Jedną z funkcji, jakie Google oferuje swoim użytkownikom, jest direct answers, czyli odpowiedzi bezpośrednie. Są one wyświetlane się w tzw. miejscu zerowym, tam, gdzie chciałaby się znaleźć każda strona internetowa, w postaci answer box, nad wynikami wyszukiwania i reklamami Google Ads. Osiągnięcie takiej pozycji w wyniku działań SEO jest niezwykle trudne, nie są bowiem do końca znane zasady, na podstawie których Google generuje odpowiedzi bezpośrednie. Można jednak zwiększyć szansę pojawienia się w direct answers, pamiętając podczas procesu pozycjonowania o następujących kwestiach:
- umieszczeniu pytania typu „jak…”, „co to…”, czy „kiedy…” w tytule strony;
- optymalizacji umieszczanych na stronie treści pod kątem tych zadawanych pytań, zawarcie w niej dokładnie takich fraz kluczowych i wyczerpujących odpowiedzi na zadane pytania;
- zastosowaniu odpowiedniego adresu URL, w którym również warto umieścić jedno z pytań;
- umieszczeniu pytań w altach obrazków.
A
C
- Canonical
- Case Study
- CDN (Content delivery network)
- CLV (Customer Lifetime Value)
- CMS (Content Management System)
- Content Marketing
- Copywriting
- CPA (Cost Per Action)
- CPC (Cost Per Click)
- CPM (Cost Per Mille)
- CPV (Cost Per Visitor)
- Crawler
- Crawl budget
- Cross-selling
- CSS
- CTA (Call to action)
- CTR (Click Through Rate)
D
G
- GDN (Google Display Network)
- Geotargetowanie
- Google Ads
- Google Analytics
- Google Chrome
- Google Data Studio
- Google Merchant Center (GMC)
- Google Moja Firma
- Google News
- Google Panda
- Google Pingwin
- Google Search Console
- Google Sites
- Google Tag Assistant
- Google Tag Manager
- Google Trends
- Grupa odbiorców