
Nazywany też kotwicą lub tekstem zakotwiczenia, jest po prostu treścią danego linku, dopasowaną do tematyki strony i znajdującą się w kodzie HTML pomiędzy zamykającymi ją znacznikami:
<a href=”http://strona.pl”>treść linka (anchor text)</a>.
Na stronie pojawia się sam tekst, pogrubiony albo wyróżniony innym kolorem, a po jego naciśnięciu przenosimy się do określonej lokalizacji, innej strony internetowej, albo podstrony w ramach tego samego serwisu. Anchor text ma znaczenie przy pozycjonowaniu strony, dzięki nim Google jest w stanie ustalić jej pozycję, ma znaczenie także przy linkowaniu wewnętrznym. Najczęściej spotykane jego rodzaje to:
- Partial Match, zawierający tylko część frazy kluczowej;
- Exact Match, z frazą kluczową, na którą jest pozycjonowana strona;
- Adres URL, bezpośredni link do danej strony;
- Brand URL, link zawierający nazwę np. produktu lub marki;
- Zero Match, w postaci np. „przeczytaj”, „zapoznaj się”, niezawierającej słów kluczowych.
A
C
- Canonical
- Case Study
- CDN (Content delivery network)
- CLV (Customer Lifetime Value)
- CMS (Content Management System)
- Content Marketing
- Copywriting
- CPA (Cost Per Action)
- CPC (Cost Per Click)
- CPM (Cost Per Mille)
- CPV (Cost Per Visitor)
- Crawler
- Crawl budget
- Cross-selling
- CSS
- CTA (Call to action)
- CTR (Click Through Rate)
D
G
- GDN (Google Display Network)
- Geotargetowanie
- Google Ads
- Google Analytics
- Google Chrome
- Google Data Studio
- Google Merchant Center (GMC)
- Google Moja Firma
- Google News
- Google Panda
- Google Pingwin
- Google Search Console
- Google Sites
- Google Tag Assistant
- Google Tag Manager
- Google Trends
- Grupa odbiorców