Grupa odbiorc贸w

Co to jest grupa odbiorc贸w

Pod tym poj臋ciem rozumiemy grupy konkretnych odbiorc贸w, do kt贸rych kierowane s膮 kampanie reklamowe prowadzone w internecie, takie jak np. Google Ads. Jest to podstawa ka偶dych maj膮cych przynie艣膰 sukces dzia艂a艅 marketingowych, a odbiorc贸w dzielimy na kilka grup, najcz臋艣ciej na podstawie takich kryteri贸w jak:

  • dane geograficzne, czyli miejsce zamieszkania lub aktualnego przebywania, uzyskiwane zazwyczaj dzi臋ki us艂udze geolokalizacji, mog膮ce obejmowa膰 konkretne miasto, wojew贸dztwo czy ca艂y kraj;
  • dane demograficzne, wiek odbiorcy, p艂e膰, stan cywilny czy ilo艣膰 cz艂onk贸w rodziny;
  • dane behawioralne, czyli zachowanie dotycz膮ce aktywno艣ci w internecie, stron, jakie odwiedzaj膮, informacje, kt贸rych na nich poszukuj膮, zakupy, jakie robi膮 w sieci;
  • zainteresowania, a znajomo艣膰 hobby u偶ytkownika pozwala na dok艂adniejsze dopasowanie wy艣wietlanych mu reklam, kt贸rych przygotowanie konkretnie pod tym k膮tem pozwala ograniczy膰 koszty kampanii.