Jest to następny często stosowany model rozliczenia za reklamy prezentowane w ramach kampanii internetowej, w tym i Google Ads, które zleceniodawca ponosi tylko w przypadku wykonania określonej akcji przez użytkownika, kliknięcia w link reklamowy, zapisania się do newslettera, przesłania wypełnionego formularza kontaktowego, rejestracji na stronie internetowej sklepu, czy dokonania samego zakupu. Reklamodawca płaci tu więc za konkretne efekty, jakie przyniosła zastosowana forma reklamy. CPA to jednocześnie niezwykle ważny wskaźnik efektywności prowadzonych działań marketingowych, który obliczamy dzieląc po prostu całkowite koszty kampanii przez liczbę kliknięć w reklamę.
A
C
- Canonical
- Case Study
- CDN (Content delivery network)
- CLV (Customer Lifetime Value)
- CMS (Content Management System)
- Content Marketing
- Copywriting
- CPA (Cost Per Action)
- CPC (Cost Per Click)
- CPM (Cost Per Mille)
- CPV (Cost Per Visitor)
- Crawler
- Crawl budget
- Cross-selling
- CSS
- CTA (Call to action)
- CTR (Click Through Rate)
D
G
- GDN (Google Display Network)
- Geotargetowanie
- Google Ads
- Google Analytics
- Google Chrome
- Google Data Studio
- Google Merchant Center (GMC)
- Google Moja Firma
- Google News
- Google Panda
- Google Pingwin
- Google Search Console
- Google Sites
- Google Tag Assistant
- Google Tag Manager
- Google Trends
- Grupa odbiorców