Banner image

PPC (Pay Per Click)

Co to jest PPC (Pay Per Click)?

PPC (Pay per Click)

PPC (Pay Per Click), czyli p艂atno艣膰 za klikni臋cie, to kolejna cz臋sto stosowana metoda rozliczenia za kampani臋 reklamow膮 w Internecie. Koszty s膮 liczne w momencie, gdy u偶ytkownik kliknie w baner kieruj膮cy go np. do sklepu internetowego, a samo wy艣wietlenie bannera jest bezp艂atne. Ten spos贸b rozliczenia jest jednym z podstawowych w kampaniach Google Ads. Reklamodawca mo偶e wcze艣niej zaplanowa膰 jej bud偶et, a koszt jednego klikni臋cia zale偶y od jako艣ci przygotowanej reklamy. Zalety PPC (Pay Per Click) to:

  • p艂atno艣膰 dopiero za uzyskane rezultaty;
  • mierzalno艣膰 tych rezultat贸w;
  • mo偶liwo艣膰 modyfikacji kampanii w trakcie jej trwania, nie tylko bud偶etu, ale i s艂贸w kluczowych.

Wady to z kolei konieczno艣膰 sta艂ego monitorowania prowadzonych dzia艂a艅, a pozytywne efekty s膮 tylko do momentu ponoszenia op艂at.