Terminem tym, będącym tłumaczeniem angielskiego zwrotu Page Speed, określamy po prostu szybkość ładowania się strony internetowej. Czas ten jest mierzony od kliknięcia w adres URL albo jego wpisania, do chwili pełnego załadowania się witryny, czyli jej całkowitego zrenderowania. Google uznaje prędkość strony za jeden z jej najważniejszych czynników rankingowych. Użytkownicy zdecydowanie preferują te ładujące się szybciej, zwłaszcza na urządzeniach mobilnych. Strony WWW niespełniające tych wymagań muszą liczyć się więc z wyższym współczynnikiem odrzuceń. Dlatego warto usunąć z nich wszystko, co je nadmiernie „obciąża”:
- zbędne dodatkowe skrypty i przyda się też optymalizacja kodu HTML;
- obrazy o zbyt dużej rozdzielczości;
- dodatkowe wtyczki, zwłaszcza te, używane przez system CMS np. WordPress.
A
C
- Canonical
- Case Study
- CDN (Content delivery network)
- CLV (Customer Lifetime Value)
- CMS (Content Management System)
- Content Marketing
- Copywriting
- CPA (Cost Per Action)
- CPC (Cost Per Click)
- CPM (Cost Per Mille)
- CPV (Cost Per Visitor)
- Crawler
- Crawl budget
- Cross-selling
- CSS
- CTA (Call to action)
- CTR (Click Through Rate)
D
G
- GDN (Google Display Network)
- Geotargetowanie
- Google Ads
- Google Analytics
- Google Chrome
- Google Data Studio
- Google Merchant Center (GMC)
- Google Moja Firma
- Google News
- Google Panda
- Google Pingwin
- Google Search Console
- Google Sites
- Google Tag Assistant
- Google Tag Manager
- Google Trends
- Grupa odbiorców