Link building, czym jest i jak wpływa na pozycjonowanie strony

Link building, czym jest i jak wpływa na pozycjonowanie strony

15 kwietnia 2021

Nawet najlepiej zrobiona strona internetowa, funkcjonalna, przyjazna u┼╝ytkownikom, perfekcyjna pod wzgl─Ödem technicznym, przyci─ůgaj─ůca wzrok swoim atrakcyjnym wygl─ůdem i prezentuj─ůca arcyciekawe tre┼Ťci wymaga pozycjonowania. Bez optymalizacji dok┼éadnie pod k─ůtem SEO, czyli Search Engine Optimization, nie b─Ödzie mo┼╝liwe zaistnienie w┼Ťr├│d wielu podobnych w globalnej sieci i zaj─Öcie wysokiej pozycji na li┼Ťcie wyszukiwania u┼╝ywanych wyszukiwarek stron, na czele oczywi┼Ťcie z Google. Wymaga to podj─Öcia wielu dzia┼éa┼ä, a jedno z nich, o kt├│re bezwzgl─Ödnie nale┼╝y zadba─ç, to link building, czyli pozyskiwanie warto┼Ťciowych link├│w z zewn─Ötrznych ┼║r├│de┼é.

Czym w┼éa┼Ťciwie s─ů linki?

Zanim jednak poka┼╝emy, w jaki spos├│b pozyskiwa─ç takie linki, powinni┼Ťmy si─Ö dowiedzie─ç, czym w┼éa┼Ťciwie one s─ů i z jakimi ich postaciami czy rodzajami mo┼╝emy zetkn─ů─ç si─Ö, odwiedzaj─ůc strony internetowe. Taka wiedza z pewno┼Ťci─ů przyda si─Ö do lepszego zrozumienia og├│lnych zasad pozycjonowania strony oraz idei samego link buildingu.

Czym zatem jest link, znany r├│wnie┼╝ pod nazw─ů hiper┼é─ůcza, albo bardziej swojsko brzmi─ůc─ů, odno┼Ťnika. Istnieje wiele definicji tego poj─Öcia, mniej lub bardziej zrozumia┼éych, ale m├│wi─ůc o linku, mamy po prostu na my┼Ťli element nawigacyjny umieszczony na stronie internetowej. Po klikni─Öciu przenosi on u┼╝ytkownika do innego miejsca w obr─Öbie tej samej witryny albo prowadzi do strony zewn─Ötrznej i ma zazwyczaj posta─ç:

Adresu URL

Czyli adresu wpisywanego w przegl─ůdark─Ö, kt├│rego nazwa jest skr├│tem od angielskiego wyra┼╝enia Uniform Resource Locator, czyli ujednolicony format adresowania zasob├│w Internetu. Typowy adres URL sk┼éada si─Ö z kilku kolejno u┼éo┼╝onych element├│w:

  • protoko┼éu, okre┼Ťlaj─ůcego, z jakim rodzajem us┼éugi mamy do czynienia i w przypadku stron internetowych jest to http lub https;
  • hostu, etykiety, unikalnej nazwy domeny umo┼╝liwiaj─ůcej jej identyfikacj─Ö w sieci;
  • ┼Ťcie┼╝ki, drogi, kt├│ra docieramy do lokalizacji konkretnego pliku na serwerze;
  • zapytania, parametru pozwalaj─ůcego przekaza─ç informacje za po┼Ťrednictwem adresu URL;
  • fragmentu, elementu wskazuj─ůcego na okre┼Ťlony element w tre┼Ťci prezentowanej na danej stronie.

Anchora

Kr├│tkiego opisu w postaci fragmentu tekstu, pod kt├│rym kryje si─Ö w┼éa┼Ťnie odno┼Ťnik, czyli link, zawieraj─ůcy w sobie zazwyczaj okre┼Ťlone s┼éowo kluczowe. Tutaj r├│wnie┼╝ wyr├│┼╝niamy kilka rodzaj├│w anchor├│w, takich jak:

  • exact match, nazywany anchorem sprzeda┼╝owym, maj─ůcy ┼Ťci┼Ťle dopasowan─ů fraz─Ö kluczow─ů, na kt├│r─ů pozycjonujemy stron─Ö;
  • partial match, anchor p├│┼ésprzeda┼╝owy, bardziej bezpieczny, w kt├│rym zawarto rozbudowan─ů lub zmienion─ů fraz─Ö kluczow─ů;
  • zero match, nazywany anchorem t┼éa, link, w kt├│rym nie umieszcza si─Ö s┼éowa kluczowego, ale zach─Öt─Ö do podj─Öcia akcji przez u┼╝ytkownik├│w odwiedzaj─ůcych stron─Ö.

Najcz─Ö┼Ťciej stosowane rodzaje link├│w?

link building infografika

Wiemy ju┼╝, czym s─ů linki i w jakich dw├│ch postaciach zazwyczaj wyst─Öpuj─ů, warto r├│wnie┼╝ pozna─ç najcz─Ö┼Ťciej u┼╝ywane rodzaje hiper┼é─ůczy, co u┼éatwi jednocze┼Ťnie ich prawid┼éow─ů identyfikacj─Ö. Dzi─Öki nim b─Ödzie r├│wnie┼╝ mo┼╝liwe sprawne poruszanie si─Ö po stronie i znalezienie na niej wszystkich niezb─Ödnych informacji. Najcz─Ö┼Ťciej u┼╝ywane typy link├│w to:

Linki zewn─Ötrzne, czyli przychodz─ůce do strony

Czyli dok┼éadnie takie, na kt├│rych mo┼╝na oprze─ç skuteczny link building. Linki zewn─Ötrzne to te, kt├│re prowadz─ů do naszej strony z innych witryn albo wprost przeciwnie, z naszej witryny do nich. S─ů najbardziej po┼╝─ůdane, zw┼éaszcza je┼Ťli pochodz─ů z naprawd─Ö warto┼Ťciowych, godnych zaufania ┼║r├│de┼é, maj─ůc du┼╝e znaczenie w procesie pozycjonowania strony. Linki zewn─Ötrzne mo┼╝emy podzieli─ç na dwa podtypy:

  • linki naturalne, umieszczane przez innych u┼╝ytkownik├│w Internetu, kt├│rych zainteresowa┼éy tre┼Ťci publikowane na naszej stronie i uznali je za warto┼Ťciowe i godne polecenia;
  • linki nienaturalne, o kt├│rych mo┼╝na powiedzie─ç, ┼╝e s─ů umieszczane ÔÇ×na si┼é─ÖÔÇŁ, maj─ůce posta─ç nachalnej zach─Öty do klikni─Öcia w nie np. ÔÇ×wejd┼║ i sprawd┼║ najnowsz─ů ofert─ÖÔÇŁ, spamu publikowanego na forach internetowych i w komentarzach pod wpisami.

Linki wewn─Ötrzne, u┼éatwiaj─ůce poruszanie si─Ö po stronie

Prowadz─ůce do r├│┼╝nych podstron w ramach tej samej witryny, u┼éatwiaj─ůce u┼╝ytkownikom poruszanie si─Ö po niej, a robotom wyszukiwarki, takiej jak Google, okre┼Ťlenie dw├│ch wa┼╝nych parametr├│w w procesie indeksacji strony:

  • jej struktury;
  • hierarchii wszystkich podstron wchodz─ůcych w jej sk┼éad.

Linki z atrybutem dofollow

Zawieraj─ůce w swoim kodzie HTML atrybut dofollow nakazuj─ůcy robotom wyszukiwarki odwiedzenie strony, do kt├│rej prowadzi, informuj─ůcy je, ┼╝e witryna prezentuje warto┼Ťciowe tre┼Ťci, b─Öd─ůc jednocze┼Ťnie godn─ů zaufania. Linki dofollow maj─ů du┼╝e znaczenie w procesie SEO, wp┼éywaj─ůc korzystnie na podniesienie pozycji strony w rankingu wyszukiwania.

Domy┼Ťlnie ka┼╝dy link umieszczony w kodzie ┼║r├│d┼éowym strony jest traktowany jako dofollow, ale nic oczywi┼Ťcie nie stoi na przeszkodzie, aby taki atrybut doda─ç przy odno┼Ťniku i ma on wtedy posta─ç:

<a href=ÔÇŁhttps://seospace.pl/ÔÇŁ rel=ÔÇŁdofollowÔÇŁ>Seospace</a>

Warto na swojej stronie stosowa─ç w┼éa┼Ťnie ten rodzaj link├│w, b─Öd─ůcy jedn─ů z podstaw skutecznego link buildingu, a najwa┼╝niejsze zalety ich u┼╝ycia to:

  • przekazanie tzw. mocy witryny, na kt├│rej zosta┼éy umieszczone, do strony, do kt├│rej prowadz─ů, co mo┼╝e wydatnie przyczyni─ç si─Ö do zwi─Ökszenia jej popularno┼Ťci;
  • zwi─Ökszenie zaufania do niej, w momencie, kiedy link dofollow znajduje si─Ö na stronie z wysokim wsp├│┼éczynnikiem Trust Rank;
  • przekazywanie warto┼Ťci anchor text, u┼éatwiaj─ůcy pozycjonowanie strony na poszczeg├│lne frazy kluczowe.

Linki z atrybutem nofollow

Maj─ůce w kodzie atrybut o takiej nazwie, nadawany zazwyczaj linkom wychodz─ůcym oraz wewn─Ötrznym, o kt├│rym najpro┼Ťciej mo┼╝na powiedzie─ç, ┼╝e stanowi odwrotno┼Ť─ç atrybutu dofollow, a link ma w tym przypadku posta─ç:

<a href=ÔÇŁhttps://www.nazwa_strony.pl/ÔÇŁ rel=ÔÇŁnofollowÔÇŁ>tekst linku<a>

Zadaniem atrybutu nofollow jest informowanie robot├│w wyszukiwania, aby nie przechodzi┼éy pod podany w linku adres. Wydawa─ç by si─Ö mog┼éo, ┼╝e ten rodzaj link├│w nie ma wi─Ökszego praktycznego znaczenia, jednak jego zastosowanie niesie ze sob─ů pewne korzy┼Ťci dla pozycjonowania. R├│┼╝nicuj─ů profil link├│w prowadz─ůcych do strony, dzi─Öki czemu wygl─ůda ona w oczach robot├│w np. Google bardziej naturalnie, mog─ů r├│wnie┼╝ wp┼éywa─ç korzystnie na struktur─Ö link├│w.

Jak pozna─ç, kt├│re linki s─ů warto┼Ťciowe

link building on laptop

Parafrazuj─ůc stare przys┼éowie, odno┼Ťnik odno┼Ťnikowi nier├│wny, dlatego planuj─ůc link building na swojej stronie, trzeba starannie oceni─ç warto┼Ť─ç link├│w dla wyszukiwarki, a czynniki, na kt├│re warto zwr├│ci─ç szczeg├│ln─ů uwag─Ö to:

  • zgodno┼Ť─ç linku z tematyk─ů strony, do kt├│rej prowadzi;
  • miejsce umieszczenia w strukturze strony;
  • wska┼║nik autorytetu danej strony np. Domain Rating, jaki pokazuje opisywany ju┼╝ przeze mnie Ahrefs;
  • atrybut linku, dofollow lub nofollow;
  • widoczno┼Ť─ç podstrony z linkiem w sieci na konkretne s┼éowa kluczowe;
  • wielko┼Ť─ç ruchu, jaki dany link generuje.

Znaczenie link buildingu dla pozycjonowania strony i prowadzenia firmy

Znaczenia procesu pozycjonowania strony nie trzeba chyba nikomu przestawia─ç. Wspomn─Ö tylko, ┼╝e bez niego jest praktycznie niemo┼╝liwe zaistnienie w globalnej sieci, szczeg├│lnie wa┼╝ne w przypadku firm, kt├│re w ten spos├│b mog─ů wyprzedzi─ç istniej─ůc─ů konkurencj─Ö w swojej bran┼╝y. Staje si─Ö to mo┼╝liwe w momencie, kiedy to nasza strona znajdzie si─Ö wy┼╝ej w wynikach wyszukiwania od ich witryn, a istotny wp┼éyw ma na to r├│wnie┼╝ w┼éa┼Ťciwie przeprowadzony link building.

Ma on r├│wnie┼╝ niebagatelne znaczenie dla samego prowadzenia dzia┼éalno┼Ťci gospodarczej, mo┼╝na wi─Öc uzna─ç go za istotny element ka┼╝dej profesjonalnej kampanii content marketingowej. Dlatego warto po┼Ťwi─Öci─ç czas zdobywaniu link├│w prowadz─ůcych do naszej strony, wp┼éywaj─ůcych pozytywnie na:

  • widoczne zwi─Ökszenie ruchu na stronie;
  • lepsz─ů widoczno┼Ť─ç strony w wyszukiwarkach, przede wszystkim w Google;
  • podniesienie pozycji strony w Google Page Rank;
  • zwi─Ökszenie szybko┼Ťci wszystkich podstron witryny;
  • wy┼╝szy autorytet strony w oczach u┼╝ytkownik├│w;
  • wzrost zaufania do oferowanej marki;
  • jej lepsz─ů rozpoznawalno┼Ť─ç na tle konkurencji;
  • pomoc w budowie korzystnego wizerunku eksperta w swojej bran┼╝y.

Sk─ůd zdobywa─ç warto┼Ťciowe linki do naszej strony

Skoro wiemy ju┼╝, na jakich najwa┼╝niejszych typach link├│w opiera si─Ö link building, to nast─Öpnym wa┼╝nym krokiem jest ich zdobycie i podniesienie miejsca naszej strony w rankingu wyszukiwania. ┼╣r├│d┼éa link├│w powinny by─ç wiarygodne, zgodne z zasadami preferowanymi przez wyszukiwark─Ö Google, co ma wp┼éyw na postrzeganie przez ni─ů danej strony. Strategii pozyskiwania link├│w jest wiele, mniej lub bardziej skutecznych, ale te, kt├│re zdecydowanie warto zastosowa─ç to:

Artykuły sponsorowane

Najpopularniejszy i najcz─Ö┼Ťciej stosowany spos├│b pozyskiwania link├│w zewn─Ötrznych, kt├│ry r├│wnie┼╝ oferujemy klientom zainteresowanych promocj─ů swojej strony w SEOSPACE. Pod poj─Öciem artyku┼éu sponsorowanego rozumiemy teksty b─Öd─ůce form─ů natywnej reklamy, subtelnej i nienachalnej, publikowane na stronach internetowych. U┼╝ywa si─Ö ich zwykle w celu promocji okre┼Ťlonej marki, produktu, us┼éugi lub oferuj─ůcej je firmy.

Ten typ artyku┼é├│w, r├│wnie┼╝ o charakterze eksperckim, publikuje si─Ö na zewn─Ötrznych, cudzych stronach po uiszczeniu okre┼Ťlonej op┼éaty. Oczywi┼Ťcie nie mog─ů to by─ç przypadkowe strony, tylko te, kt├│re mog─ů przynie┼Ť─ç zamierzone korzy┼Ťci i warto przedtem sprawdzi─ç, korzystaj─ůc np. z narz─Ödzia Ahrefs czy SurferSEO, mi─Ödzy innymi takie ich wska┼║niki, jak:

  • Domain Rating, okre┼Ťlaj─ůcy wiarygodno┼Ť─ç domeny, a im jest wy┼╝szy, tym lepszy profil link├│w i szybsze efekty, jakie przyniesie ich umieszczenie;
  • widoczno┼Ť─ç strony, czyli ilo┼Ť─ç s┼é├│w kluczowych, na kt├│re domena jest klasyfikowana w rankingu TOP50 Google;
  • ruch na stronie, miesi─Öczna liczba odwiedzaj─ůcych j─ů unikatowych u┼╝ytkownik├│w.

Dobrze napisany i warto┼Ťciowy z punktu widzenia link building artyku┼é sponsorowany powinien si─Ö charakteryzowa─ç:

  • wysok─ů jako┼Ťci─ů merytoryczn─ů;
  • zgodno┼Ťci─ů tematyczn─ů z profilem dzia┼éalno┼Ťci zleceniodawcy;
  • stuprocentow─ů unikalno┼Ťci─ů, poprawno┼Ťci─ů stylistyczn─ů, gramatyczn─ů i interpunkcyjn─ů;
  • j─Özykiem dostosowanym do potrzeb odbiorcy;
  • odpowiednim, nie za du┼╝ym nasyceniem s┼éowami kluczowymi;
  • d┼éugo┼Ťci─ů nieprzekraczaj─ůc─ů maksymalnie 5 ÔÇô 6 tys. znak├│w, przekazaniem tylko najistotniejszych informacji z punktu widzenia odbiorcy;
  • umieszczeniem odpowiedniej ilo┼Ťci i rodzaj├│w link├│w prowadz─ůcych do strony zleceniodawcy np. brandowych albo w postaci adresu URL.

Teksty tworzone na zaplecze SEO

Link Building

Pisane na strony internetowe, nad kt├│rymi firma oferuj─ůca tak─ů us┼éug─Ö posiada pe┼én─ů kontrol─Ö i to administratorzy decyduj─ů co i kiedy b─Ödzie na nich publikowane. Pozyskiwanie link├│w z tzw. zaplecza SEO wymaga jego odpowiedniego przygotowania, wysokiej jako┼Ťci stron np. o charakterze blogowym o tematyce zgodnej ze wspomnianym profilem dzia┼éalno┼Ťci klienta.

Na takich stronach nale┼╝y publikowa─ç tre┼Ťci przekazuj─ůce odbiorcom dok┼éadnie takie informacje, jakich potrzebuj─ů, teksty wysokiej jako┼Ťci, kt├│re mog─ů by─ç dla nich naprawd─Ö przydatne. Warto r├│wnie┼╝ zaprosi─ç u┼╝ytkownik├│w do aktywno┼Ťci, daj─ůc im mo┼╝liwo┼Ť─ç pozostawiania komentarzy pod artyku┼éami, czy zapisania si─Ö do newslettera. Takie dzia┼éanie, mimo stosunkowo sporych koszt├│w stworzenia takich stron, mo┼╝e przynie┼Ť─ç oczekiwane efekty:

  • pomoc we wspomnianej budowie pozytywnego wizerunku firmy;
  • stworzenie spo┼éeczno┼Ťci skupionej wok├│┼é niej, grona potencjalnych klient├│w;
  • zwi─Ökszenie ruchu generowanego przede wszystkim z Google;
  • podniesienie pozycji w rankingu tej i innych wyszukiwarek;
  • lepsz─ů widoczno┼Ť─ç strony, zw┼éaszcza na tle konkurencji.

Blog internetowy na stronie firmowej

Z kt├│rego stworzeniem nie powinno by─ç wi─Ökszych problem├│w, blog ekspercki jest ju┼╝ bowiem obowi─ůzkow─ů cz─Ö┼Ťci─ů ka┼╝dej strony firmowej. Stanowi on doskona┼ée uzupe┼énienie oferty, pokazuj─ůc np. spos├│b u┼╝ycia, wady i zalety sprzedawanych produkt├│w czy us┼éug. Pozwala r├│wnie┼╝ na zdobycie cennego ruchu organicznego, uzyskania wielu warto┼Ťciowych link├│w zewn─Ötrznych, co jest mo┼╝liwe dzi─Öki zainteresowaniu odbiorc├│w prezentowanymi na stronie tre┼Ťciami.

Pasjonuj─ůce, ciekawie napisane teksty, przekazuj─ůce istotne informacje i regularnie aktualizowane, skutkuj─ů umieszczeniem naturalnych link├│w na stronach lub profilach w mediach spo┼éeczno┼Ťciowych czytaj─ůcych je u┼╝ytkownik├│w. Takiej reklamy nie jest w stanie nic zast─ůpi─ç i dlatego warto zawsze dba─ç o wysoka jako┼Ť─ç tego, co chcemy opublikowa─ç na swojej stronie.

Linki partnerskie

Metoda pozyskiwania link├│w pozwalaj─ůca szybko rozszerzy─ç i uzupe┼éni─ç istniej─ůcych ju┼╝ profil link├│w na naszej stronie. Najcz─Östszym sposobem ich pozyskania jest nawi─ůzanie wsp├│┼épracy z firmami zainteresowanymi promocj─ů oferowanych produkt├│w, r├│wnie┼╝ posiadaj─ůcymi swoje strony internetowe. Na nich mo┼╝na umieszcza─ç linki do swojej witryny lub jej okre┼Ťlonych podstron, odpowiadaj─ůcych tematycznie dzia┼éalno┼Ťci partner├│w.

Pozyskanie w ten spos├│b link├│w prowadz─ůcych do naszej strony mo┼╝e okaza─ç si─Ö niezwykle korzystne, zw┼éaszcza gdy nasi partnerzy tak samo przywi─ůzuj─ů du┼╝─ů wag─Ö do w┼éa┼Ťciwej promocji swoich witryn firmowych. Ca┼éy czas aktualizuj─ů zamieszczane na nich tre┼Ťci, dbaj─ů o ich wysok─ů jako┼Ť─ç i optymalizacj─Ö, ┼é─ůcznie z innymi elementami strony, pod k─ůtem pozycjonowania.

Komentarze

Umieszczane zar├│wno na tematycznych forach internetowych, jak i pod wpisami na blogach, tak┼╝e powi─ůzanych tematycznie z profilem prowadzonej dzia┼éalno┼Ťci. W zostawianych komentarzach mo┼╝emy, oczywi┼Ťcie tylko, gdy regulamin na to pozwala, zamie┼Ťci─ç link do konkretnego wpisu na swojej stronie, daj─ůcego np. rozwi─ůzanie problemu, kt├│rego dotyczy dyskusja.

Stanowczo niedozwolone i jednocze┼Ťnie ┼║le widziane przez administrator├│w danego forum, jest umieszczanie komentarza w postaci samego linku, bez merytorycznego odniesienia si─Ö do tre┼Ťci artyku┼éu. Takie post─Öpowanie mo┼╝e zosta─ç uznane za spamowanie i ko┼äczy si─Ö to zwykle usuni─Öciem u┼╝ytkownika z forum. Nie umieszczajmy te┼╝ du┼╝ych ilo┼Ťci link├│w na przypadkowych stronach, trzeba raczej wybra─ç warto┼Ťciowe witryny, generuj─ůce du┼╝y ruch i zajmuj─ůce wysok─ů pozycj─Ö w wynikach wyszukiwania Google. Najcz─Ö┼Ťciej stosowane metody pozyskania link├│w zewn─Ötrznych z for├│w to:

  • umieszczenie link├│w w swoim profilu;
  • umieszczenie ich w podpisie, sygnaturze wy┼Ťwietlanej automatycznie pod ka┼╝dym postem;
  • posty z zamieszczonym w nich linkiem zewn─Ötrznym.

Portale spo┼éeczno┼Ťciowe

Posiadanie konta na popularnych portalach spo┼éeczno┼Ťciowych sta┼éo si─Ö tak samo obowi─ůzkowe, jak firmowej strony internetowej. Korzy┼Ťci z przeprowadzenia kampanii content marketingowej w social mediach s─ů oczywiste, a Facebook, Twitter, czy Instagram, pozwalaj─ů te┼╝ na zamieszczanie link├│w prowadz─ůcych prosto do wpis├│w na stronie internetowej.

Linki umieszczane w tych miejscach mog─ů mie─ç r├│┼╝n─ů form─Ö, od najprostszych tekstowych, a┼╝ po graficzne albo filmy video. Dzi─Öki nim mo┼╝na przeprowadzi─ç naprawd─Ö skuteczny link building umo┼╝liwiaj─ůcy:

  • podwy┼╝szenie miejsca witryny firmowej w rankingu Google, i to stosunkowo niskim kosztem;
  • dotarcie do docelowej grupy okre┼Ťlonej wcze┼Ťniej grupy odbiorc├│w;
  • wygenerowanie wi─Ökszego ruchu na stronie firmowej.

Katalogi link├│w

Jeszcze do niedawna by┼éa to jedna z najcz─Ö┼Ťciej u┼╝ywanych metod pozyskiwania link├│w i co za tym idzie, podniesienia pozycji strony w rankingu wyszukiwania, co jednak powodowa┼éo pewne nadu┼╝ycia. Aby im zapobiec, Google zmieni┼éo w 2012 roku spos├│b indeksacji stron, tworz─ůc algorytm Pingwin, eliminuj─ůcy nielegalne metody pozycjonowania stron.

Dzia┼éanie Pingwina obejmowa┼éo r├│wnie┼╝ kontrol─Ö profilu link├│w oraz ┼║r├│de┼é ich pochodzenia, co spowodowa┼éo, ┼╝e katalogi szybko straci┼éy racj─Ö bytu, nie wp┼éywaj─ůc w znacz─ůcy spos├│b na podwy┼╝szenie miejsca na li┼Ťcie wyszukiwania. Cz─Ö┼Ť─ç specjalist├│w od SEO wykorzystuje je jedynie po to, aby tworzony profil link├│w by┼é bardziej naturalny i zr├│┼╝nicowany, ale nie mo┼╝na ich ju┼╝ traktowa─ç, jako najwa┼╝niejsze ┼║r├│d┼éo ich pozyskania.

4 Comments

  • Mirek
    23 kwietnia 2021

    Chyba komplet informacji. Link building powinien by─ç zr├│wnowa┼╝ony. Lepiej nie skupia─ç si─Ö na jednym ┼║r├│dle link├│w np. ze stron partnerskich czy katalog├│w bran┼╝owych, warto zadba─ç o artyku┼éy eksperckie kt├│re s─ů napisane na podstawie do┼Ťwiadczenia zwi─ůzanego z tematem najlepiej jak w takim artykule lokuj─Ö si─Ö nie tylko link do strony ale i mark─Ö.

    • Piotr P┼éucienniczak
      23 kwietnia 2021

      Dzi─Ökujemy za komentarz.

  • Anna
    30 marca 2022

    Linki zwrotne u nas odegra┼éy du┼╝─ů rol─Ö i pozycjonowanie dzia┼éa.

  • Robert
    8 lipca 2022

    Dla szeregowego blogera wbicie si─Ö w top 10 google graniczy z cudem. Fizycznie niema mo┼╝liwo┼Ťci, aby dotrze─ç do odbiorcy bez wali o pozycjonowanie i teraz – zastanawiaj─ůc si─Ö g┼é─Öbiej ile bezsensownych danych powstaje tylko dlatego, ┼╝eby by┼éy na sztuk─Ö [zaplecza stron itp]

  • Zostaw odpowied┼║

    Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczy─ç spam. Dowiedz si─Ö wi─Öcej jak przetwarzane s─ů dane komentarzy.