Współczynnik konwersji

Co to jest Współczynnik konwersji?

Co to jest współczynnik konwersji

Współczynnik konwersji (CR, Conversion Rate), to wyrażany procentowo wskaźnik, który pokazuje liczbę użytkowników odwiedzających stronę i dokonujących na niej konwersji. Poprzez konwersję rozumiemy najczęściej kliknięcie użytkowników w reklamę znajdującą się np. na stronie i podjęcie działania oczekiwanego przez właściciela witryny. Takim działaniem może być:

  • wypełnienie formularza kontaktowego;
  • rejestracja na stronie np. sklepu internetowego;
  • zapisanie do newslettera;
  • dokonanie zakupu.

Z pomocą współczynnika konwersji mierzy się skuteczność prowadzonych działań marketingowych. Im wyższy, tym lepiej, dlatego warto dążyć do jego podwyższenia. Przyczynia się do tego użyteczność strony dla użytkownika i dotarcie do niego z taką formą reklamy, jaką może być zainteresowany. Na stronie warto publikować wartościowe informacje, przygotować unikalne opisy produktów lub usług, precyzyjnie dobierać słowa kluczowe i cały czas analizować potrzeby określonych grup odbiorców.