Co to jest Grupa odbiorców?

Pod tym pojęciem rozumiemy grupy konkretnych odbiorców, do których kierowane są kampanie reklamowe prowadzone w internecie, takie jak np. Google Ads. Jest to podstawa każdych mających przynieść sukces działań marketingowych, a odbiorców dzielimy na kilka grup, najczęściej na podstawie takich kryteriów jak:
- dane geograficzne, czyli miejsce zamieszkania lub aktualnego przebywania, uzyskiwane zazwyczaj dzięki usłudze geolokalizacji, mogące obejmować konkretne miasto, województwo czy cały kraj;
- dane demograficzne, wiek odbiorcy, płeć, stan cywilny czy ilość członków rodziny;
- dane behawioralne, czyli zachowanie dotyczące aktywności w internecie, stron, jakie odwiedzają, informacje, których na nich poszukują, zakupy, jakie robią w sieci;
- zainteresowania, a znajomość hobby użytkownika pozwala na dokładniejsze dopasowanie wyświetlanych mu reklam, których przygotowanie konkretnie pod tym kątem pozwala ograniczyć koszty kampanii.
A
C
- Canonical
- Case Study
- CDN (Content delivery network)
- CLV (Customer Lifetime Value)
- CMS (Content Management System)
- Content Marketing
- Copywriting
- CPA (Cost Per Action)
- CPC (Cost Per Click)
- CPM (Cost Per Mille)
- CPV (Cost Per Visitor)
- Crawler
- Crawl budget
- Cross-selling
- CSS
- CTA (Call to action)
- CTR (Click Through Rate)
D
G
- GDN (Google Display Network)
- Geotargetowanie
- Google Ads
- Google Analytics
- Google Chrome
- Google Data Studio
- Google Merchant Center (GMC)
- Google Moja Firma
- Google News
- Google Panda
- Google Pingwin
- Google Search Console
- Google Sites
- Google Tag Assistant
- Google Tag Manager
- Google Trends
- Grupa odbiorców