Jak zwiększyć widoczność strony w Google w 10 krokach

Nawet najlepiej zrobiona strona, w tym niezwykle atrakcyjna graficznie, nie będzie widoczna w globalnej sieci, przede wszystkim w wynikach wyszukiwania Google, jeśli wcześniej nie przejdzie wielopłaszczyznowego procesu pozycjonowania. Jest to zadanie dla profesjonalnej agencji oferującej kompleksowe usługi SEO, takiej jak SEOSPACE, warto jednak dowiedzieć się, jakie czynniki wpływają na widoczność Twojej strony w wynikach wyszukiwania, głównie rankingu Google. Jest to szczególnie istotne w przypadku witryn firmowych, które muszą korzystnie wyróżnić się na tle stron konkurencji działającej w danej branży.

Co rozumiemy przez pojęcie pozycjonowania stron, czyli SEO?

Zanim przedstawimy, w jaki sposób eksperci zwiększają widoczność strony w wyszukiwarkach, powinniśmy dowiedzieć się nieco więcej o samym pozycjonowaniu, nazywanym z języka angielskiego w skrócie SEO, czyli Search Engine Optimization. Pozycjonowanie to szereg działań prowadzących do optymalizacji wszystkich elementów tworzących daną witrynę internetową pod kątem działania robotów wyszukiwania, przede wszystkim wspomnianego Google, najczęściej używanej na świecie wyszukiwarki stron.

Co powinna objąć optymalizacja stron mająca poprawić widoczność strony w wynikach wyszukiwania, dowiecie się w dalszej części tego wpisu. Absolutnie nie wolno pominąć tego procesu, a specjaliści w tej branży, także z SEOSPACE, zrobią wszystko, aby zapewnić Twojej witrynie jak najwyższe miejsce w rankingu.

Poznajcie 10 kroków do poprawienia widoczności strony w wyszukiwarce Google

Zdajemy sobie sprawę z tego, że dla wielu użytkowników Internetu pojęcie pozycjonowania jest całkowicie abstrakcyjne, lecz bez niego nie można zaistnieć z firmową witryną czy nowym sklepem internetowym na coraz bardziej konkurencyjnym rynku. Dlatego warto się dowiedzieć, co trzeba zmienić na swojej już działającej stronie, albo uwzględnić przy tworzeniu nowej, a eksperci od SEO zalecają zwrócić szczególną uwagę na:

widoczność strony infografika

Krok 1. Audyt SEO

Jeśli zamierzamy optymalizować już działającą witrynę, to pierwszym krokiem zawsze powinien być szczegółowy audyt SEO. Dzięki niemu można znaleźć słabe punkty strony mające negatywny wpływ na pozycję, jaką zajmuje w wynikach wyszukiwania. Będzie to jednocześnie stanowiło podstawę do przeprowadzenia dalszych prac, a kolejnym krokiem powinna być dokładna analiza słów kluczowych zastosowanych na stronach konkurencji.

Krok 2. Sekcja title i adresy URL

Jest to jeden z najważniejszych elementów witryny, jaki należy poddać optymalizacji. Atrybut title to nic innego niż tytuł strony, który umieszcza się pomiędzy znacznikami <title></title>. Sam tytuł zawsze powinien być unikalny, długości maksymalnie 60-65 znaków ze spacjami, zarówno strony głównej, jak i poszczególnych podstron w obrębie tej samej witryny.

Kolejnym istotnym elementem pozycjonowania strony, także wpływającym na jej widoczność wśród wielu innych, są krótkie adresy URL, łatwe do zapamiętania, lecz jednocześnie opisujące treść witryny. Dzięki temu są bardziej zrozumiałe dla robotów wyszukiwania, a równie ważne jest nieużywanie takich samych adresów URL na wielu podstronach danego serwisu.

Krok 3. Opis strony meta description

Bardzo często pomijany, lecz warto o nim pamiętać i umieścić krótki opis treści strony, maksymalnie 150-160 znaków ze spacjami. Tak samo powinien być unikalny, odpowiadać zapytaniom użytkowników i zawierać co najmniej jedną frazę kluczową, dzięki czemu będzie zachęcać użytkowników do wejścia na stronę.

Krok 4. Wartościowe treści

Projektując stronę, warto od razu zadbać o stworzenie wartościowych, wysokiej jakości treści, przyciągających uwagę użytkowników. Mają one niebagatelny wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania Google, dlatego lepiej zlecić ich napisanie copywriterom, którzy mogą jednocześnie zadbać o całą, spójną i przemyślaną strategię content marketingową.

Wszystkie teksty publikowane na stronie muszą być unikalne, bez błędów ortograficznych, interpunkcyjnych i stylistycznych, napisane przystępnym, łatwym w odbiorze językiem. Należy sprawdzić, czy nie są duplikowane, równie ważne jest umieszczenie w nich słów kluczowych mogących zapewnić najwyższą konwersję.

Odpowiednie frazy kluczowe można dobrać np. z programem Ahrefs lub edytora online Neuron Writer i powinny być rozmieszczone w sposób naturalny, właściwie odmienione i dobrane pod kątem wymagań użytkowników oraz robotów wyszukiwania. Copywriterzy będą musieli stworzyć dwa podstawowe rodzaje treści, które powinny znaleźć się na każdej stronie:

  • content podlegający ciągłym zmianom, obejmujący między innymi teksty blogowe;
  • content stały, do którego zaliczamy np. opisy usług, produktów, czy stałe treści informacyjne, takie jak zakładka „o nas” i „kontakt”.

Krok 5. Formatowanie treści

Jeśli treści publikowane na stronie mają odczuwalnie poprawić widoczność w wyszukiwarce, to należy je odpowiednio sformatować. Konieczne będzie zastosowanie nagłówków rozdzielających poszczególne akapity tekstu, zwiększających jednocześnie jego czytelność i przyswojenie przez odbiorców wszystkich zawartych w nim informacji.

Najważniejszy jest H1, czyli tytuł podstrony, którego można użyć tylko raz, a akapity rozdzielają śródtytuły w postaci nagłówków H2, H3 i H4. Ważne, aby pamiętać o zachowaniu hierarchii struktury nagłówków, jeśli na danej podstronie nie użyliśmy H2, to nie możemy formatować tekstu z pomocą H3 czy H4. We wszystkich warto także umieścić frazy kluczowe, także hierarchicznie, w H1 najważniejsze, a mniej ważne w pozostałych.

Krok 6. Linkowanie wewnętrzne

Zastosowanie linków wewnętrznych, prowadzących do innej podstrony w ramach tej samej witryny, można śmiało uznać za jedną z podstaw udanego pozycjonowania stron. Ich powiązanie ze strukturą strony ułatwia jej indeksację przez roboty wyszukiwania, wpływa także na łatwość poruszania się po stronie.

Prawidłowo wykonane linkowanie wewnętrzne może zmniejszyć bounce rate, czyli współczynnik odrzuceń, określający, w skali procentowej, ile wejść na daną stronę kończy się opuszczeniem jej bez wykonania jakichkolwiek czynności, chociażby zapisania się do newslettera, czy wypełnienia formularza kontaktowego.

Warto także podkreślić inne zalety linkowania decydujące o pozycji witryny w rankingu Google, przede wszystkim zapobieganie kanibalizacji słów kluczowych i uporządkowanie struktury strony. Nie powinno się też linkować do strony głównej oraz podstron, których jakość jest zbyt niska, czyli thin contentu.

Krok 7. Sekcja FAQ

Czyli Frequently Asked Questions, odpowiedzi na pytania najczęściej zadawane przez użytkowników, które warto zebrać razem, co zwalania administratora strony od każdorazowego odpowiadania na nie. FAQ mają wpływ nie tylko na oszczędność czasu właścicieli witryny i odwiedzających ją gości, czy pomoc w stworzeniu profesjonalnego wizerunku firmy.

Zwiększają również widoczność strony w globalnej sieci, dzięki odpowiednio napisanej treści pytań i odpowiedzi, unikalnej i zawierającej frazy kluczowe mające najwięcej wyszukiwań. Może to pozytywnie przełożyć się na zwiększenie tzw. ruchu organicznego, czyli takiego, który jest pozyskiwany z wyników wyszukiwania Google.

Krok 8. Blog firmowy

blog firmowy

Już od dawna wiadomo, że nieodłączną częścią każdej profesjonalnej strony prezentującej działalność gospodarczą, powinien stać się blog firmowy, często nazywany blogiem eksperckim. Sprawdza się doskonale w każdej branży, pozwalając budować firmie wizerunek profesjonalisty i wzbudzić zaufanie wśród odwiedzających stronę.

Regularna publikacja na nim merytorycznych treści ma wpływ na pozycjonowanie strony, ponieważ użytkownicy mogą stać się źródłem wysokiej jakości linków. Jeśli wykażą zainteresowanie jakimś tekstem i okaże się dla nich przydatny, to zazwyczaj umieszczają odnośniki do niego na swoich stronach lub profilach w popularnych mediach społecznościowych.

Krok 9. Optymalizacja pod sprzęt mobilny

Nie da się ukryć, że większość użytkowników przeglądających zasoby Internetu używa do tego urządzeń mobilnych, czyli smartfonów. Jeśli strona ma być dla nich widoczna, to koniecznie trzeba ją zoptymalizować pod ich kątem. Mobile friendly stało się wręcz obowiązującym standardem Google, wpływającym na pozycję w rankingu wyszukiwania.

Właśnie dlatego przy tworzeniu dowolnej witryny należy uwzględnić takie czynniki jak responsywność, czyli prawidłowe wyświetlanie na ekranach o różnym rozmiarze, co obejmuje także grafikę, zdjęcia i rozmiar czcionek niezakłócający czytelności tekstu.

Krok 10. Optymalizacja grafiki na stronie

Jednym z elementów mających znaczenie dla szybkości ładowania się strony, zwłaszcza na urządzeniach mobilnych, jest optymalizacja całej użytej grafiki. Warto zapisać ją w odpowiednim formacie, najlepiej JPEG, dającym połączenie jakości i jednocześnie stosunkowo niewielkiego rozmiaru pliku graficznego.

Jako nazwy plików powinniśmy użyć fraz kluczowych, co także sprzyja zwiększeniu widoczności strony, tak samo muszą one być umieszczone w atrybucie alt, czyli alternatywnym opisie obrazu, jeśli z różnych przyczyn nie może zostać wyświetlony na ekranie.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *