
PPC (Pay Per Click), czyli płatność za kliknięcie, to kolejna często stosowana metoda rozliczenia za kampanię reklamową w Internecie. Koszty są liczne w momencie, gdy użytkownik kliknie w baner kierujący go np. do sklepu internetowego, a samo wyświetlenie bannera jest bezpłatne. Ten sposób rozliczenia jest jednym z podstawowych w kampaniach Google Ads. Reklamodawca może wcześniej zaplanować jej budżet, a koszt jednego kliknięcia zależy od jakości przygotowanej reklamy. Zalety PPC (Pay Per Click) to:
- płatność dopiero za uzyskane rezultaty;
- mierzalność tych rezultatów;
- możliwość modyfikacji kampanii w trakcie jej trwania, nie tylko budżetu, ale i słów kluczowych.
Wady to z kolei konieczność stałego monitorowania prowadzonych działań, a pozytywne efekty są tylko do momentu ponoszenia opłat.
A
C
- Canonical
- Case Study
- CDN (Content delivery network)
- CLV (Customer Lifetime Value)
- CMS (Content Management System)
- Content Marketing
- Copywriting
- CPA (Cost Per Action)
- CPC (Cost Per Click)
- CPM (Cost Per Mille)
- CPV (Cost Per Visitor)
- Crawler
- Crawl budget
- Cross-selling
- CSS
- CTA (Call to action)
- CTR (Click Through Rate)
D
G
- GDN (Google Display Network)
- Geotargetowanie
- Google Ads
- Google Analytics
- Google Chrome
- Google Data Studio
- Google Merchant Center (GMC)
- Google Moja Firma
- Google News
- Google Panda
- Google Pingwin
- Google Search Console
- Google Sites
- Google Tag Assistant
- Google Tag Manager
- Google Trends
- Grupa odbiorców