Określany też jako automatyzacja marketingu, to prowadzenie działań marketingowych w sposób zautomatyzowany, z użyciem do tego specjalistycznego oprogramowania. Dzięki temu można zgromadzić informacje o klientach wykorzystywane następnie w kampaniach marketingowych. Gromadzi się dane o zainteresowaniach, aktywności na stronach internetowych oraz dane demograficzne. Pozwala to na kierowanie do nich dokładnie dopasowanych treści reklamowych, wysyłanych najczęściej drogą mailową na podstawie utworzonej wcześniej bazy odbiorców. Najważniejsze zalety marketingu automatycznego:
- obniżenie kosztów wynikających z minimalizacji zatrudnienia;
- wysoka efektywność prowadzonych działań;
- budowanie pozytywnego wizerunku firmy czy marki i wzrost zaufania do niej;
- większą lojalność klientów, dzięki przekazywania im dopasowanych do potrzeb, interesujących treści;
- monitorowanie działań, między innymi współczynnika klikalności, ilości odwiedzin danej strony, czy ilości otwieranych maili.
A
C
- Canonical
- Case Study
- CDN (Content delivery network)
- CLV (Customer Lifetime Value)
- CMS (Content Management System)
- Content Marketing
- Copywriting
- CPA (Cost Per Action)
- CPC (Cost Per Click)
- CPM (Cost Per Mille)
- CPV (Cost Per Visitor)
- Crawler
- Crawl budget
- Cross-selling
- CSS
- CTA (Call to action)
- CTR (Click Through Rate)
D
G
- GDN (Google Display Network)
- Geotargetowanie
- Google Ads
- Google Analytics
- Google Chrome
- Google Data Studio
- Google Merchant Center (GMC)
- Google Moja Firma
- Google News
- Google Panda
- Google Pingwin
- Google Search Console
- Google Sites
- Google Tag Assistant
- Google Tag Manager
- Google Trends
- Grupa odbiorców