
Polskie tłumaczenie tej angielskiej nazwy to „okruszki chleba” i mianem tym określamy jedną z metod tworzenia nawigacji w obrębie danego serwisu, pozwalającą lepiej zorientować się jego użytkownikowi w aktualnym położeniu. Nawigacja Breadcrumbs, umieszczona zazwyczaj w górnej części strony internetowe, pokazuje mu, w jakim miejscu witryny aktualnie się znajduje i ma najczęściej postać przebytej przez niego ścieżki np:
Strona główna / Kategoria / Produkt
Strona główna / Kategoria / Podstrona 1
Jak widać, stosując ten układ, szybciej możemy poruszać się po stronie, zwłaszcza tej z hierarchicznym układem katalogów oraz plików, zawsze łatwo wracając do punktu wyjściowego i szybko znajdując wszystkie potrzebne informacje. Breadcrumbs są istotne także z punktu widzenia SEO, robotów wyszukiwarki, okruszki są słowami kluczowymi opisującymi treść strony, ułatwiają także wdrożenie linkowania wewnętrznego i zmniejszają współczynnik odrzuceń.
A
C
- Canonical
- Case Study
- CDN (Content delivery network)
- CLV (Customer Lifetime Value)
- CMS (Content Management System)
- Content Marketing
- Copywriting
- CPA (Cost Per Action)
- CPC (Cost Per Click)
- CPM (Cost Per Mille)
- CPV (Cost Per Visitor)
- Crawler
- Crawl budget
- Cross-selling
- CSS
- CTA (Call to action)
- CTR (Click Through Rate)
D
G
- GDN (Google Display Network)
- Geotargetowanie
- Google Ads
- Google Analytics
- Google Chrome
- Google Data Studio
- Google Merchant Center (GMC)
- Google Moja Firma
- Google News
- Google Panda
- Google Pingwin
- Google Search Console
- Google Sites
- Google Tag Assistant
- Google Tag Manager
- Google Trends
- Grupa odbiorców