Co to jest Współczynnik konwersji?

Współczynnik konwersji (CR, Conversion Rate), to wyrażany procentowo wskaźnik, który pokazuje liczbę użytkowników odwiedzających stronę i dokonujących na niej konwersji. Poprzez konwersję rozumiemy najczęściej kliknięcie użytkowników w reklamę znajdującą się np. na stronie i podjęcie działania oczekiwanego przez właściciela witryny. Takim działaniem może być:
- wypełnienie formularza kontaktowego;
- rejestracja na stronie np. sklepu internetowego;
- zapisanie do newslettera;
- dokonanie zakupu.
Z pomocą współczynnika konwersji mierzy się skuteczność prowadzonych działań marketingowych. Im wyższy, tym lepiej, dlatego warto dążyć do jego podwyższenia. Przyczynia się do tego użyteczność strony dla użytkownika i dotarcie do niego z taką formą reklamy, jaką może być zainteresowany. Na stronie warto publikować wartościowe informacje, przygotować unikalne opisy produktów lub usług, precyzyjnie dobierać słowa kluczowe i cały czas analizować potrzeby określonych grup odbiorców.
A
C
- Canonical
- Case Study
- CDN (Content delivery network)
- CLV (Customer Lifetime Value)
- CMS (Content Management System)
- Content Marketing
- Copywriting
- CPA (Cost Per Action)
- CPC (Cost Per Click)
- CPM (Cost Per Mille)
- CPV (Cost Per Visitor)
- Crawler
- Crawl budget
- Cross-selling
- CSS
- CTA (Call to action)
- CTR (Click Through Rate)
D
G
- GDN (Google Display Network)
- Geotargetowanie
- Google Ads
- Google Analytics
- Google Chrome
- Google Data Studio
- Google Merchant Center (GMC)
- Google Moja Firma
- Google News
- Google Panda
- Google Pingwin
- Google Search Console
- Google Sites
- Google Tag Assistant
- Google Tag Manager
- Google Trends
- Grupa odbiorców