Co to jest CTR (Click Through Rate)?

Polskie tłumaczenie skrótu CTR (Click Through Rate) to współczynnik klikalności, który oznacza stosunek kliknięć w daną reklamę do ilości jej wyświetleń liczony w procentach. Pozwala to na dokonanie dokładnej analizy prowadzonych działań marketingowych, a można go stosować nie tylko do reklam, ale i użytych słów kluczowych. Największe znaczenie CTR ma w przypadku reklam wyświetlanych w ramach kampanii Google Ads i jeśli jest wysoki, to możemy przyjąć, że treści reklamowe zostały odpowiednio dopasowane względem potrzeb odbiorców. Wpływ na wysokość współczynnika klikalności ma między innymi:
- rodzaj reklamy;
- branża prowadzonej działalności;
- rodzaj reklamowanego produktu albo usługi.
A
C
- Canonical
- Case Study
- CDN (Content delivery network)
- CLV (Customer Lifetime Value)
- CMS (Content Management System)
- Content Marketing
- Copywriting
- CPA (Cost Per Action)
- CPC (Cost Per Click)
- CPM (Cost Per Mille)
- CPV (Cost Per Visitor)
- Crawler
- Crawl budget
- Cross-selling
- CSS
- CTA (Call to action)
- CTR (Click Through Rate)
D
G
- GDN (Google Display Network)
- Geotargetowanie
- Google Ads
- Google Analytics
- Google Chrome
- Google Data Studio
- Google Merchant Center (GMC)
- Google Moja Firma
- Google News
- Google Panda
- Google Pingwin
- Google Search Console
- Google Sites
- Google Tag Assistant
- Google Tag Manager
- Google Trends
- Grupa odbiorców