Pod tym pojęciem rozumiemy znaczniki umieszczane bezpośrednio w kodzie źródłowym, porządkujące, oznaczające i definiujące wszystkie dane pojawiające się na stronie internetowej. Ich podstawowym zadaniem jest opisanie treści strony w sposób zrozumiały dla robotów wyszukiwania Google i innych używanych wyszukiwarek. Są również widoczne dla użytkownika danej strony w postaci informacji pojawiających się w wynikach wyszukiwania pod tytułem i nad opisem witryny. Zyskuje na tym atrakcyjność wyświetlanej w ten sposób strony, korzystnie wyróżnionej w wyszukiwarce i wzbogaconej o takie dane, jak ocena jej samej czy oferowanych przez nią produktów, ich dostępna ilość i średnia cena. Dobrze zastosowane dane strukturalne pozwalają także na zwiększenie współczynnika klikalności, czyli CRT.
A
C
- Canonical
- Case Study
- CDN (Content delivery network)
- CLV (Customer Lifetime Value)
- CMS (Content Management System)
- Content Marketing
- Copywriting
- CPA (Cost Per Action)
- CPC (Cost Per Click)
- CPM (Cost Per Mille)
- CPV (Cost Per Visitor)
- Crawler
- Crawl budget
- Cross-selling
- CSS
- CTA (Call to action)
- CTR (Click Through Rate)
D
G
- GDN (Google Display Network)
- Geotargetowanie
- Google Ads
- Google Analytics
- Google Chrome
- Google Data Studio
- Google Merchant Center (GMC)
- Google Moja Firma
- Google News
- Google Panda
- Google Pingwin
- Google Search Console
- Google Sites
- Google Tag Assistant
- Google Tag Manager
- Google Trends
- Grupa odbiorców