Kolejne darmowe, praktyczne narzędzie stworzone i udostępniane przez Google używane do sporządzania raportów i wizualizacji zawartych w nich danych. W bardzo prosty sposób umożliwia pobieranie danych z wielu źródeł między innymi takich jak Google Analytics, Google Ads i Google Search Console. Spośród licznych zalet Google Data Studio szczególnie warto podkreślić:
- automatyczną aktualizację umieszczonych w raporcie danych;
- dużą czytelność i wiele opcji prezentacji danych;
- możliwość udostępniania raportów innym użytkownikom np. poprzez pocztę Gmail;
- dostępność darmowych szablonów, wykresów i widżetów zwiększających funkcjonalność;
- ustawienie ram czasowych, czyli okresu, z jakiego mają zostać pobrane dane;
- filtrowanie danych, które chcemy umieścić w raporcie.
A
C
- Canonical
- Case Study
- CDN (Content delivery network)
- CLV (Customer Lifetime Value)
- CMS (Content Management System)
- Content Marketing
- Copywriting
- CPA (Cost Per Action)
- CPC (Cost Per Click)
- CPM (Cost Per Mille)
- CPV (Cost Per Visitor)
- Crawler
- Crawl budget
- Cross-selling
- CSS
- CTA (Call to action)
- CTR (Click Through Rate)
D
G
- GDN (Google Display Network)
- Geotargetowanie
- Google Ads
- Google Analytics
- Google Chrome
- Google Data Studio
- Google Merchant Center (GMC)
- Google Moja Firma
- Google News
- Google Panda
- Google Pingwin
- Google Search Console
- Google Sites
- Google Tag Assistant
- Google Tag Manager
- Google Trends
- Grupa odbiorców