Jak zwi臋kszy膰 widoczno艣膰 strony w Google w 10 krokach

Nawet najlepiej zrobiona strona, w tym niezwykle atrakcyjna graficznie, nie b臋dzie widoczna w globalnej sieci, przede wszystkim w wynikach wyszukiwania Google, je艣li wcze艣niej nie przejdzie wielop艂aszczyznowego procesu pozycjonowania. Jest to zadanie dla profesjonalnej agencji oferuj膮cej kompleksowe us艂ugi SEO, takiej jak SEOSPACE, warto jednak dowiedzie膰 si臋, jakie czynniki wp艂ywaj膮 na widoczno艣膰 Twojej strony w wynikach wyszukiwania, g艂贸wnie rankingu Google. Jest to szczeg贸lnie istotne w przypadku witryn firmowych, kt贸re musz膮 korzystnie wyr贸偶ni膰 si臋 na tle stron konkurencji dzia艂aj膮cej w danej bran偶y.

Co rozumiemy przez poj臋cie pozycjonowania stron, czyli SEO?

Zanim przedstawimy, w jaki spos贸b eksperci zwi臋kszaj膮 widoczno艣膰 strony w wyszukiwarkach, powinni艣my dowiedzie膰 si臋 nieco wi臋cej o samym pozycjonowaniu, nazywanym z j臋zyka angielskiego w skr贸cie SEO, czyli Search Engine Optimization. Pozycjonowanie to szereg dzia艂a艅 prowadz膮cych do optymalizacji wszystkich element贸w tworz膮cych dan膮 witryn臋 internetow膮 pod k膮tem dzia艂ania robot贸w wyszukiwania, przede wszystkim wspomnianego Google, najcz臋艣ciej u偶ywanej na 艣wiecie wyszukiwarki stron.

Co powinna obj膮膰 optymalizacja stron maj膮ca poprawi膰 widoczno艣膰 strony w wynikach wyszukiwania, dowiecie si臋 w dalszej cz臋艣ci tego wpisu. Absolutnie nie wolno pomin膮膰 tego procesu, a specjali艣ci w tej bran偶y, tak偶e z SEOSPACE, zrobi膮 wszystko, aby zapewni膰 Twojej witrynie jak najwy偶sze miejsce w rankingu.

Poznajcie 10 krok贸w do poprawienia widoczno艣ci strony w wyszukiwarce Google

Zdajemy sobie spraw臋 z tego, 偶e dla wielu u偶ytkownik贸w Internetu poj臋cie pozycjonowania jest ca艂kowicie abstrakcyjne, lecz bez niego nie mo偶na zaistnie膰 z firmow膮 witryn膮 czy nowym sklepem internetowym na coraz bardziej konkurencyjnym rynku. Dlatego warto si臋 dowiedzie膰, co trzeba zmieni膰 na swojej ju偶 dzia艂aj膮cej stronie, albo uwzgl臋dni膰 przy tworzeniu nowej, a eksperci od SEO zalecaj膮 zwr贸ci膰 szczeg贸ln膮 uwag臋 na:

widoczno艣膰 strony infografika

Krok 1. Audyt SEO

Je艣li zamierzamy optymalizowa膰 ju偶 dzia艂aj膮c膮 witryn臋, to pierwszym krokiem zawsze powinien by膰 szczeg贸艂owy audyt SEO. Dzi臋ki niemu mo偶na znale藕膰 s艂abe punkty strony maj膮ce negatywny wp艂yw na pozycj臋, jak膮 zajmuje w wynikach wyszukiwania. B臋dzie to jednocze艣nie stanowi艂o podstaw臋 do przeprowadzenia dalszych prac, a kolejnym krokiem powinna by膰 dok艂adna analiza s艂贸w kluczowych zastosowanych na stronach konkurencji.

Krok 2. Sekcja title i adresy URL

Jest to jeden z najwa偶niejszych element贸w witryny, jaki nale偶y podda膰 optymalizacji. Atrybut title to nic innego ni偶 tytu艂 strony, kt贸ry umieszcza si臋 pomi臋dzy znacznikami <title></title>. Sam tytu艂 zawsze powinien by膰 unikalny, d艂ugo艣ci maksymalnie 60-65 znak贸w ze spacjami, zar贸wno strony g艂贸wnej, jak i poszczeg贸lnych podstron w obr臋bie tej samej witryny.

Kolejnym istotnym elementem pozycjonowania strony, tak偶e wp艂ywaj膮cym na jej widoczno艣膰 w艣r贸d wielu innych, s膮 kr贸tkie adresy URL, 艂atwe do zapami臋tania, lecz jednocze艣nie opisuj膮ce tre艣膰 witryny. Dzi臋ki temu s膮 bardziej zrozumia艂e dla robot贸w wyszukiwania, a r贸wnie wa偶ne jest nieu偶ywanie takich samych adres贸w URL na wielu podstronach danego serwisu.

Krok 3. Opis strony meta description

Bardzo cz臋sto pomijany, lecz warto o nim pami臋ta膰 i umie艣ci膰 kr贸tki opis tre艣ci strony, maksymalnie 150-160 znak贸w ze spacjami. Tak samo powinien by膰 unikalny, odpowiada膰 zapytaniom u偶ytkownik贸w i zawiera膰 co najmniej jedn膮 fraz臋 kluczow膮, dzi臋ki czemu b臋dzie zach臋ca膰 u偶ytkownik贸w do wej艣cia na stron臋.

Krok 4. Warto艣ciowe tre艣ci

Projektuj膮c stron臋, warto od razu zadba膰 o stworzenie warto艣ciowych, wysokiej jako艣ci tre艣ci, przyci膮gaj膮cych uwag臋 u偶ytkownik贸w. Maj膮 one niebagatelny wp艂yw na pozycj臋 w wynikach wyszukiwania Google, dlatego lepiej zleci膰 ich napisanie copywriterom, kt贸rzy mog膮 jednocze艣nie zadba膰 o ca艂膮, sp贸jn膮 i przemy艣lan膮 strategi臋 content marketingow膮.

Wszystkie teksty publikowane na stronie musz膮 by膰 unikalne, bez b艂臋d贸w ortograficznych, interpunkcyjnych i stylistycznych, napisane przyst臋pnym, 艂atwym w odbiorze j臋zykiem. Nale偶y sprawdzi膰, czy nie s膮 duplikowane, r贸wnie wa偶ne jest umieszczenie w nich s艂贸w kluczowych mog膮cych zapewni膰 najwy偶sz膮 konwersj臋.

Odpowiednie frazy kluczowe mo偶na dobra膰 np. z programem Ahrefs lub edytora online Neuron Writer i powinny by膰 rozmieszczone w spos贸b naturalny, w艂a艣ciwie odmienione i dobrane pod k膮tem wymaga艅 u偶ytkownik贸w oraz robot贸w wyszukiwania. Copywriterzy b臋d膮 musieli stworzy膰 dwa podstawowe rodzaje tre艣ci, kt贸re powinny znale藕膰 si臋 na ka偶dej stronie:

  • content podlegaj膮cy ci膮g艂ym zmianom, obejmuj膮cy mi臋dzy innymi teksty blogowe;
  • content sta艂y, do kt贸rego zaliczamy np. opisy us艂ug, produkt贸w, czy sta艂e tre艣ci informacyjne, takie jak zak艂adka 鈥瀘 nas鈥 i 鈥瀔ontakt鈥.

Krok 5. Formatowanie tre艣ci

Je艣li tre艣ci publikowane na stronie maj膮 odczuwalnie poprawi膰 widoczno艣膰 w wyszukiwarce, to nale偶y je odpowiednio sformatowa膰. Konieczne b臋dzie zastosowanie nag艂贸wk贸w rozdzielaj膮cych poszczeg贸lne akapity tekstu, zwi臋kszaj膮cych jednocze艣nie jego czytelno艣膰 i przyswojenie przez odbiorc贸w wszystkich zawartych w nim informacji.

Najwa偶niejszy jest H1, czyli tytu艂 podstrony, kt贸rego mo偶na u偶y膰 tylko raz, a akapity rozdzielaj膮 艣r贸dtytu艂y w postaci nag艂贸wk贸w H2, H3 i H4. Wa偶ne, aby pami臋ta膰 o zachowaniu hierarchii struktury nag艂贸wk贸w, je艣li na danej podstronie nie u偶yli艣my H2, to nie mo偶emy formatowa膰 tekstu z pomoc膮 H3 czy H4. We wszystkich warto tak偶e umie艣ci膰 frazy kluczowe, tak偶e hierarchicznie, w H1 najwa偶niejsze, a mniej wa偶ne w pozosta艂ych.

Krok 6. Linkowanie wewn臋trzne

Zastosowanie link贸w wewn臋trznych, prowadz膮cych do innej podstrony w ramach tej samej witryny, mo偶na 艣mia艂o uzna膰 za jedn膮 z podstaw udanego pozycjonowania stron. Ich powi膮zanie ze struktur膮 strony u艂atwia jej indeksacj臋 przez roboty wyszukiwania, wp艂ywa tak偶e na 艂atwo艣膰 poruszania si臋 po stronie.

Prawid艂owo wykonane linkowanie wewn臋trzne mo偶e zmniejszy膰 bounce rate, czyli wsp贸艂czynnik odrzuce艅, okre艣laj膮cy, w skali procentowej, ile wej艣膰 na dan膮 stron臋 ko艅czy si臋 opuszczeniem jej bez wykonania jakichkolwiek czynno艣ci, chocia偶by zapisania si臋 do newslettera, czy wype艂nienia formularza kontaktowego.

Warto tak偶e podkre艣li膰 inne zalety linkowania decyduj膮ce o pozycji witryny w rankingu Google, przede wszystkim zapobieganie kanibalizacji s艂贸w kluczowych i uporz膮dkowanie struktury strony. Nie powinno si臋 te偶 linkowa膰 do strony g艂贸wnej oraz podstron, kt贸rych jako艣膰 jest zbyt niska, czyli thin contentu.

Krok 7. Sekcja FAQ

Czyli Frequently Asked Questions, odpowiedzi na pytania najcz臋艣ciej zadawane przez u偶ytkownik贸w, kt贸re warto zebra膰 razem, co zwalania administratora strony od ka偶dorazowego odpowiadania na nie. FAQ maj膮 wp艂yw nie tylko na oszcz臋dno艣膰 czasu w艂a艣cicieli witryny i odwiedzaj膮cych j膮 go艣ci, czy pomoc w stworzeniu profesjonalnego wizerunku firmy.

Zwi臋kszaj膮 r贸wnie偶 widoczno艣膰 strony w globalnej sieci, dzi臋ki odpowiednio napisanej tre艣ci pyta艅 i odpowiedzi, unikalnej i zawieraj膮cej frazy kluczowe maj膮ce najwi臋cej wyszukiwa艅. Mo偶e to pozytywnie prze艂o偶y膰 si臋 na zwi臋kszenie tzw. ruchu organicznego, czyli takiego, kt贸ry jest pozyskiwany z wynik贸w wyszukiwania Google.

Krok 8. Blog firmowy

blog firmowy

Ju偶 od dawna wiadomo, 偶e nieod艂膮czn膮 cz臋艣ci膮 ka偶dej profesjonalnej strony prezentuj膮cej dzia艂alno艣膰 gospodarcz膮, powinien sta膰 si臋 blog firmowy, cz臋sto nazywany blogiem eksperckim. Sprawdza si臋 doskonale w ka偶dej bran偶y, pozwalaj膮c budowa膰 firmie wizerunek profesjonalisty i wzbudzi膰 zaufanie w艣r贸d odwiedzaj膮cych stron臋.

Regularna publikacja na nim merytorycznych tre艣ci ma wp艂yw na pozycjonowanie strony, poniewa偶 u偶ytkownicy mog膮 sta膰 si臋 藕r贸d艂em wysokiej jako艣ci link贸w. Je艣li wyka偶膮 zainteresowanie jakim艣 tekstem i oka偶e si臋 dla nich przydatny, to zazwyczaj umieszczaj膮 odno艣niki do niego na swoich stronach lub profilach w popularnych mediach spo艂eczno艣ciowych.

Krok 9. Optymalizacja pod sprz臋t mobilny

Nie da si臋 ukry膰, 偶e wi臋kszo艣膰 u偶ytkownik贸w przegl膮daj膮cych zasoby Internetu u偶ywa do tego urz膮dze艅 mobilnych, czyli smartfon贸w. Je艣li strona ma by膰 dla nich widoczna, to koniecznie trzeba j膮 zoptymalizowa膰 pod ich k膮tem. Mobile friendly sta艂o si臋 wr臋cz obowi膮zuj膮cym standardem Google, wp艂ywaj膮cym na pozycj臋 w rankingu wyszukiwania.

W艂a艣nie dlatego przy tworzeniu dowolnej witryny nale偶y uwzgl臋dni膰 takie czynniki jak responsywno艣膰, czyli prawid艂owe wy艣wietlanie na ekranach o r贸偶nym rozmiarze, co obejmuje tak偶e grafik臋, zdj臋cia i rozmiar czcionek niezak艂贸caj膮cy czytelno艣ci tekstu.

Krok 10. Optymalizacja grafiki na stronie

Jednym z element贸w maj膮cych znaczenie dla szybko艣ci 艂adowania si臋 strony, zw艂aszcza na urz膮dzeniach mobilnych, jest optymalizacja ca艂ej u偶ytej grafiki. Warto zapisa膰 j膮 w odpowiednim formacie, najlepiej JPEG, daj膮cym po艂膮czenie jako艣ci i jednocze艣nie stosunkowo niewielkiego rozmiaru pliku graficznego.

Jako nazwy plik贸w powinni艣my u偶y膰 fraz kluczowych, co tak偶e sprzyja zwi臋kszeniu widoczno艣ci strony, tak samo musz膮 one by膰 umieszczone w atrybucie alt, czyli alternatywnym opisie obrazu, je艣li z r贸偶nych przyczyn nie mo偶e zosta膰 wy艣wietlony na ekranie.

Leave a Comment

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola s膮 oznaczone *