Narzędzie niezwykle przydatne dla specjalistów od SEO i twórców stron, pozwalające sprawdzić, czy witryna jest w pełni dostosowana do wymagań stawianych przez urządzenia mobilne i wyświetla się na nich prawidłowo. Tworząc stronę mobile friendly, należy pamiętać o wszystkich jej elementach, począwszy od responsywności, aż po użyte czcionki czy sposób wyświetlania obrazków. Wszystko to można sprawdzić, korzystając z Mobile-Friendly Test i aby w stu procentach spełnić wymagania użytkowników, warto również uwzględnić:
- czas ładowania się strony, który w przypadku urządzeń mobilnych musi być jak najkrótszy;
- nieużywanie poziomych pasków przewijania;
- mniejszą liczbę zakładek wydłużających czas potrzebny do znalezienia informacji;
- czytelną i prostą w obsłudze nawigację;
- brak dodatkowych skryptów np. w JavaScript, animacji i obrazów o dużej rozdzielczości nadmiernie “obciążających” stronę.
A
C
- Canonical
- Case Study
- CDN (Content delivery network)
- CLV (Customer Lifetime Value)
- CMS (Content Management System)
- Content Marketing
- Copywriting
- CPA (Cost Per Action)
- CPC (Cost Per Click)
- CPM (Cost Per Mille)
- CPV (Cost Per Visitor)
- Crawler
- Crawl budget
- Cross-selling
- CSS
- CTA (Call to action)
- CTR (Click Through Rate)
D
G
- GDN (Google Display Network)
- Geotargetowanie
- Google Ads
- Google Analytics
- Google Chrome
- Google Data Studio
- Google Merchant Center (GMC)
- Google Moja Firma
- Google News
- Google Panda
- Google Pingwin
- Google Search Console
- Google Sites
- Google Tag Assistant
- Google Tag Manager
- Google Trends
- Grupa odbiorców