Źródło: ¹ https://www.lyfemarketing.com/blog/why-is-content-marketing-important/
Content Marketing
Jakie korzyści daje Content Marketing?
Jest skuteczniejszy od tradycyjnego marketingu
Mniej nachalny, lepiej pozostaje w pamięci klientów
Zwiększa zaufanie i rozpoznawalność marki
Zwiększa generowanie leadów i sprzedaż bezpośrednią
Content Marketing
Poznaj nasz sprawdzony proces tworzenia strategii zwiększania sprzedaży dzięki content marketingowi.
Określenie celów i grupy docelowej
Tworzenie treści
Publikacja i promocja
Analityka i wdrożenie ulepszeń
Pisanie tekstów w innych językach?
Teksty tworzymy w języku polskim, lecz na życzenie zamawiającego mogą zostać przetłumaczone na język angielski, francuski, niemiecki, niderlandzki, włoski, hiszpański i portugalski. Posiadamy także doświadczenie SEO na tych rynkach, co może okazać się niezwykle przydatne dla Twojego biznesu.
Nasze usługi Twój sukces
Nasze usługi, które sprawią, że ruch na Twojej stronie się zwiększy, co przyczyni się do większej ilości klientów.
Google Ads
Content Marketing
Pozycjonowanie stron internetowych
Google Zakupy
Pisanie tekstów na strony internetowe
Audyt SEO

Content Marketing – jakie najważniejsze korzyści daje dla Twojej firmy
Profesjonalnie przygotowane, wysokiej jakości treści, merytoryczne i wolne od błędów od zawsze towarzyszyły niemal każdej stronie internetowej, a witryny firmowe po prostu nie mogą się bez nich obejść. Ich publikacja, jako element szerszej i starannie prowadzonej kampanii Content Marketingowej, niesie ze sobą wiele korzyści dla danego podmiotu gospodarczego, spośród których szczególnie warte podkreślenia to:
Kreacja pozytywnego wizerunku firmy i wzrost zaufania do oferowanych przez nią produktów
Każdej firmie, niezależnie od jej wielkości czy branży, w jakiej prowadzi swoją działalność, powinno zależeć na zbudowaniu pozytywnego wizerunku w oczach potencjalnych klientów. Służy do tego właśnie Content Marketing, obejmujący także fachowe, merytoryczne teksty przygotowane przez naszych specjalistów, copywriterów i content writerów, zgodnie z wymaganiami i wszelkimi sugestiami zlecającego. Tak napisane treści ułatwiają kreację wizerunku zapadającego w pamięć odbiorcy i zwiększenie jego zaufania do marki oraz oferującej go firmy. Nazwa marki wraz z jej właściwościami, czyli korzyściami, pojawia się w wielu tekstach i jednocześnie wielu miejscach w sieci, dzięki czemu szybko staje się rozpoznawalna i natychmiast kojarzona z danym podmiotem. Jest to kwestia, której na współczesnym rynku nie wolno zaniedbać, dając się wyprzedzić silnej i wszechobecnej konkurencji. Dzięki skutecznej kampanii Content Marketingowej można zawsze być o krok przed nią, zarówno na rynku lokalnym, jak i większym np. ogólnokrajowym, co na pewno wpłynie na stale rosnące wymierne zyski finansowe.
Dotarcie do konkretnej, docelowej grupy odbiorców
Tekst opublikowany na firmowej stronie internetowej może mieć różny charakter np. poradnikowy lub reklamowy, ale jedno zadanie, dotarcie z przekazywanymi informacjami do konkretnej, docelowej i z góry określonej grupy odbiorców. Każda osoba wchodząca na taką stronę jest przecież potencjalnym klientem, dlatego prezentowane treści powinny być dokładnie dopasowane do tego, co szuka, a w takim przypadku warto wziąć pod uwagę zapytania, jakie wpisuje w wyszukiwarkę, najczęściej Google. Można dać mu gotowe rozwiązanie nurtującego go problemu w postaci praktycznego poradnika czy wyczerpujący opis produktu mający zachęcić go do dokonania zakupu, jeśli akurat przegląda stronę sklepu internetowego. Jak widać, przygotowując odpowiednie treści, można do niego dotrzeć praktycznie na każdym etapie jego procesu decyzyjnego, a nawet mieć istotny wpływ na podjęcie ostatecznej decyzji.
Zyskanie cennego statusu eksperta i większa lojalność klientów
Prezentowanie na swojej stronie ciekawych, przyciągających uwagę i przekazujących wartościowe informacje tekstów ma jeszcze jedną, niepodważalną zaletę. Jest nią zyskanie cennego statusu eksperta w danej dziedzinie, związanej zazwyczaj z profilem działalności firmy. Znaczenia tego nie da się zbagatelizować, a najłatwiej uzyskać za pomocą bloga będącego częścią witryny firmowej. Warto na nim zamieszczać eksperckie teksty prezentujące np. sposób użycia sprzedawanych produktów, ich wady i zalety, czy korzyści z oferowanych usług. Ich napisaniem powinni zająć się profesjonalni copywriterzy, tacy jak ci, z którymi współpracujemy i muszą być oparte wyłącznie na wiarygodnych i sprawdzonych źródłach. Blog firmowy umożliwia również nawiązanie kontaktu z czytelnikami, do czego służy dołączony do wpisów system komentarzy. Każdy czytelnik może na bieżąco przekazywać swoje uwagi, a odpowiadając na nie, dostajemy możliwość jeszcze dokładniejszego dopasowania treści do jego wymagań, z on odwdzięcza się wieloletnią współpracą i lojalnością. Status eksperta procentuje także pozyskaniem wartościowych linków umieszczanych na stronach odbiorców, czy na ich profilach na popularnych portalach społecznościowych, co wiąże się z kolejną zaletą Content Marketingu, przedstawioną poniżej.
Efektywniejsze pozycjonowanie strony firmowej
Nawet najlepiej zrobiona strona firmowa wymaga w dzisiejszych czasach pozycjonowania, a pod tym pojęciem rozumiemy ogół czynności mających na celu jej optymalizację zapewniającą jak najwyższe miejsce w rankingu Google. Jednym z najważniejszych czynników to umożliwiających są właśnie wysokiej jakości, wartościowe i unikalne treści, których oceną oraz interpretacją zajmują się roboty wyszukiwarki. Teksty muszą być pisane dokładnie według jej wytycznych, otrzymanych z pomocą programu Surfer SEO, z którego korzystają wszyscy nasi autorzy. Dobieramy do nich także odpowiednie frazy i słowa kluczowe, gwarantujące najwyższą konwersję, a do ich sprawdzenia wykorzystujemy narzędzie Ahrefs.com, stosowane zarówno przez copywriterów, jak i specjalistów od pozycjonowania.
Co obejmuje oferta Seospace w zakresie Content Marketingu?
Każde zlecenie na napisanie tekstu, niezależnie od jego długości czy tematyki, traktujemy indywidualnie, podchodząc do niego z należytą uwagą. Nasza oferta obejmuje wszystkie rodzaje treści oraz szereg innych usług z tym związanych, a decydując się na współprace z Seospace, można liczyć na:
- kompleksowy audyt wszystkich treści umieszczonych na stronie firmowej albo sprawdzenie pojedynczych tekstów zgodnie ze zleceniem klienta. Sprawdzimy ich wartość merytoryczną, przeanalizujemy pod kątem błędów interpunkcyjnych, stylistycznych i ortograficznych, a także pod kątem SEO, czyli pozycjonowania. W razie potrzeby dokonamy niezbędnych modyfikacji, tak aby strona zyskała wyższą pozycję w Google;
- sprawdzenie unikalności treści, czy nie zostały one zduplikowane na innych, konkurencyjnych stronach, co także może negatywnie odbijać się na miejscu w rankingu wyszukiwarki;
- najlepsze rozwiązania dotyczące zmiany treści publikowanych w różnych częściach firmowego serwisu, zgodne z uzyskanymi zaleceniami SEO, obejmujące zarówno stronę główną, jak i poszczególne podstrony oraz blog firmowy;
- prowadzenie i aktualizowanie na bieżąco takiego bloga, regularne wpisy eksperckie, interesujące i przyciągające stale rosnącą liczbę czytelników, monitorowanie i wprowadzanie ewentualnych korekt i zmian zgodnie z uwagami właściciela strony;
- wysokiej jakości opisy produktów i usług stanowiące wystarczającą zachętę do dokonania zakupów;
- znalezienie i dobranie odpowiednich słów kluczowych, ich odpowiednie użycie w tekście oraz zastosowanie linkowania wewnętrznego, dzięki któremu można łatwo poruszać się w obrębie danego serwisu, a roboty wyszukiwarki bez problemu zindeksują wszystkie znajdujące się w nim treści.
Content Marketing – jak możemy go zdefiniować
Pojęcie content marketing od 2001 roku stało się nieodłączną częścią procesu przygotowywania treści na strony internetowe, a teraz, w dobie wszechobecnej konkurencji niemal w każdej branży, jego znaczenie jeszcze wzrosło. Definiując content marketing, można powiedzieć, że jest to starannie zaplanowana i konsekwentnie realizowana strategia marketingowa, której najważniejszym elementem jest tworzenie i publikowanie wysokiej jakości treści, pełnych wartościowych informacji, pozwalających na dotarcie do określonej wcześniej docelowej grupy odbiorców (klientów), pozyskanie jej i utrzymanie przez dłuższy czas. Stosuje się ją zwłaszcza w przypadku firm, handlowych, produkcyjnych lub usługowych, dla których stała grupa klientów przekłada się automatycznie na wymierne, wysokie zyski. Podsumowując, można uprościć to pojęcie, sprowadzając je do trzech najważniejszych zagadnień, jakimi się zajmuje, czyli:
- prezentowania poprzez stronę wartościowych treści, mających przyciągnąć jak największą grupę odbiorców;
- przyciągnięcie w ten sposób ich uwagi, co w przypadku witryny firmowej może zaowocować długotrwałą współpracą;
- zbudowanie świadomości marki czy produktu, zwiększenie zaangażowania i lojalności klientów, do których one trafiają.
Content marketing – rodzaje publikowanych treści
Skuteczny content marketing może przybierać różne formy i nie jest to wbrew powszechnie panującym opiniom, tylko postać tekstu. Mimo że jego znaczenia nadal nie da się zbagatelizować, to również ten sposób prowadzenia kampanii marketingowej idzie z duchem czasu i na stronach internetowych znajdują swoje zastosowanie następujące, najważniejsze rodzaje treści:
1. Tekst poradnikowy
Zdecydowanie najpopularniejszy i najczęściej spotykany, przede wszystkim ze względu na uniwersalność zastosowania praktycznie w każdej branży, dający użytkownikowi przejrzyście podane wyjaśnienia nurtującego go problemu. Stosując ten typ content marketingu można dzięki niemu osiągnąć wielorakie cele:

- ruch z zastosowania pozycjonowania long tail, z użyciem rozbudowanych fraz kluczowych w dużym stopniu odpowiadających zapytaniom internautów;
- skuteczny link building, pozwalający zdobyć wiele wartościowych linków pochodzących między innymi z forów tematycznych, w sytuacji, kiedy opublikowany poradnik zyska status tekstu eksperckiego i wiele osób będzie się do niego odwoływać;
- branding, czyli budowa pozytywnego wizerunku promowanej marki, utrwalenie go w pamięci odbiorców.
- Ciekawą formą poradnikową, z jaką możemy coraz częściej zetknąć się na wielu portalach, są infografiki, pokazujące nawet najbardziej skomplikowane informacje w wyjątkowo przystępny i zrozumiały sposób.
2. Lista
Nazywana też listą „top”, umiejscowiona zawsze na początku tekstu, umożliwiająca szybkie zapoznanie się z treścią nawet bardzo długich artykułów, co robi się czytając po prostu ich tytuł oraz tworzące go kolejne punkty. Listy pozwalają również na właściwe uporządkowanie treści, mogą być tworzone pod kątem profesjonalistów z danej branży, lub mieć charakter czysto rozrywkowy, a dla urozmaicenia do każdego puntu można dołączyć dopasowaną tematycznie grafikę, a nawet video. Ten typ treści także bierze udział w budowaniu pozytywnego wizerunku i rozpoznawalności firmy, marki czy produktu.
3. Evergreen content
Jak sama nazwa wskazuje, jest to treść określana spożywczym terminem długiej przydatności do spożycia, zawsze mogąca przekazywać istotne informacje dla odbiorcy, niezależnie czy teraz, czy nawet za kilka lat. Evergreen content może mieć postać nie tylko artykułu na dany temat, ale i wywiadu, a nawet materiału video, mających ponadczasowy charakter, dzięki czemu uzyskamy:
- zwiększenie ruchu organicznego pochodzącego bezpośrednio z wyników wyszukiwania, przy dokładnym dopasowaniu publikowanych treści do wszystkich wymogów ich odbiorców;
- branding;
- link building;
- znaczący udział w procesie pozycjonowania strony, szczególnie jeśli pod publikowanymi treściami dodamy możliwość zamieszczania komentarzy.
4. News i newsletter
Można je nazwać przeciwieństwem evergreen contentu, a ich najważniejszą cechą jest aktualność wszystkich przekazywanych informacji. Tego typu teksy mogą być nie tylko najnowszymi wiadomościami z danej dziedziny, ale równie często mają też formę ciągle aktualizowanego poradnika, lecz w obu przypadkach podstawowym celem ich użycia jest zwiększenie odwiedzin zamieszczającej je strony. Dzieje się tak dzięki skutecznemu budowaniu dużej społeczności skupionej wokół takiej witryny, a publikując treści wzbudzające zainteresowanie, często i kontrowersyjne w swojej tematyce, można dodatkowo zyskać odzew w najważniejszych mediach społecznościowych np. na Facebooku. Newsletter jest z kolei skutecznym sposobem prezentowania korzystającym z niego subskrybentom wszystkich zmian zachodzących w naszej firmie, a w przypadku np. sklepów internetowych umożliwia szybkie zapoznanie się klientów z najnowszą, aktualizowaną na bieżąco ofertą produktów.
5. Materiał video
Można go publikować nie tylko na stronie, ale również w takich serwisach jak wspomniany Facebook albo YouTube, ważne jednak, aby jego tematyka była jak najściślej związana z tym, co prezentujemy na swojej witrynie, w tym i z branżą, w której prowadzimy działalność. Publikowanie regularnie wysokiej jakości filmów na YouTube może sprawić, że zyskają wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania Google, co przełoży się automatycznie na zwiększenie ruchu organicznego, a podobne efekty mogą przynieść materiały prezentowane w social mediach. Dobrym rozwiązaniem jest prezentowanie ciekawych poradników video albo prezentacji multimedialnych, zawsze przyciągających uwagę i zwiększających atrakcyjność strony.
6. Recenzje
Pod tym pojęciem rozumiemy zazwyczaj mniej lub bardziej konstruktywną krytykę filmów, książek, muzyki czy spektakli teatralnych, jednak może ono oznaczać taką samą ocenę marki, firmy, czy oferowanych przez nią produktów lub usług, jakie znajdziemy na jej stronie internetowej. Jest to sprawdzony i często wykorzystywany sposób na przyciągnięcie dużej liczby użytkowników, zazwyczaj zainteresowanych czytaniem tego typu treści, a wielu z nich zostawia również swoją opinię w postaci komentarzy. Umiejętnie przygotowane recenzje to najlepsza droga do utrzymania raz zyskanego ich odbiorcy i w pewnym stopniu kształtowanie jego postawy jako potencjalnego klienta. Możemy też uzyskać cenny status eksperta, publikując teksty świadczące o dużej wiedzy i doświadczeniu w danej dziedzinie, najlepiej związanej z branżą, w jakiej działamy. Procentuje to nie tylko budowaniem zaufania klienta, lecz zyskujemy w ten sposób również wartościowe linki na jego stronie, blogu, profilu w social mediach czy internetowych forach dyskusyjnych.
7. E-booki i raporty
Żyjemy w czasach, w których całkowicie zmieniło się podejście do kwestii czytania jakichkolwiek tekstów i ich wersję papierową coraz częściej zastępują e-booki, czytane na komputerze, albo popularnych urządzeniach mobilnych, smartfonach i tabletach. Ich największą zaletą jest możliwość zaprezentowania dużych ilości przydatnych informacji, jednak decydując się na nie, trzeba też liczyć się z pewnymi wadami, a najpoważniejsze to spore koszty i długi czas przygotowania. Patrząc jednak na wartość przenoszonych za ich pośrednictwem informacji, branżową lub edukacyjną, mogą one zwrócić się bardzo szybko. Podobną funkcję spełniają raporty, umożliwiające wykonanie dokładnej analizy np. prowadzonej działalności i jej precyzyjne podsumowanie, a ich wysoka wartość merytoryczna przekłada się na zbudowanie korzystnego wizerunku eksperta w swojej branży.
8. Rekomendacje
Słowo rekomendować prawidłowo kojarzy nam się ze słowem polecać i rzeczywiście tego typu treści, także będące istotną częścią content marketingu, mają to właśnie na celu. Nazywa się je inaczej egobait i ich najważniejszym zadaniem jest nakłonienie określonej grupy odbiorców, koniecznie aktywnych w mediach społecznościowych, do pewnych działań związanych np. z udostępnieniem innych treści, pochodzących między innymi z naszej strony firmowej.
9. White paper
Jest to specjalnie przygotowany ekspercki artykuł, szczegółowo i wyczerpująco opisujący dane zagadnienie np. profil firmy, specyfikę jej działalności czy kompleksową ofertę, pomagający najskuteczniej w budowie eksperckiego wizerunku firmy, a tego typu artykuły warto także promować, po to, aby dotarły do jak największej liczby odbiorców. To kolejny element pozwalający w stosunkowo krótkim czasie uzyskać status cenionego eksperta, specjalisty, na którego opinie warto się powoływać.
10. Referencje klientów
Które naszym zdaniem bezdyskusyjnie powinny znaleźć się na każdej stronie firmowej, pokazujące przede wszystkim sposób, w jaki oceniają naszą działalność najważniejsi klienci. Referencje to jednocześnie najlepsza reklama prowadzonej działalności, rzeczywiste, faktyczne opinie na jej temat, których nie zastąpi żadna, nawet kosztowna kampania reklamowa.
Content marketing – co SEOSPACE oferuje dla swoich Klientów
Wysokiej jakości treści na stronę, niezależnie od ich rodzaju, są obecnie nieodłączną częścią skutecznego pozycjonowania i między innymi dlatego warto inwestować w ich odpowiednie przygotowanie. Wartościowe treści to najlepszy sposób na zdobycie wielu użytkowników, którzy mogą z czasem stać się potencjalnymi klientami naszej firmy, a ponadto skutecznie zwiększają ruch na stronie, co pozwala zawsze wyprzedzać istniejącą silną konkurencję, na każdym rynku, globalnym czy lokalnym.
Nasi specjaliści zadbają, aby pisane przez nich teksty spełniały nie tylko wymagania klientów, niekiedy bardzo specyficzne czy czytelników, ale i wszystkie wytyczne Google, wiedząc, jak duże znaczenie mają właściwie użyte nagłówki, słowa kluczowe czy odpowiednie formatowanie publikowanego tekstu. Przygotowując je, skupiamy się przede wszystkim na potrzebach klienta, zadając pytania, co jest istotne z punktu widzenia prowadzonej przez niego działalności i dopiero na podstawie takich uzyskanych informacji planujemy mającą przynieść pozytywne efekty kampanię content marketingu. Łączymy w niej dwa najistotniejsze elementy, właśnie wysokiej jakości treści oraz naturalne linki pozwalające szybko do niej dotrzeć. Umiejętnie optymalizujemy też wszystkie wcześniejsze teksty znajdujące się na stronie, aktualizując je zgodnie z najnowszymi wymaganiami Google i właściciela witryny, oraz umieszczając w nich linki wewnętrzne prowadzące czytelników do nowych wpisów.
Zobacz także: Audyt SEO