
HTML, czyli Hypertext Markup Language, to język używany do tworzenia stron internetowych, nazywanych też dokumentami hipertekstowymi. Pierwsza wersja tego języka ukazała się w latach dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku, a obecnie obowiązująca zgodna ze standardem organizacji World Wide Web Consortium (W3C) to HTML 5. Język ten jest prosty do nauczenia się i wykorzystuje się w nim szereg znaczników, tagów, z których pomocą można sterować rozmieszczeniem poszczególnych elementów witryny:
- akapitów tekstu, w których ustalamy rodzaj i wielkość czcionki, jej pochylenie czy pogrubienie;
- nagłówków rozdzielających akapity, istotnych również dla późniejszego pozycjonowania strony;
- obrazków i zdjęć.
Obecnie języka HTML używa się głównie do sporządzenia tzw. szkieletu strony, a jej wygląd określają kaskadowe arkusze stylów (CSS), znacznie upraszczające tę pracę.
A
C
- Canonical
- Case Study
- CDN (Content delivery network)
- CLV (Customer Lifetime Value)
- CMS (Content Management System)
- Content Marketing
- Copywriting
- CPA (Cost Per Action)
- CPC (Cost Per Click)
- CPM (Cost Per Mille)
- CPV (Cost Per Visitor)
- Crawler
- Crawl budget
- Cross-selling
- CSS
- CTA (Call to action)
- CTR (Click Through Rate)
D
G
- GDN (Google Display Network)
- Geotargetowanie
- Google Ads
- Google Analytics
- Google Chrome
- Google Data Studio
- Google Merchant Center (GMC)
- Google Moja Firma
- Google News
- Google Panda
- Google Pingwin
- Google Search Console
- Google Sites
- Google Tag Assistant
- Google Tag Manager
- Google Trends
- Grupa odbiorców