Obowiązujący trend w SEO, uważany za rewolucyjną, lecz jednocześnie konieczną zmianę. Wynika ona z faktu, że większość użytkowników sieci przegląda jej zasoby, wykorzystując do tego urządzenia mobilne. W odpowiedzi na to Google wprowadził go w 2018 roku Mobile first index. Definiując to pojęcie, można powiedzieć, że roboty wyszukiwarki, indeksujące stronę internetową, najpierw sprawdzają jej mobilną wersję i to stanowi podstawę do przyznania jej miejsca w rankingu wyszukiwania dla określonych słów kluczowych. Mobile first index ma zmusić twórców stron do przygotowywania ich wersji dla smartfonów, dostosowujących się do tych urządzeń, funkcjonalnością i zawartością nieodbiegających od wersji na desktopy. Warto zastosować się do tych wymagań, mających niebagatelne znaczenie dla pozycjonowania strony. Jeśli nie ma ona swojej wersji mobilnej, to nie może liczyć na wysokie miejsce w rankingu Google, będąc często niezauważalną dla jego robotów indeksujących.
A
C
- Canonical
- Case Study
- CDN (Content delivery network)
- CLV (Customer Lifetime Value)
- CMS (Content Management System)
- Content Marketing
- Copywriting
- CPA (Cost Per Action)
- CPC (Cost Per Click)
- CPM (Cost Per Mille)
- CPV (Cost Per Visitor)
- Crawler
- Crawl budget
- Cross-selling
- CSS
- CTA (Call to action)
- CTR (Click Through Rate)
D
G
- GDN (Google Display Network)
- Geotargetowanie
- Google Ads
- Google Analytics
- Google Chrome
- Google Data Studio
- Google Merchant Center (GMC)
- Google Moja Firma
- Google News
- Google Panda
- Google Pingwin
- Google Search Console
- Google Sites
- Google Tag Assistant
- Google Tag Manager
- Google Trends
- Grupa odbiorców