dzi臋ki temu mog膮 sobie na to pozwoli膰 nawet niewielkie firmy dysponuj膮ce ograniczonym bud偶etem. Optymalizacja ich stron na okre艣lone dla ka偶dej bran偶y s艂owa kluczowe da d艂ugotrwa艂e i zadowalaj膮ce rezultaty.