NeuronWriter (Contadu) – edytor online dla SEO Copywritera i copywritera

W jednym z moich poprzednich wpisów przedstawiłem wam 10 narzędzi, jakie używam w swojej codziennej pracy, przede wszystkim edytor tekstów pracujący w trybie offline. Jednak w trudnej branży copywriterskiej nieustannie zachodzą zmiany obejmujące również używane edytory. Wiele tekstów jest tworzone dokładnie pod kątem SEO (Search Engine Optimization), czyli pozycjonowania strony, na której zostaną opublikowane, muszą więc zawierać określone frazy kluczowe.

Ich „ręczne” znajdywanie jest co najmniej utrudnione, oznacza bowiem konieczność żmudnego wyszukiwania np. w Ahrefs, co zajmuje sporo czasu, a jak wiemy z doświadczenia, klienci zawsze chcą tekst na wczoraj. Warto więc zaoszczędzić sobie i im tego czasu, a treści przygotować z użyciem edytora online NeuronWriter, stworzonego przez polską spółkę Contadu.

NeuronWriter – czym jest i czy warto z niego korzystać

Dotychczas nie miałem większego przekonania do edytorów online pracujących w oknie przeglądarki. Zdarzało mi się niekiedy używać popularnego Google Docs, ale tylko w przypadku, kiedy kończyłem pracę na komputerze i chciałem ją kontynuować na tablecie lub wymagał tego zleceniodawca. Jednak coraz większa ilość tekstów pisanych pod SEO zmusiła mnie do zmiany przyzwyczajeń i po kilku tekstach napisanych z pomocą NeuronWriter całkowicie zmieniłem zdanie.

NeuronWriter to edytor, dzięki któremu szybko stworzymy dowolną treść zoptymalizowaną pod późniejsze publikowanie na stronie i jej pozycjonowanie. Jest to stosunkowo nowy produkt, którego używam od miesiąca, ale już muszę powiedzieć, że stał się dla mnie najważniejszym narzędziem, zastępując wiele innych używanych wcześniej. Mogę również podkreślić takie jego plusy jak:

  • prosta obsługa, intuicyjny interfejs nieróżniący się od innych edytorów tekstu;
  • pełna lista fraz kluczowych, jakie musimy użyć w tekście, łącznie z nagłówkami H1 i H2;
  • możliwość stosowania fraz w formie odmienionej, co znacznie ułatwia i przyspiesza napisanie tekstu;
  • stosunkowo niska cena, a w ten produkt naprawdę warto zainwestować.

NeuronWriter – w jaki sposób go używać

Tyle słowem wstępu, o licznych zaletach NeuronWriter przekonacie się sami, jak tylko zaczniecie go używać. Moim zdaniem, powinien znaleźć się w zestawie narzędzi każdego copywritera, a efekty, jakie niesie ze sobą, na pewno zjednają Wam wielu nowych, zadowolonych klientów. Zatem przygodę z NeuroWriter czas zacząć:

1. Wybór odpowiedniego pakietu

Pierwsze, co należy zrobić, to odwiedzić stronę firmową projektu i wybrać jeden z trzech dostępnych pakietów, taki, który uznacie za odpowiedni na początek:

Jak widać ceny, podane w USD, nie są aż tak wygórowane i jeśli chcecie najpierw wypróbować działanie edytora, wystarczy najprostszy pakiet pozwalający na stworzenie 3 projektów i 25 zoptymalizowanych treści, który zawsze możemy zwiększyć. Pozostałe dwa pakiety umożliwiają pracę z 5 lub 10 projektami i napisanie 50, lub 75 zoptymalizowanych pod SEO tekstów. Może się to wydawać niewiele, ale w większości przypadków w zupełności wystarczy na miesiąc wytężonej pracy copywritera, pełne wyczerpanie tematu każdego pisanego tekstu.

2. Logowanie do NeuroWriter

Pakiet NeuronWriter zakupiony, konto użytkownika założone, wchodzimy więc na stronę https://app.neuronwriter.com i naszym oczom ukazuje się ekran logowania:

neuronwriter ekran logowania

Jak widać, loginem jest podany adres mailowy, wpisujemy hasło i przechodzimy dalej.

3. Ekran główny (dashboard) i tworzenie nowego projektu

Naszym oczom ukazuje się ekran główny NeuronWriter, dashboard, na którym będą widoczne wszystkie utworzone przez nas projekty, w naszym przypadku jest to seospace.pl.

neuronwriter ekran główny

W celu utworzenia nowego projektu wybieramy opcję Create New Project i w otwartym oknie wpisujemy jego nazwę i klikając Next, przechodzimy dalej, uzupełniając wszystkie pozostałe niezbędne dane.

neuronwriter nowy projekt

4. Analiza tekstu i przejście do edytora

Projekt mamy już utworzony, klikamy w jego nazwę i przechodzimy do przeprowadzenia w nim pierwszej analizy, niezbędnej przed rozpoczęciem tworzenia treści. Na ekranie Content Writer pojawią się wszystkie teksty pisane w ramach tego projektu, w ilości zgodnej z wykupionym pakietem.

neuronwriter content writer

Aby przejść do analizy, klikamy New Query i w oknie wpisujemy frazę kluczową, którą chcemy przeanalizować. Jeśli tekst piszemy w języku polskim, to jako Search Engine, czyli mechanizm wyszukiwania wybieramy z rozwijanej listy Poland|google.PL i język Language, także ustawiamy na Polish.

neuronwriter fraza kluczowa 1

Klikamy Start i przechodzimy do następnego ekranu. Nasza nowa analiza znajduje się na samej górze i musimy poczekać, aż pasek stanu Action po prawej stronie dojdzie do 100%.

neuronwriter  fraza kluczowa 2

Kiedy analiza zostanie zakończona, wystarczy tylko kliknąć jej nazwę, aby przejść do następnego ważnego ekranu, listy stron, na podstawie których NeuroWriter dokonał tej analizy:

neuronwriter fraza kluczowa 3

NeuronWriter automatycznie zaznacza 10 pierwszych stron na liście, i to już w zupełności wystarcza aby można było napisać tekst o wysokiej wartości merytorycznej i jednocześnie skuteczniejszy z punktu widzenia SEO. Teraz wystarczy tylko „zjechać” na dół strony i kliknąć:

neuronwriter fraza kluczowa 4

i już przechodzimy do najbardziej interesującej nas części Nuerona, czyli edytora, w którym napiszemy nasz tekst.

5. Edytor NeuronWriter, z jakich części się składa

Widoczny na obrazku edytor może początkowo przytłaczać ilością wyświetlanych opcji i informacji, lecz zapewniam, że praca z nim jest wręcz intuicyjna, a to, co będzie nam potrzebne do stworzenia tekstu, opanujemy bardzo szybko.

neuronwriter ekran edytora

Widoczny edytor dzieli się na dwie zasadnicze części, lewą i prawą, a w tej pierwszej możemy wyróżnić:

  1. Content, miejsce, gdzie po prostu będziemy pisać nasz tekst, obok jest sekcja <meta>, którą opiszę w dalszej części poradnika.
  2. Opcje formatowania tekstu, takie jak w innych edytorach, od lewej:
  • wybór wielkości nagłówków od H1 do H3;
  • wyrównanie tekstu, do lewej, prawej, wyśrodkowanie lub wyjustowanie;
  • pogrubienie, kursywa, podkreślenie i przekreślenie;
  • lista punktowa i numerowana;
  • wstawienie obrazka
  • wyczyszczenie formatowania;
  • undo, cofnięcie ostatniej czynności;
  • redo, jej ponowne przywrócenie.
  1. Informacje o tworzonym tekście, odpowiednio od lewej:
  • ilość znaków ze spacjami;
  • ilość nagłówków H1;
  • ilość nagłówków H2;
  • ilość pogrubień;
  • ilość obrazków;
  • ilość napisanych słów, w nawiasie ile zostało do napisania, jeśli wartość jest ujemna, chociaż nie trzeba się tego aż tak ściśle trzymać, ilość słów czy znaków zależy przecież od zamówienia klienta.
  1. Nad tą częścią edytora mamy również opcję Save, czyli zapis, a z niej zalecam korzystać jak najczęściej, mimo auto zapisu, obok ikonkę folderu, gdzie podejrzymy historię zapisu oraz opcje Export i Import tekstu, których znaczenia nie trzeba tłumaczyć.

Przechodzimy teraz do prawej strony ekranu edytora NeuronWriter, gdzie od góry widzimy:

  1. Content Score, licznik pokazujący wartość procentową pisanego tekstu, wzrastającą wraz z wykorzystaniem fraz kluczowych, osiągnięcie wyniku w granicach 75-80% można uznać za w pełni zadowalające, oczywiście im więcej, tym lepiej.
  2. Content terms, czyli frazy kluczowe, jakie musimy zastosować w tekście, wraz z ilością, której nie powinno się przekraczać. Lista fraz jest podzielona na dwie części, Terms in headers, czyli frazy do użycia w nagłówkach H1 i H2 oraz Terms in article, te, które użyjemy w samej treści.
  3. Informacje o jakości tekstu w wynikach wyszukiwania, w TOP 1, TOP 10 i TOP 30.

6. Sposób wykorzystania fraz kluczowych w NeuronWriter i zasady pisania tekstu

NueronWriter powstał po to, aby ułatwić pracę copywriterom przygotowującym teksty pod SEO, dlatego najważniejszą częścią edytora jest właśnie lista fraz kluczowych (6). Podzieloną ją na dwie zasadnicze części:

  1. Terms in headers, czyli te, które powinny znaleźć się w nagłówkach, H1 używanym do tytułu tekstu oraz H2 rozdzielających poszczególne jego akapity. Przy frazach widzimy ich procentowe wykorzystanie, co wpływa na ostateczny Content Score.
neuronwriter frazy nagłówki
  1. Terms in article, czyli frazy do wykorzystania w tekście, łącznie z tym, ile razy możemy daną użyć, a obowiązuje tu prosta zasada, im więcej fraz znajdzie się w treści, tym wyższy procentowy wynik Content Score. Frazy podzielono na dwie sekcje, Basic (1), które powinny wszystkie znaleźć się w tekście i Extended (2), dodatkowe do wykorzystania.
neurowriter frazy tekst

Jest jeszcze jedna kwestia co do użycia fraz kluczowych w NeuronWriter, o jakiej muszę wspomnieć. Wiele innych edytorów wymaga użycia danej frazy w dokładnie takiej formie, w jakiej występuje na liście, co często stwarza poważne problemy ze skonstruowaniem zdania poprawnego pod względem stylistycznym czy gramatycznym. W NeuronWriter możemy frazy prawie swobodnie odmieniać np. domek letniskowy na domki letniskowe, domkach letniskowych itp. i zostaną one uwzględnione na liście. Jest to olbrzymie udogodnienie, dające możliwość tworzenia wyższej jakości treści, zawsze poprawnych i przynoszących lepsze efekty SEO.

Jeśli chodzi o zasady pisania tekstu, to muszę jeszcze wspomnieć o sekcji <meta> w oknie edytora. Nas, copywriterów interesuje tylko jeden jej fragment, Title, w którego okienko wklejamy tytuł tekstu, co już korzystnie wpływa na podniesienie Content Score. Jeśli zaś chodzi o samo pisanie, to pamiętajmy, aby każdy tekst zaczynać nagłówkiem H1, poszczególne akapity oddzielać nagłówkami H2, w obu wykorzystać frazy kluczowe, mile widziane są też wypunktowania lub listy numerowane, a więcej o tym możecie poczytać we wpisie Pisanie tekstów na strony internetowe.

neurowriter sekcja meta

NeuronWriter – czy warto?

Moim zdaniem, nawet po tak krótkim czasie używania, zdecydowanie tak. Większość swoich tekstów tworzyłem zazwyczaj w LibreOffice, który notabene nadal używam, żmudnie dobierając frazy kluczowe i licząc, ile razy je zastosowałem. Niekorzystnie wpływało to na czas pracy, a Neuron pozwala zautomatyzować jej najbardziej pracochłonne procesy. Daje jednocześnie większą pewność, że to, co napiszemy, może skutecznie podnosić pozycję danej strony w rankingu Google, ku pełnemu zadowoleniu klienta.

Cena edytora, zwłaszcza w porównaniu z konkurencją, nie jest zbyt wygórowana, a wyższa jakość tekstów i większa ich ilość szybko zwrócą wszystkie poniesione koszty. Produkt cały czas się rozwija, zyskując stale rosnącą popularność, powinien więc stać się podstawowym narzędziem pracy każdego copywritera.

Szukasz wsparcia w Copywritingu?

Zamów bezpłatną wycenę.

Piotr Płucienniczak

Content Manager

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *