
Definicja algorytmu, oznaczająca zestaw określonych czynności prowadzących do wykonania jakiegoś zadania, słusznie kojarzy się nam od razu z informatyką, a zwłaszcza programowaniem. W przypadku pozycjonowania stron mamy do czynienia z algorytmem Google stosowanym w celu ułatwienia klasyfikowania i znalezienia strony według użytego słowa kluczowego. Algorytmy analizują wiele, a mówi się nawet o setkach czynników wpływających na ranking strony internetowej, dokonując na ich podstawie jej oceny i w ten sposób ustalając miejsce, jakie zajmie w rankingu. Są nieustannie modyfikowane, a mniejsze lub większe zmiany zachodzą w nich praktycznie codziennie. Algorytmy analizują między innymi jakość witryny, w tym i zamieszczanych na niej treści, nielegalne praktyki SEO, naruszenia praw autorskich, a najbardziej znane spośród nich to:
- Panda;
- Pingwin (Penguin);
- Gołąb (Pigeon);
- BERT;
- Koliber (Hummingbird);
- Page Rank;
- Rank Brain.
A
C
- Canonical
- Case Study
- CDN (Content delivery network)
- CLV (Customer Lifetime Value)
- CMS (Content Management System)
- Content Marketing
- Copywriting
- CPA (Cost Per Action)
- CPC (Cost Per Click)
- CPM (Cost Per Mille)
- CPV (Cost Per Visitor)
- Crawler
- Crawl budget
- Cross-selling
- CSS
- CTA (Call to action)
- CTR (Click Through Rate)
D
G
- GDN (Google Display Network)
- Geotargetowanie
- Google Ads
- Google Analytics
- Google Chrome
- Google Data Studio
- Google Merchant Center (GMC)
- Google Moja Firma
- Google News
- Google Panda
- Google Pingwin
- Google Search Console
- Google Sites
- Google Tag Assistant
- Google Tag Manager
- Google Trends
- Grupa odbiorców