Marketing automation

marketing automation

Okre艣lany te偶 jako automatyzacja marketingu, to prowadzenie dzia艂a艅 marketingowych w spos贸b zautomatyzowany, z u偶yciem do tego specjalistycznego oprogramowania. Dzi臋ki temu mo偶na zgromadzi膰 informacje o klientach wykorzystywane nast臋pnie w kampaniach marketingowych. Gromadzi si臋 dane o zainteresowaniach, aktywno艣ci na stronach internetowych oraz dane demograficzne. Pozwala to na kierowanie do nich dok艂adnie dopasowanych tre艣ci reklamowych, wysy艂anych najcz臋艣ciej drog膮 mailow膮 na podstawie utworzonej wcze艣niej bazy odbiorc贸w. Najwa偶niejsze zalety marketingu automatycznego:

  • obni偶enie koszt贸w wynikaj膮cych z minimalizacji zatrudnienia;
  • wysoka efektywno艣膰 prowadzonych dzia艂a艅;
  • budowanie pozytywnego wizerunku firmy czy marki i wzrost zaufania do niej;
  • wi臋ksz膮 lojalno艣膰 klient贸w, dzi臋ki przekazywania im dopasowanych do potrzeb, interesuj膮cych tre艣ci;
  • monitorowanie dzia艂a艅, mi臋dzy innymi wsp贸艂czynnika klikalno艣ci, ilo艣ci odwiedzin danej strony, czy ilo艣ci otwieranych maili.