Grupa odbiorców

Co to jest Grupa odbiorców?

Co to jest grupa odbiorców

Pod tym pojęciem rozumiemy grupy konkretnych odbiorców, do których kierowane są kampanie reklamowe prowadzone w internecie, takie jak np. Google Ads. Jest to podstawa każdych mających przynieść sukces działań marketingowych, a odbiorców dzielimy na kilka grup, najczęściej na podstawie takich kryteriów jak:

  • dane geograficzne, czyli miejsce zamieszkania lub aktualnego przebywania, uzyskiwane zazwyczaj dzięki usłudze geolokalizacji, mogące obejmować konkretne miasto, województwo czy cały kraj;
  • dane demograficzne, wiek odbiorcy, płeć, stan cywilny czy ilość członków rodziny;
  • dane behawioralne, czyli zachowanie dotyczące aktywności w internecie, stron, jakie odwiedzają, informacje, których na nich poszukują, zakupy, jakie robią w sieci;
  • zainteresowania, a znajomość hobby użytkownika pozwala na dokładniejsze dopasowanie wyświetlanych mu reklam, których przygotowanie konkretnie pod tym kątem pozwala ograniczyć koszty kampanii.