Jest to stosunkowo często występujące zjawisko, polegające na powielaniu treści publikowanych na stronach internetowych, do czego może dochodzić w obrębie jednej bądź kilku domen. Negatywne efekty tego są widoczne zwłaszcza w przypadku sklepów internetowych, tracących przez to swoją pozycję w rankingu Google. Zazwyczaj wynika to z błędów popełnionych przez administratora strony lub osobę odpowiedzialną za publikację tekstów. Czasami mamy też do czynienia ze świadomym działaniem i w tej sytuacji jest to najczęściej po prostu kradzież np. tekstu. W obrębie jednej domeny wynika to najczęściej z następujących powodów:
- dostępności strony głównej z wielu, a nie jednego adresu;
- niezastosowania przekierowania 301, ustalającego czy strona wyświetla się z przedrostkiem „www” czy też bez niego;
- błędów generowanych przez używany system obsługi treści, czyli CMS;
- stosowanie adresów URL o takiej samej treści,
- brak stosowania adresów kanonicznych, informujących, jaki użyty adres URL jest oryginalny.
Jeśli zaś zjawisko duplicate content zachodzi w przypadku kilku lub więcej domen, może to być powodowane przez:
- niedozwolone kopiowanie treści, w tym i opisów produktów w przypadku sklepu internetowego;
- umieszczenie jej fragmentu bez podania źródła i linku do niego.
A
C
- Canonical
- Case Study
- CDN (Content delivery network)
- CLV (Customer Lifetime Value)
- CMS (Content Management System)
- Content Marketing
- Copywriting
- CPA (Cost Per Action)
- CPC (Cost Per Click)
- CPM (Cost Per Mille)
- CPV (Cost Per Visitor)
- Crawler
- Crawl budget
- Cross-selling
- CSS
- CTA (Call to action)
- CTR (Click Through Rate)
D
G
- GDN (Google Display Network)
- Geotargetowanie
- Google Ads
- Google Analytics
- Google Chrome
- Google Data Studio
- Google Merchant Center (GMC)
- Google Moja Firma
- Google News
- Google Panda
- Google Pingwin
- Google Search Console
- Google Sites
- Google Tag Assistant
- Google Tag Manager
- Google Trends
- Grupa odbiorców