Prędkość strony

prędkość strony

Terminem tym, będącym tłumaczeniem angielskiego zwrotu Page Speed, określamy po prostu szybkość ładowania się strony internetowej. Czas ten jest mierzony od kliknięcia w adres URL albo jego wpisania, do chwili pełnego załadowania się witryny, czyli jej całkowitego zrenderowania. Google uznaje prędkość strony za jeden z jej najważniejszych czynników rankingowych. Użytkownicy zdecydowanie preferują te ładujące się szybciej, zwłaszcza na urządzeniach mobilnych. Strony WWW niespełniające tych wymagań muszą liczyć się więc z wyższym współczynnikiem odrzuceń. Dlatego warto usunąć z nich wszystko, co je nadmiernie „obciąża”:

  • zbędne dodatkowe skrypty i przyda się też optymalizacja kodu HTML;
  • obrazy o zbyt dużej rozdzielczości;
  • dodatkowe wtyczki, zwłaszcza te, używane przez system CMS np. WordPress.