Duplicate content

Duplicate content

Jest to stosunkowo często występujące zjawisko, polegające na powielaniu treści publikowanych na stronach internetowych, do czego może dochodzić w obrębie jednej bądź kilku domen. Negatywne efekty tego są widoczne zwłaszcza w przypadku sklepów internetowych, tracących przez to swoją pozycję w rankingu Google. Zazwyczaj wynika to z błędów popełnionych przez administratora strony lub osobę odpowiedzialną za publikację tekstów. Czasami mamy też do czynienia ze świadomym działaniem i w tej sytuacji jest to najczęściej po prostu kradzież np. tekstu. W obrębie jednej domeny wynika to najczęściej z następujących powodów:

  • dostępności strony głównej z wielu, a nie jednego adresu;
  • niezastosowania przekierowania 301, ustalającego czy strona wyświetla się z przedrostkiem „www” czy też bez niego;
  • błędów generowanych przez używany system obsługi treści, czyli CMS;
  • stosowanie adresów URL o takiej samej treści,
  • brak stosowania adresów kanonicznych, informujących, jaki użyty adres URL jest oryginalny.

Jeśli zaś zjawisko duplicate content zachodzi w przypadku kilku lub więcej domen, może to być powodowane przez:

  • niedozwolone kopiowanie treści, w tym i opisów produktów w przypadku sklepu internetowego;
  • umieszczenie jej fragmentu bez podania źródła i linku do niego.