Adres IP (Internet Protocol) jest to unikalny identyfikator złożony z 4 cyfr oddzielony kropkami używany w Internecie oraz w sieciach lokalnych. Wbrew powszechnej opinii nie pozwala on na identyfikację konkretnego urządzenia, ponieważ do jednego adresu można przyporządkować ich więcej. Sam adres IP nie musi być również przypisywany na stałe i może zmieniać się dynamicznie i występować w jednym z dwóch najczęściej stosowanych protokołów:
- IPv4, którego dostępna pula powoli się wyczerpuje, o długości 32 bitów, składający się z czterech bajtów 8-bitowych oddzielony od siebie kropką;
- IPv6, w którym długość adresu zwiększono aż do 128 bitów, zapisuje się go w postaci sekcji 16 – bitowych. Daje większą liczbę dostępnych adresów, większe prędkości i lepsze zabezpieczenia sieci.
A
C
- Canonical
- Case Study
- CDN (Content delivery network)
- CLV (Customer Lifetime Value)
- CMS (Content Management System)
- Content Marketing
- Copywriting
- CPA (Cost Per Action)
- CPC (Cost Per Click)
- CPM (Cost Per Mille)
- CPV (Cost Per Visitor)
- Crawler
- Crawl budget
- Cross-selling
- CSS
- CTA (Call to action)
- CTR (Click Through Rate)
D
G
- GDN (Google Display Network)
- Geotargetowanie
- Google Ads
- Google Analytics
- Google Chrome
- Google Data Studio
- Google Merchant Center (GMC)
- Google Moja Firma
- Google News
- Google Panda
- Google Pingwin
- Google Search Console
- Google Sites
- Google Tag Assistant
- Google Tag Manager
- Google Trends
- Grupa odbiorców