Działanie polegające na dokładnym nakierowaniu prezentowanych na stronie internetowej treści na odbiorcę według jego miejsca przebywania. Targetowanie może mieć zróżnicowany zasięg, nawet globalny, chociaż zazwyczaj obejmuje użytkowników na mniejszym obszarze, danego miasta, województwa albo kraju. Dane o aktualnym położeniu odbiorcy zbierane są z pomocą geolokalizacji, a ten sposób kierowania reklamy najczęściej wykorzystują niewielkie firmy, chcące zaistnieć na swoim lokalnym rynku zbytu. Reklama dociera do ściśle określonej grupy potencjalnych klientów, zainteresowanych ofertą, wzrasta jednocześnie liczba konwersji, a samą kampanię można też na bieżąco modyfikować.
A
C
- Canonical
- Case Study
- CDN (Content delivery network)
- CLV (Customer Lifetime Value)
- CMS (Content Management System)
- Content Marketing
- Copywriting
- CPA (Cost Per Action)
- CPC (Cost Per Click)
- CPM (Cost Per Mille)
- CPV (Cost Per Visitor)
- Crawler
- Crawl budget
- Cross-selling
- CSS
- CTA (Call to action)
- CTR (Click Through Rate)
D
G
- GDN (Google Display Network)
- Geotargetowanie
- Google Ads
- Google Analytics
- Google Chrome
- Google Data Studio
- Google Merchant Center (GMC)
- Google Moja Firma
- Google News
- Google Panda
- Google Pingwin
- Google Search Console
- Google Sites
- Google Tag Assistant
- Google Tag Manager
- Google Trends
- Grupa odbiorców