
Pod tym poj臋ciem rozumiemy grupy konkretnych odbiorc贸w, do kt贸rych kierowane s膮 kampanie reklamowe prowadzone w internecie, takie jak np. Google Ads. Jest to podstawa ka偶dych maj膮cych przynie艣膰 sukces dzia艂a艅 marketingowych, a odbiorc贸w dzielimy na kilka grup, najcz臋艣ciej na podstawie takich kryteri贸w jak:
- dane geograficzne, czyli miejsce zamieszkania lub aktualnego przebywania, uzyskiwane zazwyczaj dzi臋ki us艂udze geolokalizacji, mog膮ce obejmowa膰 konkretne miasto, wojew贸dztwo czy ca艂y kraj;
- dane demograficzne, wiek odbiorcy, p艂e膰, stan cywilny czy ilo艣膰 cz艂onk贸w rodziny;
- dane behawioralne, czyli zachowanie dotycz膮ce aktywno艣ci w internecie, stron, jakie odwiedzaj膮, informacje, kt贸rych na nich poszukuj膮, zakupy, jakie robi膮 w sieci;
- zainteresowania, a znajomo艣膰 hobby u偶ytkownika pozwala na dok艂adniejsze dopasowanie wy艣wietlanych mu reklam, kt贸rych przygotowanie konkretnie pod tym k膮tem pozwala ograniczy膰 koszty kampanii.
A
C
- Canonical
- Case Study
- CDN (Content delivery network)
- CLV (Customer Lifetime Value)
- CMS (Content Management System)
- Content Marketing
- Copywriting
- CPA (Cost Per Action)
- CPC (Cost Per Click)
- CPM (Cost Per Mille)
- CPV (Cost Per Visitor)
- Crawler
- Crawl budget
- Cross-selling
- CSS
- CTA (Call to action)
- CTR (Click Through Rate)
D
G
- GDN (Google Display Network)
- Geotargetowanie
- Google Ads
- Google Analytics
- Google Chrome
- Google Data Studio
- Google Merchant Center (GMC)
- Google Moja Firma
- Google News
- Google Panda
- Google Pingwin
- Google Search Console
- Google Sites
- Google Tag Assistant
- Google Tag Manager
- Google Trends
- Grupa odbiorc贸w