Banner image

Nofollow

Co to jest Nofollow?

nofollow

Dok艂adnie Rel Nofollow, czyli atrybut nadawany linkom wychodz膮cym lub linkom wewn臋trznym na stronie internetowej, nie przenosz膮cym tzw. mocy u偶ytych s艂贸w kluczowych. Jest to jednocze艣nie informacja dla robot贸w wyszukiwania, aby nie przechodzi艂y na stron臋, do kt贸rych te linki prowadz膮. Nofollow stanowi zabezpieczenie przed spamem, zw艂aszcza na blogach czy forach internetowych, dzi臋ki czemu mo偶na ograniczy膰 pozyskiwanie link贸w np. przez komentarze. Chroni r贸wnie偶 przed reklamami w postaci link贸w, cz臋sto umieszczanymi na stronach, kt贸re mog艂yby automatycznie przekazywa膰 reputacj臋 witrynom, do kt贸rych dany link zawarty w reklamie prowadzi. Nofollow umieszcza si臋 w kodzie strony na dwa sposoby:

  • w meta tagach:

<meta name鈥漴obots鈥 content=鈥漣ndex, nofollow鈥 />;

  • w odno艣niku:

<a href=鈥漢ttp://strona1.html/鈥 rel=鈥漬ofollow鈥>link 1</a>.