Następne darmowe narzędzie Google przeznaczone dla specjalistów od pozycjonowania stron internetowych. Można zaryzykować twierdzenie, że jest dla nich najważniejsze, umożliwiające im monitorowanie strony w wynikach wyszukiwania. Aby móc korzystać z Google Search Console należy posiadać konto w Google, a sama strona musi przejść proces weryfikacji. Sprawdzane jest prawo własności witryny i można to zrobić na trzy sposoby:
- dodając odpowiedni znacznik HTML do kodu strony.
- korzystając z pomocy dostawcy domeny i to on dokonuje odpowiednich ustawień.
- za pośrednictwem Google Tag Manager albo Google Analytics.
Po pozytywnym przejściu weryfikacji możemy uzyskać informacje przydatne do pozycjonowania strony, między innymi takie jak:
- ewentualne problemy z prawidłową indeksacją strony przez roboty wyszukiwarek oraz statystyki indeksacji;
- dane czy na daną stronę został nałożony filtr Google;
- profil linków przychodzących;
- słowa kluczowe, na które wyświetla się strona i na jakich pozycjach w rankingu.
A
C
- Canonical
- Case Study
- CDN (Content delivery network)
- CLV (Customer Lifetime Value)
- CMS (Content Management System)
- Content Marketing
- Copywriting
- CPA (Cost Per Action)
- CPC (Cost Per Click)
- CPM (Cost Per Mille)
- CPV (Cost Per Visitor)
- Crawler
- Crawl budget
- Cross-selling
- CSS
- CTA (Call to action)
- CTR (Click Through Rate)
D
G
- GDN (Google Display Network)
- Geotargetowanie
- Google Ads
- Google Analytics
- Google Chrome
- Google Data Studio
- Google Merchant Center (GMC)
- Google Moja Firma
- Google News
- Google Panda
- Google Pingwin
- Google Search Console
- Google Sites
- Google Tag Assistant
- Google Tag Manager
- Google Trends
- Grupa odbiorców