Pod tym pojęciem rozumiemy tworzenie wszelkich tekstów publikowanych następnie na stronach internetowych, przede wszystkim o charakterze marketingowym, wykorzystywanych w procesie pozycjonowania stron. Ich pisaniem to zadanie dla profesjonalistów, których dzielimy na trzy grupy, w zależności pisaniem, jakich tekstów się zajmują, specjalności takie jak:
- copywriter, tworzący artykuły na różne tematy, wpisy na blogi, poradniki, opisy produktów, hasła reklamowe;
- content writer, którego wiedza ułatwia pisanie tekstów wchodzących w skład kampanii marketingowych, dających określone korzyści zleceniodawcy, budowę wizerunku firmy czy zwiększenie sprzedaży;
- SEO copywriter, jak sama nazwa wskazuje zajmujący się treściami mającymi znaczenie dla pozycjonowania strony, tworzonych zgodnie z aktualnymi wytycznymi Google, z zastosowaniem odpowiednich słów kluczowych dających wysoką konwersję.
A
C
- Canonical
- Case Study
- CDN (Content delivery network)
- CLV (Customer Lifetime Value)
- CMS (Content Management System)
- Content Marketing
- Copywriting
- CPA (Cost Per Action)
- CPC (Cost Per Click)
- CPM (Cost Per Mille)
- CPV (Cost Per Visitor)
- Crawler
- Crawl budget
- Cross-selling
- CSS
- CTA (Call to action)
- CTR (Click Through Rate)
D
G
- GDN (Google Display Network)
- Geotargetowanie
- Google Ads
- Google Analytics
- Google Chrome
- Google Data Studio
- Google Merchant Center (GMC)
- Google Moja Firma
- Google News
- Google Panda
- Google Pingwin
- Google Search Console
- Google Sites
- Google Tag Assistant
- Google Tag Manager
- Google Trends
- Grupa odbiorców