SEM (Search Engine Marketing)

Co to jest SEM (Search Engine Marketing)?

sem

Pod poj─Öciem SEM (Search Engine Marketing) rozumiemy dzia┼éania marketingowe w wyszukiwarkach internetowych. Maj─ů one na celu promocj─Ö strony internetowej na okre┼Ťlone s┼éowa kluczowe zar├│wno w bezp┼éatnych, jak i p┼éatnych wynikach wyszukiwania. Kampania SEM, maj─ůca przynie┼Ť─ç zamierzone efekty, sk┼éada si─Ö z dw├│ch element├│w:

  • SEO (Search Engine Optimization), czyli optymalizacji strony dok┼éadnie pod k─ůtem dzia┼éania robot├│w wyszukiwarki, dzi─Öki czemu strona mo┼╝e zaj─ů─ç wysok─ů pozycj─Ö w rankingu wyszukiwania. Za efekty nie trzeba p┼éaci─ç, koszty ponosi si─Ö tylko za optymalizacj─Ö witryny;
  • PPC (Pay Per Click), model p┼éatny,  w kt├│rym zleceniodawca ponosi koszty w momencie, gdy u┼╝ytkownik kliknie w prezentowan─ů na stronie reklam─Ö. Jest to link sponsorowany przenosz─ůcy zazwyczaj bezpo┼Ťrednio do sklepu internetowego. PPC daje lepsz─ů mo┼╝liwo┼Ť─ç planowania bud┼╝etu kampanii SEM i jego elastyczn─ů modyfikacj─Ö w razie potrzeby.

SEM w obu przypadkach cieszy si─Ö du┼╝─ů popularno┼Ťci─ů, przede wszystkim ze wzgl─Ödu na niskie koszty. Dzi─Öki temu mog─ů sobie na to pozwoli─ç nawet niewielkie firmy dysponuj─ůce ograniczonym bud┼╝etem. Optymalizacja ich stron na okre┼Ťlone dla ka┼╝dej bran┼╝y s┼éowa kluczowe da d┼éugotrwa┼ée i zadowalaj─ůce rezultaty.