Direct answers

Direct answers

Jedną z funkcji, jakie Google oferuje swoim użytkownikom, jest direct answers, czyli odpowiedzi bezpośrednie. Są one wyświetlane się w tzw. miejscu zerowym, tam, gdzie chciałaby się znaleźć każda strona internetowa, w postaci answer box, nad wynikami wyszukiwania i reklamami Google Ads. Osiągnięcie takiej pozycji w wyniku działań SEO jest niezwykle trudne, nie są bowiem do końca znane zasady, na podstawie których Google generuje odpowiedzi bezpośrednie. Można jednak zwiększyć szansę pojawienia się w direct answers, pamiętając podczas procesu pozycjonowania o następujących kwestiach:

  • umieszczeniu pytania typu „jak…”, „co to…”, czy „kiedy…” w tytule strony;
  • optymalizacji umieszczanych na stronie treści pod kątem tych zadawanych pytań, zawarcie w niej dokładnie takich fraz kluczowych i wyczerpujących odpowiedzi na zadane pytania;
  • zastosowaniu odpowiedniego adresu URL, w którym również warto umieścić jedno z pytań;
  • umieszczeniu pytań w altach obrazków.