Darmowe narzędzie ze stajni Google, wykorzystywane przy optymalizacji strony pod kątem zwiększenia liczby odwiedzin i konwersji. Z pomocą Google Trends można szybko sprawdzić i na bieżąco monitorować trendy wyszukiwania użytkowników globalnej sieci. Pozwala to więc lepiej zaplanować efektywną kampanię marketingową, chociaż uzyskane dane nie są zbyt szczegółowe. Google Trends nie jest w stanie zebrać dokładnych informacji, pokazuje jedynie, jak danym tematem są zainteresowani internauci w pewnych ramach czasowych i na pewnym obszarze. Temat to oczywiście słowa kluczowe wpisywane w wyszukiwarkę, które mogą być sezonowe lub zyskiwać trwałą popularność. Narzędzie warto wdrożyć w działaniach marketingowych, daje bowiem też możliwość sprawdzenia czy częściej są wyszukiwane nasze frazy, czy te, używane przez konkurencję.
A
C
- Canonical
- Case Study
- CDN (Content delivery network)
- CLV (Customer Lifetime Value)
- CMS (Content Management System)
- Content Marketing
- Copywriting
- CPA (Cost Per Action)
- CPC (Cost Per Click)
- CPM (Cost Per Mille)
- CPV (Cost Per Visitor)
- Crawler
- Crawl budget
- Cross-selling
- CSS
- CTA (Call to action)
- CTR (Click Through Rate)
D
G
- GDN (Google Display Network)
- Geotargetowanie
- Google Ads
- Google Analytics
- Google Chrome
- Google Data Studio
- Google Merchant Center (GMC)
- Google Moja Firma
- Google News
- Google Panda
- Google Pingwin
- Google Search Console
- Google Sites
- Google Tag Assistant
- Google Tag Manager
- Google Trends
- Grupa odbiorców