PPC (Pay Per Click)

Co to jest PPC (Pay Per Click)?

PPC (Pay per Click)

PPC (Pay Per Click), czyli płatność za kliknięcie, to kolejna często stosowana metoda rozliczenia za kampanię reklamową w Internecie. Koszty są liczne w momencie, gdy użytkownik kliknie w baner kierujący go np. do sklepu internetowego, a samo wyświetlenie bannera jest bezpłatne. Ten sposób rozliczenia jest jednym z podstawowych w kampaniach Google Ads. Reklamodawca może wcześniej zaplanować jej budżet, a koszt jednego kliknięcia zależy od jakości przygotowanej reklamy. Zalety PPC (Pay Per Click) to:

  • płatność dopiero za uzyskane rezultaty;
  • mierzalność tych rezultatów;
  • możliwość modyfikacji kampanii w trakcie jej trwania, nie tylko budżetu, ale i słów kluczowych.

Wady to z kolei konieczność stałego monitorowania prowadzonych działań, a pozytywne efekty są tylko do momentu ponoszenia opłat.