Jest to algorytm wprowadzony przez w 1998 roku, opracowany przez twórców wyszukiwarki, którego zadaniem było określenie, jaką wartość posiada strona internetowa. Każda zindeksowana otrzymywała ocenę w skali od 0 do 10, gdzie 10 to ocena najwyższa. Zasadę działania Google Page Rank oparto na założeniu, że im więcej linków pozyskano z witryny o wysokim współczynniku, tym wyższą moc miała strona, do której prowadziły. Niestety okazało się to nieskuteczne, a w sieci zaczęto na masową skalę handlować linkami ze stron o wysokim Page Rank. Kupno takich linków umożliwiało awans w rankingu wyszukiwarki witrynom niskiej jakości, publikującym mało wartościowe treści. Takie nieetyczne zachowania sprawiły, że Google zaczęło wycofywać ten algorytm ze swojego narzędzia Google Search Console, aż w 2016 roku całkowicie zrezygnowano z jego używania.
A
C
- Canonical
- Case Study
- CDN (Content delivery network)
- CLV (Customer Lifetime Value)
- CMS (Content Management System)
- Content Marketing
- Copywriting
- CPA (Cost Per Action)
- CPC (Cost Per Click)
- CPM (Cost Per Mille)
- CPV (Cost Per Visitor)
- Crawler
- Crawl budget
- Cross-selling
- CSS
- CTA (Call to action)
- CTR (Click Through Rate)
D
G
- GDN (Google Display Network)
- Geotargetowanie
- Google Ads
- Google Analytics
- Google Chrome
- Google Data Studio
- Google Merchant Center (GMC)
- Google Moja Firma
- Google News
- Google Panda
- Google Pingwin
- Google Search Console
- Google Sites
- Google Tag Assistant
- Google Tag Manager
- Google Trends
- Grupa odbiorców