CPC (Cost Per Click)

Co to jest CPC

Jest to jeden ze sposob贸w rozlicze艅 stosowanych w kampanii Google Ads, w kt贸rym reklamodawca ponosi koszty za ka偶de wa偶ne klikni臋cie w przygotowan膮 dla niego reklam臋, a jej wy艣wietlenie w Google jest bezp艂atne. CPC znajduje zastosowanie mi臋dzy innymi w kampaniach sprzeda偶owych, w kt贸rych wa偶ne jest dok艂adnie zmierzenie ich efektywno艣ci. Rzeczywiste koszty, jakie musi ponie艣膰 zlecaj膮cy, zale偶膮 od takich czynnik贸w jak:

  • bran偶a, w kt贸rej firma prowadzi dzia艂alno艣膰;
  • rodzaj i jako艣膰 przygotowanej reklamy;
  • u偶yte s艂owa kluczowe, a powinny to by膰 frazy daj膮ce najwy偶sz膮 konwersj臋;
  • wyszukiwarka, w kt贸rej b臋dzie wy艣wietlana reklama, a najcz臋艣ciej jest to Google.