Pojęcie lejka sprzedażowego, nazywanego także dochodowym lub zakupowym łączy się z pojęciem procesu zakupowego. Lejek sprzedażowy to forma wizualnej prezentacji drogi, jaką musi przebyć klient od momentu poznania marki lub produktu aż do samego zakupu. Dzieli się ją na kilka etapów zróżnicowanych pod kątem konkretnego modelu sprzedaży i są to:
- Etap świadomości, w którym klient zyskuje świadomość istnienia danej marki lub produktu.
- Etap zainteresowania, kiedy będąc nimi zainteresowany, zaczyna szukać więcej informacji na ich temat.
- Etap oceny, w którego trakcie klient coraz bardziej skłania się do zakupu, sprawdzając jeszcze, co ma do zaoferowania konkurencja.
- Etap decyzji kończący się dokonaniem zakupu.
- Etap postoceny, dotyczący zazwyczaj sektora B2B, gdzie skorzystanie z ofert często wiąże się z długoterminowym kontraktem. Klient może więc się zastanawiać, czy go przedłużyć.
- Etap kolejnego zakupu, kiedy klient ponownie kupuje produkt albo usługę.
A
C
- Canonical
- Case Study
- CDN (Content delivery network)
- CLV (Customer Lifetime Value)
- CMS (Content Management System)
- Content Marketing
- Copywriting
- CPA (Cost Per Action)
- CPC (Cost Per Click)
- CPM (Cost Per Mille)
- CPV (Cost Per Visitor)
- Crawler
- Crawl budget
- Cross-selling
- CSS
- CTA (Call to action)
- CTR (Click Through Rate)
D
G
- GDN (Google Display Network)
- Geotargetowanie
- Google Ads
- Google Analytics
- Google Chrome
- Google Data Studio
- Google Merchant Center (GMC)
- Google Moja Firma
- Google News
- Google Panda
- Google Pingwin
- Google Search Console
- Google Sites
- Google Tag Assistant
- Google Tag Manager
- Google Trends
- Grupa odbiorców