Crawl budget

Crawl budget

Pod poj臋ciem Crawl budget, nosz膮cego polsk膮 nazwy bud偶etu indeksowania albo wsp贸艂czynnika indeksacji, rozumiemy ilo艣膰 podstron, jak膮 roboty Google s膮 w stanie zindeksowa膰 w ramach jednej domeny. Pr臋dko艣膰 indeksacji strony zale偶y od jej wielko艣ci, a na Crawl budget wp艂ywaj膮 przede wszystkim nast臋puj膮ce czynniki:

  • crawl rate limit (limit wsp贸艂czynnika indeksacji), czyli limit stron, jakie roboty Google s膮 w stanie odwiedzi膰 w jak najkr贸tszym czasie bez ryzyka przeci膮偶enia serwera;
  • crawl demand (cz臋stotliwo艣膰 indeksacji), parametr okre艣laj膮cy potrzeb臋 ponownej indeksacji strony, wynikaj膮cy mi臋dzy innymi z jej rosn膮cej popularno艣ci powodowanej cz臋st膮 aktualizacj膮 publikowanych tre艣ci;
  • wielko艣ci strony internetowej oraz zastosowanych na niej skrypt贸w pisanych w JavaScript wyra藕nie zwi臋kszaj膮cych zu偶ycie bud偶etu indeksowania.